Niet alleen Porsche zoekt de breedte op, ook het exclusieve Maserati wil natuurlijk meer gaan verkopen. De geruchten over een baby-Maser en een 4×4 zijn er al een tijdje, maar er is echter nog niets officieel. Het Engelse WhatCar? laat weten dat de Italianen nu ook overwegen om diesel power te gaan gebruiken.
Alhoewel Maserati een stijgende verkoop kent wil men meer. Er moeten nieuwe modellen komen en de prijs moet omlaag. Dus je weet het, over een paar jaar is een tweedehands Maser even exclusief als een afgeragde bimmer, jammer hoor…
Christoff zegt
zo gaan ze maserati naar da klote helpen. minder exclusief. als ze zo door gaan hebben we binnen 20 jaar geen sportmarken meer.
W0od0y zegt
kan Michiel van den Brink niet een keer een betere impressie maken van de Maserati SUV? Dat “Kubang”-apparaat lijkt nergens op. Ik zit te denken aan een raampartij die veel lijkt op de quattroporte en wellicht een aflopende achterkant, een beetje zoals bij de Gransport Coupé…
Marco zegt
een Quattroporte met een stevige V8 tdi kan nog wel eens heel interesant zijn.
w0o0dy zegt
Een beetje jammer dat er geen echt dikke diesel voorhanden is in het Fiat concern…. het maximum is de 200pk 2.4JTDm vijfcilinder…. maar misschien dat ze van twee 175pk JTDm 1.9 blokken een 3.8liter V8 met ongeveer 350pk kunnen maken??
w0o0dy zegt
V10 biturbo diesel..?
Jan zegt
Elk merk wilt een SUV. Zelfs nu al maserati en er waren vroeger toch ook reeds foto’s van een Ferrari SUV (Enzo Ferrari moet zich omdraaien in zijn graf!)
Wat is de volgende stap, een monovolume of een compact stadwagentje?
w0o0dy zegt
ik bedoelde een 3.8 v8 twin turbo. Maar een V10 zou ook kunnen (al denk ik dat ie te zwaar wordt)
Christoff zegt
Ze zouden op zijn minst een V8 dieselmotoren gebruiken om in de buurt te komen van de top diesels van bmw en audi die een 4.0 en een 4.2 hebben.maar ik vind dat er geen diesel in een sportwagen hoort maar een grote benzinemoter. Met die SUV zou ik nog kunnen leven. Zou er iemand zijn egen kunnen voorstellen dat er in een ferrari enzo een diesel komt???? ik niet
lu zegt
Een Quattroporte met een diesel sound… Dat zou echt een schande zijn…..
Marco zegt
Denk dat we 10 jaar geleden ook niet hadden verwacht dat er nu een Audi R10 Tdi is, die dit jaar mee gaat doen aan de 24 uur van Le Mans en waarschijnlijk ook nog gaat winnen.
Christoff zegt
neen misschien niet maar daar zit nog een logische reden achter (verbruik van een F1 is 70l/100km)
JeffreyG zegt
iedereen gaat SUV, dat is wel duidelijk
dan kan zo’n merk als Maserati natuurlijk niet achter liggen
hoe staat het trouwens met een SUV van Aston Martin, daar heb ik nog niks over gehoord :P
C30 CDI AMG zegt
@Woody,
hoezo te zwaar?? je bedoelt echt in gewicht? of in kracht? want de touareg heeft ook een V10 diesel. Die hoef je maar te kietelen en de 4×4 sprint weg
w0o0dy zegt
teveel gewicht. Dat is een SUV misschien minder erg, maar past slecht bij Maserati. Die maken vooral snelle, mooie en goed sturende auto’s en dan moet je geen enorm zwaar motorblok hebben, dan stuurt het ding als een varken in de modder…..
C30 CDI AMG zegt
knor knor!!! haha
Ejay zegt
SUV´s kunnen ook best snel zijn, bijvoorbeeld een Cayenne Turbo S of een X5 V12 LeMans
dekster(de echte) zegt
geen tdi’s in sportwagens(eigenlijk spijtig van de R10) als je zoveel geld uitgeeft denk ik toch dat je ook dat je benzine kunt kopend
milan zegt
ik vind het niet passen bij de steil auto’s net als de spyker SUV is gewo0n n spyker c8 die is uitgerekt
tim zegt
neen misschien niet maar daar zit nog een logische reden achter (verbruik van een F1 is 70l/100km)
Christoff
het gaat natuurlijk niet om het brandstofverbruik bij f1, de brandstofkosten zijn maar een heel klein deel van de totale kosten.
ik denk eerder dat die R10 een dieselmotor heeft omdat je uit een diesel veel meer Nm’s en pk’s kunt halen. ik denk niet dat dit ook zo is in de racerij, maar ik denk dat het elkaar niet zo heel veel zal ontlopen, en audi gewoon probeert te stunten met een diesel, wat natuurlijk perfecte reclame is voor dieselauto’s van audi.
w0o0dy zegt
voor LeMans geldt dat niet alleen de snelheid op de baan bepaalt hoe goed de auto het doet, maar ook de tijd dat de auto in de pits staat. De diesel zal minder verbruiken dan de benzine auto’s dus dat zal tijd schelen. Verder is het natuurlijk zo dat een lager toerental ook minder belasting op de motor legt. Dus als het goed is gaat ie minder snel stuk….. De kosten spelen totaal niet mee bij Le Mans…
Jan zegt
Daar heb je wel een punt WOoOoOoOdy
Daar kijken ze niet op kosten, net zoals bij Formule 1 en het WRC
tim zegt
ik denk toch ook dat het audi vooral te doen is om zichzelf in de kijker te spelen
C30 CDI AMG zegt
nee, ook niet als je twee- drie keer de auto total-loss rijdt ??
Ejay zegt
Dan is het gewoon een kwestie van Jos Verstappen uit de auto en een andere coureur erin…
C30 CDI AMG zegt
Jos is best een goede coureur! heeft alleen in de verkeerde teams gezeten…
stephan zegt
Ik heb tenminste nog een echte.
sjors zegt
Hij is mooi. die kubang. Veel beter dan dat Cayenne gedrocht.