In de categorie “meer pk’s is altijd beter” hebben we vandaag deze fraaie Honda Civic in de aanbieding. Waar de gemiddelde Civic rijder de tuning beperkt tot booskijkers, tupperware en uitlaatjes maatje rioolpijp, is de eigenaar van deze Civic duidelijk wat verder gegaan.
Deze Civic begon zijn leven als Civic Coupe in 2000 en kwam op een gegeven moment in de handen van Anthony Sanchez die wilde straatracen. Anthony kon slecht tegen zijn verlies en dus is de Civic nogal extreem aangepakt. Er bleef zo ongeveer niets standaard en er werd o.a. een Garrett G40 turbo toegevoegd. Alle details kun je bij Hondatuningmagazine lezen (via buscatuning).
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Type-R zegt
Potverdorie 646 pk is nog es wat!
Koop ik liever een type-R voor van al dat geld wat ie erin steekt
Mpower zegt
@type R
een Type-R heeft nog steeds geen 646 pk, nouw ja zo denkt hij hoogstwaarschijnlijk. Maar ik had al een civic gehoord met 800pk, je moet gek zijn om zo ver te gaan met tunen op een voorwielaandrijver.
JR zegt
leuk om zwarte strepen mee te trekken, maar meer kun je hier idd niet mee
Ejay zegt
Goed, een turbo waar je je vuist in kwijt kunt raken als je niet oppast. Oftewel leuk in de hoe toeren, onderin is het niet zo veel meer dan een gewone civic. Ik mag hopen dat meneer vierwiel of achterwiel aandrijving erop gezet heeft, anders zijn ze’n banden zo open en is hij amper vooruit gekomen. Verder zie ik dat meneer qua aerodynamica amper wat heeft aangepast, dus tegen de 300 is het bye bye mr. Sanchez.
G-nvd zegt
Ik ben niet zo voor tuning, maar als je 646pk in een civic kan steken.. dat vind ik wel machtig
silasse zegt
gek!!
vikram zegt
na ja
de beste stuurlui staan wederom aan wal… ==> ejay asshole
pleeboy zegt
dat is nu een wolf in schaapskleren:-)
dekster zegt
en hoe denkt hij al die kracht op de wielen over te brengen?
endan zou hij ook nog eens mogen denken aan het grote turbogat en het onderhoud
Ejay zegt
@ Vikram, ben je stuurman? Iedereen kan met genoeg geld een snelle auto laten bouwen zoals hij gedaan heeft. Echter, met alleen motorische aanpassingen gaat het rechtdoor wel snel, maar in de bochten is het prut. Nou is dit gelukkig een dragracer, dus alleen rechtdoor volstaat. Maar ik ben wel benieuwd hoe hij snel wekomt bij de start met voorwielaandrijving…
Verder vind ik het een leuke wagen, ik kraak hem ook helemaal niet af, 646 pk uit een 1.8 blok is netjes en er is redelijk wat finetuning gedaan, maar voor gewoon dagelijks gebruik is het niks en daar gebruikt meneer hem toch voor: “This is, after all, Sanchez’s primary mode of transport”. Voor meer van dit spul moet je eens op http://www.streetfire.net kijken.
Turbopaultje zegt
American dream : 646 pk uit een 1,8 civicje en dat moet snel zijn…… Ga toch ga weg.
ALs je weet hoe een Alfa GTA al rijd met 250pk op de vooras, nou dan
kun je bedenken dat die Civic unfahrbar is als de baan niet rechtuit uit is. Bovendien heeft ie dragslicks nodig om tractie te krijgen en te houden, anders schaatst die Civic echt volledig hopeloos over de baan.
Ook lijkt me de koeling en remmerij niet in orde voor het echte racewerk. Na een aantal minuten geeft motor en remmerij nu geheid de geest.
KOrtom useless. Had beter 380 pk uit een Elise kunnen peuteren…..
Alwood zegt
is het iemand opgevallen dat het whp is ipv Bhp? volgens mij betekend dat in nederlandse vermogen termen ergens rond de 400, nog steeds erg veel voor een fwd!!!
w0o0dy zegt
whp staat volgens mij voor wheel horse power dus pk’s aan de wielen en dan is het aan de krukas dus nog meer……
Het ding zal idd geen enkele bocht fatsoenlijk doorkomen met 646pk op de voorwielen, maar de motor levert dan ook alleen tijdens dragracen zoveel pk. Aangezien ze de boost pressure kunnen regelen is deze auto een “gewone snelle Civic” tot de turbo erin komt. Dus zonder turbodruk rijdt menige auto dit ding zoek maar daar gaat het niet om. Knap stuk vakwerk om 646pk uit een 1,8liter te halen en het ding spat kennelijk ook niet wekelijks uit elkaar…. dat is een hele knappe prestatie!
