De Bentley Continental GTC zal zijn debuut beleven op de New York Auto Show. De cabrio is gebaseerd op de GT coupe en heeft onder de kap een V12 motor die het mogelijk maakt om in 4,8 seconden naar de 100 te sprinten…
Bentley gaf trouwens eerder al het verschil tusen de Azure cabrio en de GTC aan: “De Bentley Azure is bedoeld voor klanten die zoeken naar glamour en absolute chic. De Continental GTC is er voor mensen die geven op prestaties, stijl en de rijbeleving van de Continental GT aangevuld met het plezier van open rijden.” Wat betreft de stijl vind ik het jammer dat ze geen hardtop hebben, voor de rest blijft het natuurlijk een enorm mooie bak (via).
O.D. zegt
Moet het geen W12 zijn?
Verder doet het me niks sit ding, net zoals de Continental GT. Ik vind de moderne Rolls Royces veel indrukwekkender.
Thobie zegt
Niet mis…
Remco zegt
Ik vind het niet mis staan. Toch heb ik liever Continental Gt als Coupe-versie. Het zal wel liggen aan het feit dat ik geen liefhebber ben van cabrio’s (uitgezonderd cabrio/coupe versies met stalen vouwdak)
Smaken verschillen zou ik zeggen…
Sacha zegt
Open is ie wel fraai, maar dat koepeltentje vind ik weer minder…
volvo :D zegt
hij lijkt meteen een heel stuk kleiner.
en dat terwijl het eigenlijk een enorme auto is.
Rob zegt
Mooier dan de Coupe zou ik zeggen.
Sven zegt
Dit is een van de weinige wagens die ik mooi vind met het vodje erop, kaal is m nog mooier!
Ik denk dat het moeilijk geweest zou zijn om er een stalen vouwdak van te maken, dit zou veel te lelijk geweest zijn. Hij is mooi zoals hij is maar geef mij maar de gewone GT
Fons zegt
Jammiedebammie!
JPM zegt
Mijn god! die is mooi zeg, wat een goede kleur ook, past bij de auto. Ik kijk er al naar uit!
jeroen zegt
prachtig, en gelukkig met een stoffen dak, stijl…ipv zo’n debiel hard vouwdak waardoor de kont verschrikkelijk dik wordt, zie megane CC, focus CC, astra CC….nee, geef mij maar een mooi stoffen dakje zoals de RolceRoyce of een bmw6, mini…veel meer stijl
milan zegt
zo een dure auto en dan niet eens hardtop
dekster zegt
oh my god!! what a nice car(h)
Aston Martin zegt
Prachtige wagen, maar hij lijkt wel kleiner met het dak erop. Ik vind het stoffen dak een goede keuze omdat een hardtop veel lawaai maakt. Het rammelt soms verschrikkelijk hard, wat toch niet zou mogen.
sicko zegt
De meest mainstream “super”sportwagen gaat topless. Alhoewel ik niet echt een liefhebber ben van de GT vind ik deze foto’s toch wel best geslaagd.
lu zegt
Wanneer komt die azure uit?
dekster zegt
die is al uit
Christoff zegt
dit is een bangelijke cabrio.
@od
de W12 zal te zwaar zijn voor in een cabrio.
Marnix zegt
Allé de nieuwe MTV-car.
O.D. zegt
@ Christoff: volgens mij moet het toch echt W12 zijn en volgens mij is die W12 ook niet veel zwaarder dan een V12 als hij dat überhaupt al is.
Jeroen zegt
Bi-turbo W12:
De Bentley Continental GTC wordt aangedreven door Bentley´s indrukwekkende twin-turbo W12-motor met een inhoud van 6.0 liter. De motor is goed voor een vermogen van 560 pk en een koppel van 650 Nm. De 12-cilinder motor is gekoppeld aan een zestraps automaat van ZF. De automaat kan geheel zelfstandig zijn taak verrichten, maar is naar wens ook met de hand te schakelen. Hiervoor kan de pook of de flippers achter het stuur worden gebruikt. In slechts 5,1 seconden sprint de Continental GTC naar 100 km/h. De auto is in staat om een topsnelheid van 312 km/h te behalen. Het vermogen van de W12 wordt overgebracht op alle vier de wielen. Optimale grip is hierdoor gegarandeerd.
JeffreyG zegt
kijk eens wat een planning
beter kan niet
voor de zomer word deze geïntroduceerd
hopen dat hij ook voor de zomer in productie gaat :)
autoblogger zegt
Video van de GTC op http://www.edmunds.com/insideline/do/AutoshowArticles/articleId=109983