Centraal in Nederland waren we dus op bezoek bij een gezellig samenkomen van Ferrari liefhebbers. Vergeet vooral niet deel 1 van deze reportage te lezen, want daar staan ook wat leuke plaatjes!
De halve woonwijk werd overgenomen door een mooie collectie Ferrari’s. Samen werd ongeveer 30 jaar Ferrari historie afgedekt en we hebben een selectie gemaakt van onze favorieten. De “Magnum PI” modellen blijven echt snoepjes, dus als jullie dit jaar niets weten voor mijn verjaardag….
Dit blijft toch ook een van mijn toppers, de Ferrari 348 GTB. In 1993 kreeg de 348 TB (en TS) een update en werd de 348 GTB gelanceeerd. Er waren diverse kleine aanpassingen, waaronder een vermogensstijging van 20 pk naar 320 pk.
Wie spot de verschillen met het vorige model 348. Behalve het dak dan, want deze 348 TS is een targa en dus is het dak uitneembaar. Overigens was er ook een 348 Spider, voor wie helemaal open wilde rijden.
Voor mensen met grote gezinnen, had Ferrari al sinds begin jaren tachtig de vierzits Mondial in de aanbieding.
De Ferrari kenners spotten het meteen, maar dit is dus geen Testa Rossa. Het is een 512 TR, die 10 jaar later op de markt kwam. Naast de uiterlijke en aerodynamische wijzigingen werden er ook veel technische wijzigingen doorgevoerd. De vijfliter boxermotor kreeg er 30 pk bij, zodat er 422pk wat beschikbaar kwam. Door andere aanpassingen werd de 512tr 40kg lichter zodat de sprint van 0-100 al na 4,8 seconden achter is. De 512 TR haalt een top van 313km/u.
De 308 GTB Quattrovalvole op originele 14″ lichtmetalen velgen. Veel eigenaren vervangen deze door 16″ als de banden aan vervanging toe zijn. Een nieuw setje 16″ velgen en banden is namelijk goedkoper dan alleen de 14″ banden.
Michiel van den Brink zegt
Hé jongens.
Jammer dat jullie de rest van de dag niet meer hebben meegemaakt.
We hebben het grootste deel van de middag met de hele groep door de Betuwe gereden.
Het was een erg gaaf gezicht om 14 Ferrari’s op de snelweg door het verkeer te zien slingeren.
Overal schoten de snelle auto’s tussendoor, van links naar rechts, snel, supersnel…
En daartussen draaide een gele Audi RS4 zijn rondjes om alle Ferrari’s heen.
Ik reed zelf in de 512 TR mee.
Het schreeuwende gekrijs van die flat V12 tussen de 5000 en 7000 toeren galmt nog na in mijn oren!
’s Avonds met de hele club uit eten geweest, was erg gezellig.
Allemaal mensen met een gedeelde passie en gelukkig geen kouwe kak!
’s Nachts in mijn droom flitste er steeds weer een gele RS4 voorbij…
silasse zegt
mooie auto’s maar de meesten zijn wel een beetje oud he.
tim zegt
” Er waren diverse kleine aanpassingen, waaronder een vermogensstijging van 20 pk naar 320 pk.”
de 348tb/ts had wel erg weinig pk’s:-P
Wouter (autoblog) zegt
Tim, een 348 TB gaat in 5,6 seconden naar de 100 en heeft een top van 275. Lijkt me niet echt behelpen. :-)
Peter zegt
mooi stukje alleen werd is zonder dt he!
db zegt
348GTB, +300Pk, knap zeg. Zou dat veel schelen in snelheid(h)
Roel zegt
Geweldige Mondial!!%-)
Henkie zegt
Wow.. mooie 348 op die oprit !
Ton zegt
De 512 TR is inderdaad een heel andere wagen dan de Testarossa. Het uiterlijk en het interieur werden gemoderniseerd, en het vermogen werd opgeschroefd naar 428 pk (Testarossa 390 pk). Vooral werd er veel aandacht besteed aan het weggedrag van de auto. Een lager geplaatste motor, beter motormanagement, een nieuwe versnellingsbak en een beter remsysteem zorgen voor een wagen die veiliger en sneller is.