Alwood zegt
whp staat idd voor wheel horse power, ik weet niet precies hoe ze het meten omdat er vast een versnelling aan gekoppeld is.
stel dat in de 1 getest word, dan valt het vermogen lager uit dan de bhp. het koppel zal in de 1 echter hoger komen.
wordt er in een 5 of 6 gemeten dan stelt het koppel juist geen drol voor alleen het vermogen zal flink hoger zijn…
ik weet dus niet met zekerheid te zeggen hoe het uitvalt omdat ik de testmethode niet weet.
ik meen mij alleen te herinneren dat er ooit eens een vergelijking in een autoprogramma is geweest waarbij ze uitlegden dat whp hoger uitvalt dan bhp (break horse power)
Ben Geweest zegt
wat een gezeur over grip voorwiel aandrijving etc, is toch gewoon gaaf dat wist hij van te voren ook wel dat het te extreem is maar daarom nog wel kick’n, sommigen klinken wel bejaarden! ;-)
larz zegt
das eg te ziek!!
maaaar wel kenker vet:P:P:P k wil hem wel hebben
Marten zegt
DIs toch geen auto man. LOL een Honda Civic, daar zou ik mijn oma nog niet in laten rijden. Geef mij die M6 van de andere post maar, das tenminste een echt auto.
Newton zegt
Alwood, hou maar op…je haalt koppel, toerental en vemogen door mekaar. Een korte les elementaire natuurkunde: vermogen = koppel x toerental x constante.
Vermogen = vermogen, ongeacht de versnelling.
En toch ook niet helemaal, want tussen de motor en de wielen gaan wat pk’s verloren aan wrijving (en dus warmte). Het verschil tussen wheel horse power en brake horse power (niet break!) is dat het eerste wordt gemeten aan de wielen, meestal met een rollerbank. Wheel horse power kan worden teruggerekend naar het daadwerkelijke vermogen aan de krukas van de motor door een schatting te maken van de verliezen in de aandrijflijn. Je voelt em al, dat is niet zo betrouwbaar.
De gemiddelde sjon patst graag met hoge nummers, dus als de man van de rollerbank zegt dat z’n Golf 1.4 met openluchtfilterkit en steigerpijpuitlaat ‘waarschijnlijk’ 100pk aan de krukas heeft klinkt dat toch een stuk beter dan de 80 paarden die daadwerkelijk worden gemeten aan de wielen.
De man met de Civic uit het verhaaltje heeft dit soort trucs niet nodig om te patsen en vermeldt daarom eerlijkheidshalve het aantal pk’s dat aan de wielen wordt gemeten. Het blok zelf produceert uiteraard meer dan 646pk.
Om hier even op door te gaan: realiseer je eens dat een verbrandingsmotor een rendement van slechts +/- 30% haalt. Grofweg 2/3e van de totale power die uit de benzine wordt gehaald, wordt in de vorm van hitte uitgespuugd door de uitlaat en koelsystemen. Een Bugatti Veyron heeft een motor die maximaal 1000pk op de krukas kan leveren. In werkelijheid wordt er voor 3000 ‘pk’ aan benzine in andere energie omgezet. Das ongeveer 2200 kilowatt, oftewel 1000 huis- tuin- en keukenfrituurpannen die tegelijk aan worden gezet.
De moraal van het verhaal: doe dit soort denkwerk achter de computer, en niet als je vol gas geeft in je nieuwe Bugatti.
Ik zeg weltrusten.
JeffreyG zegt
dat is zeker niet weinig :|
sta je van te kijken als dat ding voorbij scheurt :P
Alwood zegt
okee, dan blijft dat als je koppel wil weten je het motorblok uit je auto moet halen of een 1:1 overbrenging moet hebben.
het verhaal van de bugatti ken ik inderdaad alleen dat heeft meer te maken met rendement? ik had van het vermogen ook geen id hoe ze whp en bhp zouden meten…
de formules die ik voor vermogen ken zijn P= W/t = dE/t = F*v, en zoals je zelf al zei is het afhankelijk van toerental, welke weer veranderd zit er een versnellingsbak tussen.
