De eerste Yes! Roadster dateert uit 1999 en werd ontwikkeld door Herbert Funke en Philipp Will. Zeven jaar later presenteert de kleine Duitse autofabrikant Funke & Will de tweede generatie van de Yes! Roadster…
De Yes! Roadster werd volledig nieuw outwikkeld. De auto werd groter, de techniek werd verbeterd en kreeg een nieuwe motor die beschikbaar is in een 3.2 liter (255 pk, 330Nm) en een 3.2 liter Turbo (355 pk, 485 Nm) variant. Doordat de auto slechts 900 kilo weegt sprint ‘ie in resp. 4,9 en 3,9 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid ligt op resp. 255 km/u en een keurige 281 km/u. De prijzen beginnen bij 60.000 euro (exclusief BPM), maar doordat de auto geheel naar wens is aan te kleden en af te stellen, kan dit bedrag nog aardig oplopen.
Meer informatie op yes-roadster.net.
w0o0dy zegt
aardig alternatief voor een Donkervoort? Ik zou ze grag voor een vergelijkende test en stukje meenemen.
Bol zegt
gaaf ding, 1 keer in het wild gezien.. super zeldzaam en volgens mij geweldig om mee te sturen
zapp zegt
Die koplampen zijn echt een grote verbetering, nu lijkt hij veel minder op een audi tt.
Franqie zegt
Ziet er best leuk uit dit, maar is het niet meer een concurrent voor de BMW Z4?
Rits zegt
leuk bakkie
w0o0dy zegt
dit ding rijdt waarschijnlijk rondjes om de TT, (255 &) 355 pk is al niet te krijgen in de TT, en dan weegt deze auto ook nog eens 600!! kg minder dan de TT 3.2 quattro….
Eerlijk is eerlijk, de Yes! is ook een stukje duurder, maar dan ook handgebouwden exclusief.
tim zegt
vet autotje, maar is het aantal Nm niet een beetje weinig?
3.2 liter (255 pk, 33Nm)
Dennis zegt
@tim; klopt, het moet 330 zijn;) is aangepast!
Stefan zegt
gave achterkant zeg… topautotje
Maartenunplugged zegt
wat een klotenaam voor zoon tof karretje
stef van belgie zegt
ik denk dat ik ga begginen te sparen
dekster zegt
this is nice alleen zou ik mijn achterlichten rood willen dan zien mensen teminste wat mijn voor- en achterkant is
AX lover zegt
Check de slechte 1 april grap op Autoscoops.net echt zielig!
Bol zegt
‘Zo zullen armoedig taalgebruik en journalistieke blunders definitief tot het verleden behoren. Autoblog moet autonieuws van de straat brengen, zeker geen riooljournalistiek”, aldus AutoScoops-webmaster Robin Van den Bogaert.’
weeeheheh wat een lolbroeken
w0o0dy zegt
“Wie zich niets verbeeld is niks” is het gezegde toch?
pelezinho zegt
de koplampen doen me een beetje denken aan de Z4, mooie verbetering dus…… wat minder TT maar wel wat meer Z4 :s