Tja, de XC90 gaat alweer een tijdje mee dus doe dan maar een facelift. De Volvo SUV is sinds 2002 op de markt en het is dan ook geen overbodige luxe, maar het gaat om minimale verschillen. Zoals ook vaak bij andere modellen te zien is wordt vooral de voor- en achterkant ietsje bewerkt en krijgt het interieur een update. Wel interessant is de 3.2-liter zescilinder benzinemotor voor de XC90, die we kennen uit de nieuwe S80.
De nieuwe koplamp:
De oude koplampen:
De nieuwe achterkant en zijspiegels met richtingaanwijzer (via aw forum):
dekster zegt
mijn buurman heeft zo één en het is me opgevallen dat het een rammelkar(letterlijk) is geworden overal rolgeluiden en plastic overal
voor een wagen die nog geen 6maand oud is
karlo zegt
Ik dacht dat volvo zeer betrouwbaar was, vooral de laatste tijd. Dit verbaast me eigenlijk een beetje, dekster. Maar ik kan er niet over mee praten. Ik hoorde dit enkel uit tests en van anderen. Even een vraagje, jij rijdt met een A8, maar ik zou overwegen om de nieuwe A6 of een 5-reeks te kopen. Misschien wel een E-klasse, hangt er vanaf. Wat zou hier de beste keuze zijn? Ik vraag je dit omwille van je ervaring met audi. Zijn er nog andere mensen die hier iets over weten (WOoOdy, Sacha…) en mij kunne helpen. Of is er van de hier genoemde auto’s niet echt een uitblinker bij en zijn ze elkaar waardig?
JeffreyG zegt
had dit model een facelift nodig? :P
doet er niet toe, facelift bij de koplampen geslaagd
achterkant mislukt, vorige was beter
spiegels zijn ook niet zo…
w0o0dy zegt
@Karlo: wat de beste auto is dat bepaal jij, want jij moet er toch mee rijden? Wat vind jij belangrijk? Comfort of sportief rijden of luxe? Wat is je budget en wat krijg je bij de drie merken dan voor een uitvoering? Heb je ze alledrie al gereden? (DOEN!)
karlo zegt
even mijn naam vergeten te plaatsen
Reiner zegt
Hij was er wel aan toe, alleen een beetje jammer van die achterlichten. Ik hoop niet dat dat grijze plastic onder op de achterbumper standaard is.
karlo zegt
oei ik moet op previewreactie geklikt hebben zonder mijn naam in te vullen, vandaar vorige nutteloze reactie, excuseer. Bedankt voor de raad. Wat ik dus wou zeggen was dat ik niet echt bv. een fanatiek mercedes-liefhebber ben en bijgevolg een BMW-hater. Die indruk heb ik nogal vaak bij mensen. Ik apprecieer ze alledrie, audi, mercedes en BMW hebben alledrie zeer goede wagens. En ik vind ze ook allemaal zeer mooi, bijgevolg kan ik moeilijk kiezen. De rit in een 530d is alvast zeer goed meegevallen, maar ik zal deze drie oogstrelende juweeltjes vast nog aan een uitvoerige test onderwerpen. Hopelijk kan ik dan de juiste keuze maken. Alvast bedankt.
dekster zegt
@karlo
ik heb geen enkel probleem gehad met mijn audi
nu persoonlijk zou ik voor de A6 gaan omdat die het best bij me ligt, maar zoals w0o0dy al zei het hangt er allemaal van af van wat je van de wagen verwachtd
luwek zegt
AUDI=)
Jan zegt
Geef mij maar een Q7 of Subaru B9 Tribeca
Lexus zegt
@dekster, je heb deze in een goedkope plastic binnenkant uitvoeren maar je heb deze ook in een luxe uitvoering hoor, en ik heb ook ervaring met de XC90 2 zelfs, nog maar weinig heel weinig problemen in 2 jaar tijd. Prima auto’s, ik verwacht ook niet anders van volvo. Het zijn saaie auto’s maar wel prima.