Alwood zegt
(zoals ene heer clarkson al zei: “this car has got more radiators than my house”)
Newton zegt
[i]okee, dan blijft dat als je koppel wil weten je het motorblok uit je auto moet halen of een 1:1 overbrenging moet hebben.[/i]
Neen Alwood, je haalt het weer door mekaar; vermogen is niet afhankelijk van
de overbrenging! Vermogen is juist een grootheid die in het leven is geroepen om te kunnen vergelijken los van toerental, versnellingsbakken etc etc. 100pk = 100pk, of ik het nou over Honda’s, grasmaaiers, frituurpannen of tosti-ijzers heb.
Het enige wat een versnellingsbak doet is een beetje vermogen wegsnoepen door wrijving, maar de peekaa’s die je er aan de ene kant in stopt komen er aan de andere kant weer uit. Het koppel en het toerental van de krukas worden wel degelijk aangepast, maar gooi ze door mijn formule en je komt uit op grofweg hetzelfde vermogen. Hee, hebben we daar niet Newton’s wet van behoud van energie, zegmaar de hoofdwet van de thermodynamica?
Diezelfde wet die verbiedt dat je door een nifty versnellingsbak meer pk’s aan de wielen kan krijgen dan aan de krukas…zoals jij suggereert?
Bekijk het zo: als je met Lego hebt gespeeld weet je dat het mogelijk is om met dat lullige elektromotortje en een paar tandwielen een snel autootje te maken, dan wel een sterk autootje, maar nooit een snel sterk autootje. Dat komt omdat het vermogen van het elektromotortje beperkt is, en daar gaat geen tandwiel iets aan veranderen.
Terug bij de Honda van het bericht: als je het piekvermogen aan de wielen meet, en welk toerental de motor op dat moment draaide, weet je dus ook het koppel. Mits je rekening houdt met de pk’s die in de aandrijflijn verloren gaan.
Vermogen = koppel x toerental x constante (die constantie is afhankelijk van de eenheden waarin je rekent).
Ech waor ;)
De meest betrouwbare getallen krijg je uiteraard als je het daadwerkelijk aan de krukas meet, maar das weer lastig met in- en uitbouwen.
Alwood zegt
oké, idd kan je dus met koppel en toerental vermogen berekenen omdat ook bij het wiel toerental en koppel veranderen. verhouding blijft hetzelfde :-P kwartje is gevallen hoor!
koppel en toerental begreep ik maar vermogen was fftjes beetje lastiger om aan het koppel te verbinden.
wat lego betreft, ik had altijd het probleem dat mijn zelfgefabriceerde versnellingsbak te veel wrijving had voor dat prutmotortje ;-)
en wat de honda betreft, niet mijn stijl… nu snel topgear kijken!
dennis k zegt
marten ga is realistisch worden die m6 kan jij zekers nooit betalen, en probeer mensen te waarderen, zou hij der niet blij mee wezen denk je?
Ach sommige mensen zie de realiteit niet in,
Ik vind de auto idd uber vet.
Hugo Kroeze zegt
Heb je wat aan met een voorwiel aandrijver. In de theorie ben je even snel op de 100 als een 220 pk voorwielaandrijver dus je hebt hier helemaal niks aan.
LawRence zegt
ik vind dat al die negatievelingen beter zouden zwijgen en terug in hun polootje van 1986 , 998cc met zeker 33pk aan de wielen stappen en hun daar zorgen over maken hoe ze aan de 34pk kunnen komen. luchtfiltertje mss??? hahaha
its my zegt
wel lache zou der wel raad mee weten:P:P:D
adoniss zegt
hij kan echt niet uit een 1.8 646pk gehaald hebe zal wel een andere blok in zitte
yoeri zegt
Gaan jullie je maar is een keer verdiepen in motoren en dan sta jij te kijken wat je met een 1,6 kan doen etc.
sjef zegt
Ik weet zekker dat dit blok maar een paar km mee gaat dan zijn de zuigers helemaal gaar!!!
w0o0dy zegt
@Sjef….. tja als jij het zeker weet dan zal die persoon er wel niet dagelijks mee rijden…… .zal allemaal wel een leugen zijn dan.
