Wanneer je via Autoweek.nl op zoek gaat naar een occasion, dan zoek je feitelijk in het aanbod van Autotrader.nl, maar dat gaat veranderen, want vanaf 1 juli zal dit niet langer het aanbod van Autotrader.nl zijn, maar dat van Autotrack.nl…
Via de media lezen we:
De samenwerking valt onder een deal tussen Wegener Multimedia en Sanoma. Sander van den Hout van Autotrack: “Wegener en Sanoma hebben meer gemeenschappelijk dan Autotrader en Sanoma: wij zijn sterk in huis-aan-huisbladen, Sanoma in tijdschriften. We zoeken synergie in de interessegebieden in de diverse media. De samenwerking tussen Autotrack en Autoweek, die in juli start, is dan ook slechts een deel van de samenwerking.”
luwek zegt
ik vind autoweek.nl echt een slechte site, veel te commerciel. autoblog rulez:P…
Koos Otten zegt
Hierdoor zou het doek weleens kunnen vallen voor Autotrader. Het aanbod op Autoweek is voor klanten een enorme toegevoegde waarde. En bovendien, wat zal er met de additionele Autoweek services op Autotrader gebeuren. Het opvragen van technische info bijvoorbeeld, of het vergelijken van auto’s? Als deze door het wegvallen van de samenwerking met Autoweek ook van de Autotrader wbsite verdwijnen zal je zien dat het voor een bezoeker van de website bij Autotrader minder interressant gaat worden.
dekster zegt
@luwek
waar maar dan heb je de galerijen van auto55 nog niet proberen te bekijken
autoblogger zegt
En de wisseltruc gaat verder, binnenkort weer autotrader?
Sanoma Men’s Magazines (SMM) –
dochteronderneming van Sanoma Uitgevers – maakt vandaag bekend de aandelen te hebben verworven van European Auto Trader B.V., uitgever van Auto Trader, Classic Trader, Motor Trader, Transport Trader en Caravan & Camper Trader in de Benelux. Auto Trader is één van de grootste online occasions sites met 1 miljoen unieke bezoekers per maand. Door de acquisitie van Auto Trader, versterkt Sanoma haar leidende positie op het gebied van Automotive.
De acquisitie van Auto Trader past binnen de strategie van Sanoma om consumenten zoveel mogelijk van dienst te zijn binnen specifieke interessegebieden zoals Parenting, Food, Home en Automotive, en is voor Sanoma een belangrijke stap op weg naar realisatie van haar multimediale ambities.
Auke Visser, CEO van SMM, is verheugd over de acquisitie: “Auto Trader past binnen de multimediale ambities die we bij SMM geformuleerd hebben voor de automotive markt. Naast AutoWeek zijn we natuurlijk al veel langer actief met bladen, websites en events. Denk aan Formule1, Truckstar met het grote, jaarlijkse festival en magazines als Moto ’73 en Motor.
Eric Ariëns, uitgever automotive van SMM, voegt daaraan toe. “Online zijn we sinds 1998 zeer actief op de automotive markt. Een occasion site, zoals die van Auto Trader, ontbrak binnen ons portfolio. Auto Trader en AutoWeek vullen elkaar perfect aan. Online werken we al jaren samen. Die samenwerking wordt dus nog inniger.”
Paul Wessels, directeur van Auto Trader: “ Wij zijn ervan overtuigd dat wij onder de vlag van een sterke partij als Sanoma onze groei ambities nog beter kunnen realiseren. Samen met AutoWeek zal er een enorm krachtig marktleidend automotive platform ontstaan voor aan-en verkoop van auto’s door zowel autobedrijven als particulieren.”
In 1992 werd Auto Trader, uitgever van het eerste Nederlandse occasionmagazine, opgericht. Auto Trader groeide snel uit tot marktleider in occasionmedia. De lancering van de eerste occasionsite samen met de introducties van Classic Trader en Motor Trader in 1999 was een logische uitbreiding van deze succesvolle formule.
Auto Trader behaalde in haar afgesloten boekjaar 2007/2008 een net sales van EUR 9,5 miljoen. Auto Trader is gevestigd in Maarssen en heeft 68 FTE in dienst.