Ondertussen speculeren we gewoon door. Komt de Alfa Romeo 8C er wel of komt ‘ie er niet? Nadat we dachten dat ‘ie er nooit zou komen, gingen de geruchten alsnog de goede kant op, maar nu horen we weer geluiden die de hoop wat doen vervagen. En wij blijven gewoon rapporteren…
Wees niet verbaasd wanneer we over een paar weken kunnen melden dat de 8C er toch zal komen, want het is duidelijk dat het laatste woord over de 8C nog niet is gesproken. De reden dat ‘ie er ditmaal toch niet zal komen zit ‘m in het gegeven dat de 8C weleens zou kunnen gaan concurreren met de Maserati 4200GT en dat heeft het moederbedrijf toch liever niet (via: autoblog.com).
To be continued…
dekster zegt
breng hem toch gwn uit
karlo zegt
Voila uitbrengen is de boodschap. De angst is misschien terecht want ik denk toch dat velen voor deze Alfa zouden gaan. Maar wat dan nog als ze het kunnen veroorloven om deze wagen in productie te brengen moet er niet getwijfeld worden.
w0o0dy zegt
als Ford het kan met Aston Martin en Jaguar, waarom zouden Alfa Romeo en Maserati het dan niet kunnen zonder elkaar de grond in te concurreren?
Donny zegt
De Brera was er eerst toch ook met 8-cilinder? Deze kunnen ze toch onder de Maserati plaatsen? Een SLK AMG-concurrent?
Alwood zegt
ik vind het ook prima als ze hem als kleintje maseratie op de markt brengen :-P
stephan zegt
Als je fans hebt van een bepaald merk moet het moederbedrijf het juist onder beide merken uitbrengen, dat geeft voor veel mensen de doorslag als ze eenmaal aan een merk gehecht zijn lijkt me..
smaakversterker zegt
Wat een amateursbedrijf is alfa nu wel… heeft zichzelf echt in dommigheid overtroffen… Konden ze dat niet weten dat die ging concurreren met Maserati al van bij de researchfase??? … Pfff….
Slager Korrel zegt
Hoe lang moet de Maserati 4200 GT nog mee?
Kan de opvolger daarvan niet een stukje hoger in de markt worden gezet?
Ik meende dat de Ferrari Dino niet doorging, daar is dus ruimte voor de nieuwe Maserati Coupé & Spider. Kom dan maar door met deze 8C dan!
JeffreyG zegt
maserati moet niet zo zuren, als je met stijl wilt rijden rijd je in de maserati
wil je in een schoonheid rijden, dan rijd je in de alfa
dat is gewoon smaak, en als iemand dan toch liever de alfa wil dan betekend dat alleen maar dat de maserati niet goed genoeg is
weten ze wat ze kunnen verbeteren
volkswagen concureerd toch ook met audi en mercedes (golf-a3-a klasse)
ik zie het probleem er niet van in
en ben ervan overtuigd dat hij gaat komen
het is alleen een aantal punten met elkaar overwegen
maar als je dat doet ziet het er positief uit :)
gelukkig :|
Friedrich zegt
Degene in de Alfa-top die nu nog het 8c-project durft af te schieten moet wat mij betreft maar naar het internationaal strafhof overgebracht worden!
audi man zegt
welles nietes er is geen touw aan te knopen komt toch nooit alfa kan de productie kosten niet betalen denk ik
Restrain zegt
Wat een lelijke auto :$
William zegt
Slecht geheugen en alles zomaar overnemen… zijn dat de kenmerken van Autoblog? Het bericht dat de 8C de 4200 GT teveel in het vaarwater zou zitten, dateert al van 2004. Fastdrive heeft dat opnieuw overgenomen, zonder rekening te houden met de verschijningsdatum. En wat is het gevolg… Jan en Alleman neemt het over alsof het de waarheid is. Misschien is het niet verkeerd om ’s wat onderzoek te doen, in plaats van alles zomaar over te nemen… ;-)
heidekonijn zegt
@ audi man
Idd, als dit weerspiegelt is aan de Alfa-top dan ziet het er slecht uit. Terwijl Toyota, Porsche en BMW een tienjarige strategie uitbroeden zitten ze een beetje te touwtrekken over een van de beste kansen hun imago te verhogen sinds de mille miglia. Zielig voor wat eens de moeder van Ferrari was.
