De Amerikaanse reclame filmpjes van de Volkswagen Jetta die we eerder toonde, waarin op onconventionele wijze wordt duidelijk gemaakt hoe veilig de nieuwe Jetta is, blijken erg succesvol. In de filmpjes wordt zeer realistisch in beeld gebracht dat een zwaar ongeluk in een klein hoekje zit…
Wil je het er goed vanaf brengen, dan kun je maar beter in een Volkswagen Jetta zitten, is het idee. De slogan “Safe happens”, waarmee de filmpjes afsluiten, slaat bij het Amerikaanse publiek goed aan. Sinds de reclames drie weken geleden werden gelanceerd, staan de telefoons in de call-centra van Volkswagen rood gloeiend. Via de telefoon, maar ook via internet worden massaal brochures aangevraagd. Het aantal aanvragen voor een prijslijst, zijn met maar liefst 59 procent gestegen. Da’s nog eens klasse marketing!
Ouderwets gedacht, zou je misschien verwachten dat je de auto juist in het verkeerde daglicht plaatst door ‘m op die manier af te beelden, maar voor veel consumenten zijn de filmpjes juist een soort “wake-up-call”. De dealers zijn in ieder geval erg gelukkig met het resultaat van de commercials. (via: autoblog.com)
mastermind zegt
damn he!! das nog eens reclame 60 procent is echt enorm zelfs al zouden er normaal toch al niet zoveel verkocht worden en nu bij toeval omdat iemand dat ding gezien heeft 2 keer zo veel. Als je als bedrijf tussen alle andere schreeuwende commercials nog zoveel aandacht trekt ben je goed bezig. Respect:P
AlexZjuH zegt
Reclames zijn wel geinig… Mooie representatie van hoe de meeste ongelukken gebeuren. reclamebureau zal wel goed incashen daar :) laat staan de VW dealers :D