De Seat-lovers op het Spaanse deel van Autoblog.com stuurden ons nog enkele foto’s van de Seat Leon FR. Zoals bekend wordt deze Leon met peper uitgerust met de 2.0 TFSI motor met 200 pk of de 2.0 TDI motor met 170 pk.
De Leon FR TFSI met 200pk sprint in 7,3 seconden naar de 100 en heeft een topsnelheid is 229 km/u. De diesel heeft 170pk en gaat in 8,2 seconden naar de 100, om te toppen op 214 km/u.
Van buiten is de Leon (FR) best aardig, maar het interieur vind ik niet echt fantastisch. Daar kan een FR pookknop en stuurwiel niet aan helpen.
Meer fotootjes hier.
dekster zegt
fr staat da voor front engined en rear wheel drive?
christoff zegt
normaal wel. bij seat staat het voor formula racing als ik mij niet vergis. het interieur is wel mooi maar het koetswerk niet. trouwens bijna geen enkel model meer.
Js zegt
Ben het helemaal met je eens Christoff…. Seat en BMW zijn de weg kwijt…al dat “bol” en “flow” design doet het gewoon niet…..
BM zegt
@ JS
Blijkbaar wel want de verkopen van Seat zijn sinds 2005 met 14% gestegen
ford focus zegt
lelijk interieur eerlijk gezegd en zwakke prestaties van de diesel mijn focus 136pk moet daar niet zoveel voor onder doen !!!
karlo zegt
zonder de specs te kennen kan ik moeilijk geloven dat de ford focus diesel met 136 pk een snellere tijd dan 8,2 seconden neerzet om het sprintje naar 100 te doen. De BMW 320d met 163 pk doet dit in 8,3 seconden geloof ik en weinigen kunnen daar an tippen.
Johan zegt
De ford Focus is meer dan één seconde langzamer dan de Seat FR. Ook de topsnelheid is meer dan 10 kilometer in het voordeel van de Seat. Wij noemen dat dus ‘snot voor ogen rijden’ en niet ‘niet zoveel voor onder doen’.
w0o0dy zegt
De Leon Cupra krijgt 240pk en zal aan het publiek worden getoond op de autoshow van London midden juli. De auto wordt echter pas na de zomer bij de dealers verwacht.
Schepers Bart zegt
Als jullie ne snelle diesel willen, koop dan ne Seat Leon oud model met 150pk diesel, en laat die tunen tot 190. Dan spreken we elkaar nog eens, maar begin niet te praten over focus of weet ik veel wat! dan hebben we het over kruiwagens!!
marco zegt
Inmiddels een rode Leon FR benzine in mn bezit, met 19”inch BBS.
Getuned tot 242 pk’s, dumpvalve en openluchtfilter, rvs uitlaat enz.
Ik heb altijd subaru impreza gereden, maar dit is echt wel effe wat anders mannen…dit rijdt en brult zo waanzinnig hard, subaru kan achter aan sluiten!!!
o ja, diesel is voor tractoren en vrachtwagens
de groeten
Johan zegt
Diesel is voor tractoren en vrachtwagens? Toevallig net een test zitten lezen tussen een FR benzine getuned naar 245 pk en een Sport-up 2.0 TDi getuned naar 175 pk. De FR was met de sprint iets sneller maar met de tussenacceleraties had ie veel moeite om de diesel bij te houden. En dan praten we over 70 pk verschil!!! Ik wil jouw auto wel naast een FR TDI die getuned is willen zien. Jammer dat de chipset er nog niet is voor de diesel.
Stylez zegt
@marco
quote: “o ja, diesel is voor tractoren en vrachtwagens”
Ooit gehoord van een ‘kleine onbekende’ autorace genaamd: de 24 uur van Le Mans?
Als ik jou was dan zou ik maar even checken met wat voor brandstof de Audi R10, de winnaar van 2006, rijdt.
tim zegt
marco is duidelijk zon sjonnie die zijn auto tjoewnt en ongelovelijk asociaal door het plaatselijke boerendorp ragt.
de groeten
tim
Gous zegt
ik vond de FR TFSI standaard al vrij asociaal trekken, niet echt als een beest, maar dat ding blijft gaan. en niks tegen diesels, paar jaar geleden werd je nog uitgelachen als je t reedt want t waren ook vaak stoomboten als ze je voorbij kwamen roken.
maar ik heb ook de leon 140 pk TDI gereden, maar godmiljaar die komt ook aardig van de plaats, blijft evengoed jammer dat je altijd moet wachten vanwege dat turbogat, en dat maakt het verslavend om de heletijd als een maniak door te trekken.
krijgen binnenkort een 240pk cupra voor in de showroom, eens kijken hoe dat uitpakt
marco zegt
@ Tiny Tim,
Ik ben geen sjonnie en heb ook geen Anita. In een boerendorp kom ik nooit, woon in Zandvoort. Ik rag wel asociaal, maar dat doe ik alleen op het mooiste asfalt uit mijn woonplaats!!:)
De opmerking over diesels is natuurlijk één met een knipoog, iedereen weet dat de diesel van tegenwoordig lekker van zn plek gaat. Nu alleen dat walmen nog…
Volgende week wordt er lachgas ingebouwd en oa. een andere krukas. Daar gaat de garantie van Seat…
Marc zegt
@ Johan: Waar kan ik die test vinden? Ik ga zeer binnenkort een FR aanschaffen, maar twijfel tussen benzine en diesel en probeer nu vergelijkend materiaal te verzamelen. Tnx!
horlepiep zegt
ik sta ook op t punt een FR aan te schaffen alleen twijfel nog over de diesel of benzine versie…tips? testen? thnx
jim zegt
ik rij momenteel met leon cupra4 150pk niet getuned (staat te koop )
wegens aanschaf van nieuwe leon fr
eerste auto ibiza evoI
seat is goed en betrouwbaar
altijd stapje omhoog en nog niet beklaagd
dat optrekken zegt niet veel het is in de bochten dat het gebeurd en met de cupra4 zijn er maar weinig die kunnen volgen
grtz
Harald zegt
FR powerrrrrr, heb twee dagen geleden m’n Diesel FR gekregen ! Super, wat een auto. Eerste 1000km staat er al op dus ik mag los. Yeahaaa…. Oja moet wel zeggen, vermogen is echt meeeer dan toereikend. Chippen niet doen dus ! Verlagen trouwens ook niet, wegligging vind ik subliem met de standaard 17″ wielen en dito onderstel. Over diesel of benzine keuze…. tja, ik zou diesel doen ! (heb ik voor mijn kilometers ook nodig) Oja net 230 gereden op de A31 in Duitsland, en guess what, ik had nog over…. :-))))
Raoul zegt
Weet iemand of er voor de Leon FR ook een DSG uitvoering in diesel???
Ik rij momenteel de dsg 2.0 TDI 140PK…erg te spreken hierover…zit eraan te denken om hierna de 2.0TDI 170PK te rijden en bijvoorkeur de DSG uitvoering.
pero zegt
ik rij zelf in een leon fr tdi 170 pk getuned naar 2005 ik wil geen benz auto meer ik heb een koppel van 420 binnen 7.0 naar 100