Volgens Autorevue kijken we hier naar spyshots van de Mercedes MLK, de nieuwe kleine SUV van Das Haus. De MLK (of MLX) zal gaan concurreren met de X3, wat gezien het matige succes van de X3 geen hele zware opgave is.
Het vreemde is dat de auto op de foto’s wel de rijhoogte voor een SUV heeft, maar ook duidelijk een sedan (of coupe) vorm heeft. Mogelijk is dit een zogenaamde mule, waarmee enkel de aandrijflijn van de MLK wordt getest.
JeffreyG zegt
wacht even, een sedan op hoge poten?
dat geloof ik nou net even niet :)
tenminste niet voor een mercedes ;)
Wouter (autoblog) zegt
Jep, weet ook niet wat ik ervan moet maken.
Christoff zegt
we zullen het binnenkort wel zien zeker. misschien komt er wel iets mooi uit
dekster zegt
concurrent voor de alroad
RB zegt
Is inderdaad een mule. Het is gewoon een nieuwe C klasse op hoge poten, zo kunnen ze de electronica van de nieuwe C testen en de aandrijflijn van de MLK
piet zegt
Lijkt me niet de auto die de alle schoonheidsprijzen in de wacht gaat slepen.
C30 CDI AMG zegt
Dit heeft toch ook niets met een X3 te maken? Is het dan niet beter om te zeggen dat deze dan eerder gaat concurreren met de Audi A6 Allroad…???
Sacha zegt
Als het goed is wordt dit wel een X3 concurrent. Die staat op het C platform, en daar wordt kennelijk alles behalve de koets mee getest. Als ie af is dan moet het ook een klein bestelbusje worden.
C30 CDI AMG zegt
oh god, nou ik ben benieuwd. Als het maar niet weer zo’n raar model wordt als die Vaneo… Wat vind ik dat een afschuwelijke auto. Volgens mij ook flink geflopt
Sacha zegt
Nee, meer een bestelbusje zoals een X3 oid.
William zegt
Verrassende blog… inderdaad een mule, dus wees gerust. Echter, matige succes van de X3? Enig idee wát voor ’n succes de X3 juist wél is?!
lexus zegt
hehe, een sedan op hooge poten, tis weer wat nieuws, maar zo te zien ziet het er niet uit.
d_vdm zegt
In 2005 was de BMW X3 in Duitsland de meest verkochte 4×4 SUV. Nummer 1 op de 4×4 ranglijst van het tijdschrift AutoBild Alles Allrad. Hoe de auto wereldwijd verkoopt weet ik niet, maar bij onze Oosterburen is ‘ie in elk geval erg succesvol. (Ik moet wel toegeven dat ik er hier in Nederland nog niet zo gek veel zie rondrijden).
Wouter (autoblog) zegt
In Nederland verkoopt de X5 drie keer zoveel als de X3. Maar goed: I stand corrected, X3 is dus wel succesvol. Blijkbaar. :-)
X5 zegt
Dat de X5 in Nederland beter verkoopt dan de X3, zal eerder te maken hebben met de prijs van laatstgenoemde. Dit alles door ons fijne belastingstelsel. Mensen kiezen eerder voor het grotere model, alhoewel er zeker mensen zijn die wel een hoge zit willen hebben, alleen niet een zeer grote auto. Voor wat betreft Duitsland, daar is BMW met slechts 2 modellen onbetwiste nummer 1 in 4×4 verkopen, met dank o.a. aan de X3! en de gunstige(re) prijzen bij onze buren.
3 Serie zegt
Sinds wanneer gebruikt Mercedes een nummerbord uit Munchen, de thuisstad van de concurrent BMW… Hoe ironisch..
Alwood zegt
na de topgear aflevering van de X3 snap ik al helemaal niet meer waarom je niet iéts meer neertelt voor een X5 of iets minder voor een gewone 3…
die X3 presteert écht helemaal niks, is zelfs niet groter dan een 3.
w0o0dy zegt
Verkoop aantallen vor de BMW X volgens autoweek
X3 2004: 889 stuks 2005: 657 st.
X5 2004: 1067 st. 2005: 717 st.
C30 CDI AMG zegt
Weet je zeker trouwens dat dit spyshots zijn van de MLX/MLK. Ik ging toevallig zoeken naar andere pics, maar die lijken allemaal veel sterker op de M-klasse (zonder kontje dus) dan op een verhoogde C-klasse (met kontje dus).