Dennis zegt
@William: Laten we het dan maar houden op een slecht geheugen, maar waarom toch meteen zo’n negatieve noot in je eerste zin? Wij zijn een autoweblog en verzamelen het autonieuws en bedenken het dus niet zelf. Daarbij zijn we voor een belangrijk deel afhankelijk van hetgeen onze bronnen vermelden. Daarbij proberen we natuurlijk wel om de onzin eruit te filteren, maar wij zijn geen onderzoeksbureau dat alle berichtgeving in viervoud valideert. Dan kan er weleens een foutje tussendoor glippen (even aannemende dat wat je zegt klopt).
Evengoed toch bedankt voor je opmerking. Ik waardeer je kritiek, maar ik zou die nog veel meer waarderen wanneer deze af en toe iets meer positief opbouwend is. ;-)
Sacha zegt
Nee Dennis, je moet je zaken gewoon beter regelen!
:-)
Wouter (autoblog) zegt
Eens met Sacha :-)
Dennis zegt
Gasten, kappen nou! (devil)
autoblogger zegt
William bedenkt ook niet alles zelf: http://www.eurocarblog.com/post/282/alfa-8c-rumours-recycled
William zegt
Positieve reacties zijn niet perse noodzakelijk, juist opbouwende kritiek is hetgeen waarmee je je voordeel moet doen. Daarvan kun je alleen maar beter worden.
“Wij zijn een autoweblog en verzamelen het autonieuws en bedenken het dus niet zelf”
Toch zie ik regelmatig persberichten verschijnen, of berichten zonder bron. Als de grens vervaagt, is dat nadelig voor ’t één of voor ’t ander. Dus waar kies je voor? Een belangrijke vraag.
Gelukkig bedenk ik niet alles zelf, maar verbanden leggen tussen delen van je kennis is zeker geen verkeerde zaak.
dekster zegt
@William
“Toch zie ik regelmatig persberichten verschijnen, of berichten zonder bron. Als de grens vervaagt, is dat nadelig voor ‘t één of voor ‘t ander. Dus waar kies je voor? Een belangrijke vraag.
Gelukkig bedenk ik niet alles zelf, maar verbanden leggen tussen delen van je kennis is zeker geen verkeerde zaak.
”
op andere autoblog site’s is dat toch ook het geval
William zegt
Je moet je juist onderscheiden van andere autoblogs. Als iedereen hetzelfde plaatst, dan heb je feitelijk maar één blog nodig.
Alwood zegt
ja, laten we het bij autoblog houden :-P
w0o0dy zegt
we proberen zoveel mogelijk interessant nieuws te verzamelen, want dan hoef je als autoliefhebber minder naar allerlei andere sites.. Daarnaast schrijven we ook zelf stukjes en doen zelfs rij-impressies. Volgens mij doen we het best aardig, dagelijks nieuwe stukjes en gelijk ook discussies met de bezoekers…. voor mij reden genoeg om vaak even te kijken….
Ruben zegt
Voor mij en tig anderen in ieder geval wel.
heidekonijn zegt
Trust me, jullie doen het best aardig en zijn best bij de pinken. En als William een andere theorie heeft waarom Alfa de 8C niet durft uit te brengen, verneem ik het graag.
William zegt
Alfa brengt de 8C wél uit hoor…
milan zegt
gewo0n late komen dat ding :-D
Alfa gek zegt
De Brera was ook niej egt een sportauto waar iedereen op gehoopt had. Als ze de 8C uitbrenge dan komt er na zoveel jaar weer eens een egt mooie sportieve en snelle auto van Alfa. En het merk krijg meer aandacht van de pers:P
Gewoon maken die Alfa
B DV zegt
@ Alfa Gek
Als de 3.2 brera geen sportauto is sorry maar dan zijt ge ofwel $$$LOADED$$$ ofwel een formule 1 piloot. Ik vind rond de 6 sec–>100 al tamelijk sport-achtig. :-D
Ik geef je wel gelijk als het gaat over aandacht van de pers, zou een goede boost zijn… nu het niet zo fantastisch gaat.
Greetz
KJELL zegt
ja ze moeten hem in productie nemen want iederereen is gek open zo autos