sjef zegt
ik wil je niet uit je droom halen maar je krijcht on mogelijk 650pk uit deze motor met deze opsteling is hoogstens 210pk als je de turbo druk zo ver opschoeft dat de pakingen en zuigers er nog net niet uit worden geblazen en maar net heel blijft
Stephan zegt
Pakt de afstandsbediening en zet dromenland uit
@ sjef
SimonMc zegt
@sjef: als er skylines rondrijden met 1600 pk uit een 3.2 6-in-lijn, dan denk ik ook wel dat deze 1000 pk minder krijgt uit een motor die “maar” de helft zo klein is hoor…
Nog nooit gehoord van lancia delata integrales met een 1.4 met 650 pk zeker?Dacht ik wel…
Stephan zegt
Of BMW formule 1 die een 1.5 1500 pk haalde.
w0o0dy zegt
500pk uit een Civic gaat kennelijk best…. hier een Duitser met een vlotte Civic. Vooral hoe de auto van 120 naar 240knalt aan het eind van de video geeft goed aan hoe snel dit ding is. En ook bij lage snelheden valt er redelijk mee te rijden (da’s het voordeel van een grote turbo, pas bij hoge toeren komt die op snelheid en dan is het verschil minder heftig).
http://videos.streetfire.net/video/4548ee43-c56c-44b8-a0f9-13f8fb855816.htm
Martijn zegt
Hey stelletje eikels
Praat over zaken waar je verstand van hebt, en vraag over zaken waar je geen verstand van hebt…..
Op de eerste plaats, de basis motor (B18) die hier in ligt, levert ongeveer 180 pk. Met goede kop, en een turbodruk van zo’n 2 bar, kom je gewoon op zulk vermogen uit. En ja, de aftermarket zuigers, drijfstangen en sleeves, kunnen dit vermogen gewoon aan. Het kan zelfs verdomde betrouwbaar zijn. En het leuke is, zo’n wagen kan je gewoon dagelijks 1:14 mee rijden.
En voor alle wijsneuzen die zeuren dat je aan 646 pk aan een voorwielaandrijver niets hebt… dat ding is gebouwd om te dragracen, dragracen wil zeggen dat je vanaf stilstand (meestal) 401 meter (kwartmijl) zo snel mogelijk probeert af te leggen. Vermogen niet op de weg kunnen krijgen is onzin. Nee natuurlijk krijg je in de 1e versnelling geen 600 whp op de weg, in de 2 ook niet, maar in de 5 bij 200 km/h wel, en dan ga je zomaar meters, en tijd winnen van die andere wagen met maar 400 pk… Houd er ook rekening mee, dat de dragstrips in de US, met trackbite icm slicks van 350mm, íets meer grip bieden dan je 165/75 Wanli bandjes…… Bovendien heb je hele mooie boostcontrollers, rpm/versnelling/snelheidafhankelijk, die zorgen dat je in versnelling 1, 2 niet volle turbodruk, dus ook niet vol vermogen maakt..
En dan nog over die rollerbank, praat over dingen waar je verstand van hebt!!!! Het wielverlies wordt niet gegokt of berekend, maar gewoon gemeten door dezelfde vermogenstestbank. Dat wil zeggen, nadat een vermogensrun is getrokken, en het wielvermogen gemeten is, wordt de koppeling ingetrapt, en staat alleen de aandrijflijn, tot het vliegwiel in verbinding met de bank. Deze meet dus precies wat de weerstand is, van de aandrijflijn, deze wordt van het wielvermogen afgetrokken, en je hebt een hele goede meting van je krukasvermogen.
Jongens jongens..
Gerbie zegt
Man als je niks van motoren weet moet je niet meepraten.
Je kan het zelfde blok gewoon houden en speciale zuigers , kleppen , nokkenassen etc er allemaal in doen en dan zal je echt je motor niet aan gort draaien hoogstens het blok kan een beetje krom trekken als je niks aan de koeling etc.. doet.
Met de juiste dingen kan je iets heel goeds maken!
casper zegt
gewoon bijna allemaal die deze auto afkraken een beetje jarloers????? of niet soms?
Ronny Visser zegt
Ja, welkom in de wondere wereld van Honda!
Wat veel proffesionele tuners zelfs al zeggen is dat ze eigelijks al niet begrijpen dat je met een orgineel honda blok ( zonder je compressie etc. aan te passen ) gewoon veilig en betrouwbaar kunt boosten, zelfs tot een 0.7 – 1 bar! en dat het dan nog heel blijft ook :)
En 646 pk op de weg krijgen is knap, daarom is het ook erg leuk om gewoon eens naar zo`n drag race wedstrijd te gaan :) Je zal zien dat er zelfs een 2wd soms nog meer kan dan een 4wd maar dat is natuurlijk de combi van driver, grip en auto.