Via onze Italiaanse collega’s bereikte ons het bericht dat de Toyota Avensis inderdaad een facelift krijgt. Je moet goed kijken wat er nu precies gewijzigd, maar dat blijkt toch meer te zijn dan op het eerste gezicht blijkt.
De grille is van vorm veranderd, maar ook de bumper en de mistlampen krijgen een nieuw plekje. Met die nieuwe bumper schijnt de Avensis een hogere score te moeten kunnen halen voor voetgangersveiligheid. Geheel volgens de trend verhuizen de knipperlichten naar de buitenspiegels. Het weggedrag van de Avensis was al goed, maar toch hebben de Japanners diverse wijzigingen doorgevoerd.
De 2.0 diesel krijgt er overigens ook wat paardjes bij, met straks geen 116 maar 126 pk’s (en 300nm) onder de kap. Uiteraard blijven de 2.2 diesels met 150 of 177 pk ook leverbaar.In het interieur kan voortaan naar MP3’tjes worden geluisterd op de standaard geluidsinstallatie en ook zijn er diverse nieuwe materialen gebruikt.
Autotelegraaf meldt ons dat de nieuwe Avensis vanaf juni bij de Hollandse dealers staat (en ongetwijfeld ook bij de Belgische).
William zegt
“is verandert”… met moet een ‘d’ dus en “1trak”… zal wel ‘straks’ moeten zijn ;-)
Wouter (autoblog) zegt
Gaat weer lekker met de spelling inderdaad. Dank U! :-)
Erikje zegt
maar ik word er nog steeds helemaal niet warm van…
Christoff zegt
de voorlichten zijn precies van de Mercedes S- klasse en de voorbumper van Audi.
supergrover zegt
Ben benieuwd of ze nu wel de diesel motor met automaat leveren. tot nu toe bestond die combinatie niet bij kleinere toyota’s.
Toch weer een stukje markt dat ze laten (of lieten??) liggen….
320CI zegt
supergrover , ja wij hebben ook voor een Mazda6 diesel automaat of andere japanse auto diesel met automaat gekeken maar die is zeker niet snel te vinden , dat is bij audi , mercedes en BMW wel anders
lexus zegt
ja dan zit je toch ook in een andere prijsklasse??? denk eens na man, ik ben het er veder niet mee eens ik vind dat ze wel een automaat in die avensis mogen zetten. Veder vind ik het een hele mooie auto ‘echte’ veranderingen zie ik niet, maar ik vind hem niet op duitse auto’s lijken zoals hierboven word gezegd.
autoblogger zegt
Hij is wel wat gelikter maar het blijft toch een conservatief massamodel…
Johan zegt
Over ruim een half jaar mag ik van mijn werkgever een Toyota uitzoeken.
Das leuk, maar gezien ik nu CitroënC5 rijdt en hele goede ervaringen heb met de Golven en Passat van VW, is het wel even wat anders……….
Maar na een testrit in de vernieuwde Avensis, ben ik helemaal om, net zo degelijk als een Duitser en met een Flair die je in Duitse auto’s niet of nog niet ziet.
En ik heb de Duitse auto’s hoog zitten hoor, maar vorige week tijdens mijn vakantie in Bayern, jawohl, in het Duitste deel van Duitsland keek ik mijn ogen uit, naar de vele Avensis modellen die daar reden……………
En nu jullie weer……………..
Johan Oele zegt
Ik heb in 2004 een nieuwe Avensis 2.0 benzine executive gekocht.
Wil je alle luxe en techniek van deze Toyota hebben op een duitse, moet je toch echt wel een extra zak geld meenemen.
Kijk naar de B-klass, mooie wagen maar met alles erop en eraan zo als ik
gewend ben op de Avensis, is deze (voor mij ) onbetaalbaar geworden.
Er zijn een paar kleine mankementjes geweest (lekke koplamp, accu) , maar met de garantie van een Japanner kun je de knip 3 jaar thuis laten.
Ben nu op zoek nu wat anders, maar kan alleen maar tevreden terug kijken.
Echt een klasse bak.
rh zegt
Heb nu 1,5 jaar een D-Cat station executive en nooit iets gehad. Goede kwaltiteit en een geweldige motor. Beurten zijn zeer betaalbaar en hij is erg waardevast gebleken want ik heb ‘m ingeruild.
Bij de aanschaf van deze auto twijfelde ik al of ik niet een automaat moest zoeken (sta veel in file en rij veel in de stad) en ben nu om. Ga hierdoor wel een segment omhoog om het motorvermogen terug te vinden en heb een nieuwe zweed besteld. Inruil was verbazend hoog, is mij nog nooit overkomen dat een dealer louter positief was over een auto die ik wilde inruilen en gaf 7000 minder terug dan ik ervoor betaald heb (na 1,5 jaar een 55000km!!).