Michiel van den Brink maakte al eens impressies van de Peugeot 207 RC, maar dit is “the real thing”.
De traditie gaat ver terug, want de 205 GTI is en blijft een icoon. Persoonlijk zou ik graag een goed geconserveerd exemplaar in de garage willen hebben staan. Dan ga ik wel eerst een rijvaardigheidscursus doen, want de 205 GTI staat ook bekend om zijn listige overstuur reacties.
De 207 RC (waarom eigenlijk niet 207 GTI) krijgt een 1.6 motor onder de kap. Maak je geen zorgen over de pk’s, want het blokje krijgt ook een turbo mee. Daarmee komt er 170-180 pk uitrollen, alhoewel de bron van dit bericht ook melding maakt van een 200 pk versie in 2008. Gezien de 200pk die de Clio Sport heeft, lijkt dat niet heel onlogisch. Overigens zal deze motor ook zijn weg vinden naar de MINI Cooper (via autoblog.it).
Maartenunplugged zegt
207 GTI klinktidd beter, maar ik vind dat er dan wel een wat heftigere motor in mag. De 205 had een 1.9 injectie. Vind ik dat hier wel een 2 liter turbootje inmag
Nick zegt
Hij haalt nu 170 pk uit een 1.6 dat is al meer dan er toentertijd uit een 1.9 blok kwam..
Niet dat ik tegen extra pk’s ben hoor :) Maar 170 is al behoorlijk voor zo’n auto!
dekster zegt
nice
Alwood zegt
ben niet zo’n enorme fan van die nieuwe peugeots, op de 907 en 407 na. vooral met deze 207 zijn ze heel hard fout gegaan vind ik, net als met alle nieuwe kleinere auto’s! de mini is ook veel te groot, de clio ook… alleen een aygo is nog met recht een kleine auto!
1100kg (wat de 207 weegt) is niet langzaam met 170pk, maar om hem nou de hemel in te prijzen… daar blijft ie véél maar dan ook vééél te zwaar en groot voor! het hele id achter een snelle kleine auto raakt zoek…
JeffreyG zegt
170pk? dan is hij volgens mij de topper in zijn klasse
laat maar komen, de uitlaat en velgen zeggen meer dan duizend worden
w0o0dy zegt
ja id wel jammer van het gewicht. Daardoor is de 170pk naar verhouding helemaal niet zo veel. De originele 130pk 205 1.9GTI ten opzichte van de 207:
205 1.9 gti kilo’s per pk: 6,564885496
207 170pk kilo’s per pk: 6,470588235
Alwood zegt
idd W0o0dy, en daarbij telt dat gewicht nog dubbel zo zwaar mee bij bochtenwerk! ;-)
Maartenunplugged zegt
en tel die duivenvanger voorop erbij op. Ik bedoel zou je , op de 407 Coupe na, nog wel gezien willen worden in een peugeot? De kleine rappe karretjes zijn verdwenen voor lelijke rijdende luchthappers.
de zegt
ik vind dat peugeot goed is in de 206 en dat zal wel in de 207 ook zijn want de 206 rc gaat op 7.4 sec naar de 100 kmh
maar de 407 3 liter is wel traag
Jeroen van Steensel zegt
Kijk voor meer informatie over de 207 op de eerste Peugeot 207 Club
w0o0dy zegt
Specs van de GT Turbo: een 150 pk/240 Nm (al bij 1400 toeren!!) uit 1.598 cc. Direct ingespoten, met variabele kleptiming (samen met BMW ontwikkeld). BMW zal deze motor gaan gebruiken voor de nieuwe Mini.
De topsnelheid van de GT Turbo bedraagt 210 km/u en voor de acceleratie naar 100 km/u heeft hij 8,1 seconden nodig. Het verbruik komt uit op 7,0 liter per 100 km (dat is erg zuinig voor zo’n snelle “GTI”
EdPeugeot zegt
Weet je wat het is met Peugeot van nu, ze zijn veel tammer geworden met hun motoren. Dan de eerdere motoren. Peugeot moet op het niveau komen van de duitse autos, is er tenminste want concurentie dan enkel in het land zelf waar ze vandaan komen.
hot hatch zegt
Best leuk om te zien die 207 maar geen partij voor de echte bommetjes. Werd vandaag nog uitgedaagd door de RC. Ik rij zelf in een GolfV GTI. Ik heb het licht uit z’n ogen gereden. Vooral bij een snelle doordraai (bochten bij knp Galder) werd het verschil echt groot. Daar heb je een behoorlijke lastwisseling van rechts naar links. Zegt iets over het onderstel. Tja, hard rechtdoor rijden is zo moeilijk niet.