De Audi A8, voer voor tuners, is deze keer door Abt aangepakt en de 4.2 V8 komt daardoor op ongeveer gelijke hoogte met de 6.0 W12 en de 5.2 V10 (450pk). De 4.2-liter V8 met 330pk gaat normaal in 6,3 seconden naar de 100, na een upgrade van Abt staan er 443 paardjes te trappelen om in 5,9 seconden naar de 100 te sprinten…
Het max koppel is standaard 430Nm en de Abt levert 520Nm. Ook is de verwijdering van de begrenzer niet vergeten, de A8 gaat nu 290 in plaats van 250km/u…
Prijzen heb ik nog niet gevonden maar het is zeker een leuk alternatief voor de S8 en W12. De versie van JE Design doet het overigens nog wat beter (oa 500pk en een sprintje in 4,9).
Meer info op autoweek.com (via germancarblog.com).
dekster zegt
en ik maar dieselen :-)maar gelukkig zie je niet vaak getunde A8’s
silasse zegt
de JE design vin ik mooier.
Christoff zegt
dit is in elk geval niet slecht. voor belgie is die wel fiscaal veel intresenter.
skaffa zegt
zeer netjes gedaan
Mpower zegt
mooi, oogt subtiel
robert zegt
ik zou toch voor de 4.2 tdi gaan. Deze heeft 650 nm en de sprint tot 100 is gelijk.
Micha zegt
Het is mooi dat deze tuner de elegantie van de a8 behoud. Als je met een kritisch oog naar de wagen van JE kijkt, is de peperdure audi veranderd in een “Sjonnie-bak”. Liever deze audi met minder prestaties dan die van JE die ik eigenlijk ook voor 10 000 op marktplaats kan aanschaffen.
maarten zegt
knap!
JeffreyG zegt
die velgen passen echt niet bij de A8
maar de cijfers zijn altijd leuk om te zien :)
silasse zegt
bwa de JE is ni echt een sjonnie bak he
maar ja iedereen zijn smaak.
fiat zegt
ja silasse en de a8 is dan nog dubbel duur audo is waulgelijk
luwek zegt
als je ‘m neemt dan zonder type aanduiding…die staat niet echt mooi op die klep
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Trouwens dekster, hoe hard kan jouw A8 eigenlijk??
dekster zegt
in duitsland is het maximum dat ik ooit gedaan heb iets rond de 260.
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
oke
en zat hij toen echt aan zn maximum, want met tiptronic is er een manier om door de begrenzer heen te rijden. constante snelheid gaan rijden ofzo, en dan een terugschakelen en dan vol gas. en dan gaat hij door de begrenzer
dekster zegt
ik denkt dat hij wel wat sneller kan en over die begrenzer die heb ik gwn laten verwijderen