Volgens AutoExpress en Pistonheads zal Porsche een snellere versie van de Cayman lanceren, de Cayman RS. Eerder was Porsche heel stellig: een snellere Cayman zou er niet komen.
Toch werd er op de Nurburgring een Cayman gesignaleerd die was ontdaan van veel interieur delen en uitgerust met twee kuipstoelen.
De Cayman RS wordt niet uitgerust met een turbo-motor, maar in de traditie van de 911 GT3 met een opgepepte atmosferische versie. Daarmee moet het vermogen van het standaard 3.4 boxerblok van 295 naar 340 pk stijgen. Samen met een aangepaste ophanging en wellicht keramische remmen moet de Cayman RS de BMW Z4M Coupe het hoofd gaan bieden.
Zeer waarschijnlijk komt de RS al in 2007, maar dan wel in een gelimiteerde oplage om de verkopen van de 911 niet te veel in de weg te zitten. Overigens zou de nieuweling ook Cayman Clubsport gedoopt kunnen worden, die naam werd tenslotte ook op de 968 gebruikt.
Met dank aan Boyd voor de tip!
!¿!Mats!¿! zegt
ik wist het.
Cayman RS zegt
Laat maa komen Ik kan nie wachten:-D
3s zegt
T’is en blijft een vrouwenauto…..
Kom toch eens met een geheel nieuw ontwerp wat nog aanslaat ook. Denk dat ze daar in duitsland alleen maar afgunstig kijken naar die italianen of engelsen.
Die kunnen het wel!!!!
Stylez zegt
Dus als ik het goed begrijp krijgen we dan een 911, zonder de 911-status en 911-looks.
Super idee!! …not
fiat zegt
arom noemen ze hem geen porsche cayman sm superman!!!
remy zegt
autovisie schreef dit artikel aan al een aantal maanden terug,
Ejay zegt
Het schijnt dat de Cayman beter is dan de 911 (beter in onderstel, wegligging etc.) Het enige wat ontbreekt is een snelle motor en die wil Porsche er niet in leggen, omdat de 911 al per jaar en dag het topmodel is qua coupés bij Porsche. Dus logisch dat ze het in gelimiteerde oplage maken, anders koopt iedereen zo’n Cayman.
Lexus zegt
Ik vind de cayman helemaal geen vrouwen auto, en zeker mooier dan de 911, ik vind dit de mooiste porsche die er op het moment is dus van mij mogen ze lkkr veel pk’s erin zetten.
luwek zegt
@ 3s…Kom toch eens met een geheel nieuw ontwerp wat nog aanslaat ook. Denk dat ze daar in duitsland alleen maar afgunstig kijken naar die italianen of engelsen.
Die kunnen het wel!!!!…hoezo dat…porsche verkoopt nog steeds, en waarom zou je ’t kenmerkende porsche ontwerp gaan veranderen??…never change a winning team!;)
w0o0dy zegt
de Cayman is qua concept superieur aan de 911 (die blijft altijd last hebben van de motor op de verkeerde plek). De 911 is echter veel verder doorontwikkeld waardoor de auto vooralsnog sneller is dan de Cayman. Ik weet zeker dat met een vergelijkbare motor en een vergelijkbare wielophanging in de Cayman, de 911 geen schijn van kans zou maken. Maar dat is marketingtechnisch natuurlijk niet wat je wil… dus het zal nooit gebeuren, tenzij de Cayman toch de 911 gaat opvolgen en ze met de 911 stoppen…..
Jaco zegt
Cayman S is GEEN vrouwen auto en de 911 is heus nie te verslaan en ze moeten zeker niet met wat anders komen dan een 911
Porsche 4ever The Best
Erik zegt
Ben het helemaal met 3s eens want naast de cayenne is de 911 de enige porsche die goed loopt.
Het wordt tijd dat al die porche mensen eens eens van die 911 afstappen en met iets echt nieuws komen.
De 911 is een prachtige auto maar wordt door de vele modellen er niet bijzonderder door. Ferrari bijvoorbeeld is succesvol met zelfs de “lelijkste” modellen.
Italie-Duitsland 1-0. Het woord is aan porche.
w0o0dy zegt
@jaco: tuurlijk is de 911 te verslaan, stop in de Cayman maar eens een motor met evenveel vermogen en koppel als de 911 heeft en pas de wielophanging en de remmen aan… Dan is de 911 echt langzamer. Logisch ook want de motor ligt bij de Cayman in het midden en bij de 911 achter de achteras (en dat is nou eenmaal de verkeerde plek (natuurkunde is nou eenmaal meer waard dan zomaar een mening)). Da Cayman zal dus een beter weggedrag hebben want de gewichtsverdeling is beter en de auto weegt minder. You cannot beat physics! (“je kunt natuurkunde niet verslaan”)
GT2-FAN zegt
hey de 911 is en blijft de porsche beste verkopende en beste en sterkste auto! de cayman is voor beginners die niet een 911 willen maar wel een porsche willen hebben! en porsche is en blijft het beste automerk die op de wereld bestaat en daar kan Ferrari niet aan tippen! ferrari is lelijk!!!!!! en als je dezelfde motor in de cayman zet dan zou de 911 toch beter blijven verkopen dan de cayman! 911 is iets speciaals wat een ander merk niet heeft! en als je dat niet gelooft dan moet je maar eens in een 911 of in een GT3 gaan zitten dan weet je wat porsche en de autobladen bedoelen dat porsche de beste automerk ter wereld is!
Jaco zegt
Ik ben het helemaal met je eens GT2-fan
Want porsche Komt toch nooit met een Cayman die de zelfde motor heeft dan een 911 gt2 (topmodel van 911) Dus wordt een cayman nooit beter als een 911
Djivy zegt
In de laatste editie van evo staat een interview met het Hoofd van R&D bij Porsche en die noemt de Cayman RS hoogst onwaarschijnlijk. De GT2 daarentegen is imminent.
Alexander zegt
De Cayman S met een 3.8 liter motor met opgepepte motor sperdifferentieel bestaat al bij 9FF. Tuner 9FF werkt ook al aan een versie met 4.1 liter motor.
Houdt de Porsche Dagen Zandvoort in de gaten.
Kijk op http://www.clubsport.nl en klik op PROJECTEN
w0o0dy zegt
de heren weten het beter…. het gaat er niet om of Porsche een snellere Cayman gaat maken. Het gaat erom dat het makkelijk *kan*! Sterker nog er is al een snellere Cayman! Vermogen: 279 KW ( 380 PK) @ 6750 Rpm Max. Koppel: 425 NM @ 4700 RPM Topsnelheid: 294 km/h
Acceleratie 0-100: 4.3 sec. Daar kom je met je gewone 911 echt niet bij in de buurt….