Franqie zegt
@ Jan, ik snap niet dat mensen nog twijfelen tussen een Q7 en een B9 Tribeca… Die Q7 is namelijk gewoon een mooie auto, terwijl die Subaru echt het lelijkste ding is dat er in tijden op de markt is gebracht…
Donny zegt
De XC90 is een geweldige wagen!! Rijdt prima en nergens problemen, en trouwens ook geen enkel kraakje, moet ik zeggen. Wel vervelend die facelift, deze koplampen zien er een stuk beter uit!
dekster zegt
@Lexus
dat kan veel verklaren maar de prijs (meer dan 50 000 in belgie) is toch veel geld voor een wagen die na enkele duizenden kilometers een rammelkar word
Evert zegt
Op zich een goede facelift, had van mij nog wel iets uitgebreider mogen zijn, vooral het interieur verandert vrijwel niets (op wat lelijkere kleurstellingen na dan)
widu zegt
hopelijk heben ze iets onder de wagen om al die kabels te verbergen die kan je zien al je er met je auto achter rijt
Mustang66 zegt
Wat wennen maar geslaagd. Heb nu een D5 uit 2003 met Chiptuning, 20″ velg en Sport uitlaat en die wordt binnenkort vervangen door een L6 3.2. De opties die ik miste bij de eerste zijn er nu wel. Wel spijtig dat de silver backplate nog steeds plastic is en geen metaal zoals bij Mercedes of cayenne. Blis en meedraaiende koplampen geloof ik niet in…
driveto zegt
Ik heb de eer om met velen auto’s te mogen rijden, wat mij positief verbaast is dat de B9 van Subaru echt fantastisch rijdt! Ga eens voor de gein achter het stuur kruipen dan vallen nog een aantal dingen op die werkelijk goed in elkaar gezet zijn. Uiterlijk vind ik erg persoonlijk, dan zou ik een auto uit een ander segment gaan rijden.
Muerte zegt
Ik heb net mijn eerste XC90 gekocht en ben helemaal blij! Voor de goede orde, ik ben in hart en nieren BMW rijder (heb dan ook mijn 530i Touring ingeruild).
De techniek en afwerking haalt het absoluut niet bij BMW, toch vindt ik de X5 en de Q7 een imagoprobleem hebben (zit in de IT, niet in de gokkasten). Wilde nu eindelijk wel een SUV i.v.m. gezinsgrote, daarom helemaal gelukkig met de XC90. Rijdt fantastisch en, vooralsnog, geen rammelkast.
Om eerlijk te zijn was ik direct verkocht door de Volvo On-Call optie. GEWELDIG, ik hou van service en dit is echt een top optie die vooralsnog alleen bij RollsRoyce voorhanden was.
Ben zegt
Ik heb er ook een, als je er gewoon netjes mee omgaat wordt het zeker geen rammelkar! Een vriend van me gebruikt er een voor de bouw en heeft er 4 ton mee gereden.. Die doet het nog perfect! Volvo is kwaliteit. Ook fatsoenlijk écht hout en fatsoenlijk leder erin verwerkt, in tegenstelling tot nephout enzo..
Ron zegt
Ik heb gisteren m’n nieuwe XC90 D5 geartronic in otvangst mogen nemen, en wat me verbaast is dat er nergens over de “update” van deze diesel wordt gesproken. De oude D5 had 163pk, de nieuwe 185 en maar liefst een koppel van 400Nm, das meer dan de T6 heeft… De diesel is volledig aangepast, niet alleen maar een ander chipje. Ook is de Geartronic nu een 6 bak en geen 5 zoals in de oude versie. Ik heb nu een 150km erop zitten en het is echt een fantastische auto. De diesel is waanzinnig sterk en geeft een redelijk verbruik, met het gewicht in acht genomen… Over de kwaliteit, het voelt allemaal aan alsof het zo 500k meekan…
Rudi zegt
ik heb een occasie volvo xc90D5 van 2004 aan gekocht en overweeg een powerchip tuning te doen is dat aan te raden of zou ik er beter af blijven
wie heeft er ervaring mee en waar is de beste chiptuner zaak van Belgie
Bert Reijmerink zegt
Jaren met plezier gereden met onze XC90 uit 2004 D5 (220.000 km) Nu echter is de lol er af. Een lelijk geluid bij het starten –> Starterkrans (en dus ook startmotor) naar de mallemoer. Lijkt mij dat zo’n starterkrans toch een levenlang mee kan?? Nog nooit van deze problemen gehoord.\ Volvo zegt ook dat het een uniek probleem is, maar hebben het onderdeel weel op voorraad liggen. Verdacht! Van coulance natuurlijk geen enkele sprake, gewoon 1500 eur neertellen… Iemand ervaring?? Tips??