De 512 TR is slechts geproduceerd van ’92 t/m ’94. Er zijn wereldwijd nog geen 2000 exemplaren.
luc zegt
beste kan mij iemand wat info geven van een ferrari 348 tb ik kan deze wagen kopen via een kennis ikzelf ben een porsche rijder maar zou deze ferrari willen kopen voor mijn hobby nu heb ik enkele vraagjes ivm wat kost een onderhoud en om de hoeveel km moet dat gebeuren ikzelf zal er amper 4 a 5000 km per jaar mee doen zou u wat info kunnen bezorgen aub mvg luc
DonDiedCorleone zegt
Een kennis van mij heeft eek een 348TB, hij is over het onderhoud niet echt te spreken (iedere 2000km werd hem aangeraden) maar vooral verzekerings problemen met de auto. auto is all risk verzekerd maarrrr bij:
Rijden in regen -> WA
Parkeren in een onbeveiligde garage of buiten -> WA
etc etc… Persoonlijk denk ik dat je met die porsche meer plezier hebt voor veel minder geld!
Ramon zegt
He! heb zef een Testarosa maar wordt nergens van op de hoogte gehouden. Als er weer eens ergens een meeting is ofzo zou ik er gaag bij willen zijn. Offe..tel ik pas mee als ik mijn Enzo heb ofzo? Komt echt nog wel!!
Razor zegt
‘Dit blijft toch ook een van mijn toppers, de Ferrari 348 GTB. In 1993 kreeg de 348 TB (en TS) een update en werd de 348 GTB gelanceeerd. Er waren diverse kleine aanpassingen, waaronder een vermogensstijging van 20 pk naar 320 pk.’
Dit is helemaal geen GTB. GTB’s zijn heel bijzonder, slechts een paar honderd gebouwd, minder dan een handvol in nederland. Verschil tussen TS en TB blijft dus beperkt tot dak en wat toevoegingen aan de TB door een eigenaar die denkt zijn auto hiermee te verbeteren.
rob zegt
hoi,
wat kost een testarossa in het onderhoud, wie kan mij dit vertellen en uitleggen
hans zegt
als jullie weer eens een rondrit organiseren lijkt het me leuk om ook eens mee te doen ben in bezit van een 348 tb doe dan even een berichtje vr gr hans.
hans zegt
oke
Romano zegt
uit bron:
Nesselande in de ban van Ferrari!
In overleg met een aantal Ferrari- Lamborghini liefhebbers, heeft Smaal Promotions BV onderdeel van de Smaal Holding Groep BV op zondag 22 juli 2007 vanaf 11.00 uur te Rotterdam- Nesselande Boulevard (vlakbij Zevenhuizen) een leuke meeting georganiseerd. Dit evenement vindt plaats op een mooie locatie aan het water. Er zullen dus Ferrari’s en Lamborghini’s aanwezig zijn. De mensen krijgen de mogelijkheid om de diverse exclusieve bolides te mogen bewonderen en waarnodig vragen te stellen en te fotograferen. Eventueel een rit maken met een eigenaar is niet uitgesloten! Tevens is er voor de eigenaren en hun partners na afloop een barbecue, welke verzorgd zal gaan worden door Verhage Fastfood. De toegang is gratis!
Aanmelding met uw exclusieve bolide kan nog steeds via [email protected]
telefoon 010-2887799- 0642804706
Er is voldoende ruimte voor de auto’s, en bewaking is aanwezig.
De Nesselande boulevard is:
Bereikbaar vanaf Utrecht richting((A20) Den haag afslag Nieuwerkerk/Zevenhuizen.Nesselande
Bereikbaar vanaf Breda richting Gouda (a20) afslag Nieuwerkerk/ Zevenhuizen/Nesselande
Meer info!
Zie onderstaande link:
http://www.rubenzo.nl/nieuws/2007/06/07/ferrari__en_lamborghini_meeting_te_rotterdam/
sjors zegt
mn oom heeft 5 auto’s (haha) waaronder een mondial, is wel grappig dat ik hem hier ook tegenkom:P