Dit is de “Experience Asia” SLK 55 AMG, een op maat gemaakte SLK voor een Aziatische investeerder. De SLK is een stuk lichter geworden en het design is gebaseerd op de SLK 55 AMG F1 safety car.
De wagen maakt gebruik van de AMG 5.5-liter V8 met 360pk en 510 Nm koppel. Er zijn diverse speciale aanpassingen gedaan voor op het race-circuit, denk aan vering, koeling, wegligging en remmen. Ook heeft de SLK een viertal nieuwe sport-uitlaten die zorgen voor een extra sound.
Het “AMG Ultimate Experience Asia Event” is een exclusieve serie van lifestyle events, gericht op autoliefhebbers in het verre Oosten (bv China, Indonesie en Thailand). Er zullen in totaal 35 AMG sportwagens meedoen aan het evenement.
Christoff zegt
mooie auto. Ze zouden die ook in europa moeten uitbrengen.
Sacha zegt
Op een forum las ik nog dit:
“Upon a recent visit to Affalterbach I learned that AMG has a performance kit available for the SLK 55. The kit is made by AMG. It is 100% original AMG design and parts and only available through AMG-GbmH. It includes AMG headers, revised air-intake and re-programmed ECU. Its cost is about 11,000 euros and is only available to European customers. This kit will boost horsepower to 400 HP. I own an SLK 55 in the states and after driving this test vehicle I can tell you that the AMG modifications make a huge difference. This car feels much faster than a stock SLK 55 and E 55.
From the pictures you will notice the extensive use on carbon fiber. Interior (Doors and instrument cluster). Exterior (Mirrors and front brake cooling ducts). Also notice how AMG has replaced the standard shift buttons on the steering wheel with F1 style paddle shifters and the AMG racing seats. AMG also reprograms the transmission. AMG does away with the comfort mode. This vehicle has Sport1 mode, Sport 2 mode and Manual mode. They clam the shifts in the sport 2 mode are 50% quicker that the normal AMG Speedshift. I can personally attest that the shifts are crazy fast. They would not share performance specifications but the car feels like it could do 0-60 in 3.9 seconds and the quarter mile in the low 12’s. The interior modifications are extra and not included with the performance kit. This car is so cool.”
moser zegt
echt vet!
das nu pas een slk die ik zou willen :d
Djivy zegt
Als de ‘gewone’ versie het al tot evo’s Car of the Year schopt, dan gaat dit zeker potten breken.
Wel ergerden de Britse testers zich aan de tractiecontrole die niet volledig uit te schakelen valt, alsook aan de automaat die geen versnlling wil vasthouden.
w0o0dy zegt
Door het carbon dak van de auto op de bovenste foto’s is 25 kg gewicht bespaard. Dat heeft een positief effect op de wegligging omdat het zwaartepunt omlaag gaat en de autominder overhelt in de bochten. Verder zijn zwaardere remmen gemonteerdis de koeling aangepast en is er natuurlijk en rolkooi gemonteerd. Het nadeel? Hij mag (voorlopig) de we niet op want er is geen typegoedkeuring. AMG zegt wel dat er een straatversie zal komen… we wachten op meer nieuws….
JeffreyG zegt
hij ziet er veel stoerder uit door de vele zwarte accenten en de chrome velgen
toch ben ik er niet helemaal weg van
ik zou dan liever voor de SL AMG gaan
SimonMc zegt
Typisch mercedes dat je de tractiecontrole niet volledig kunt uitschakelen.
Toen jeremy clarckson de cls55 amg aan het testen was en wat aan het driften was, was er de melding dat de remmen oververhit waren, omdat het systeem elke keer nog bleef ingrijpen als er te snel werd ingestuurd.
Sacha zegt
Die vorige plaatjes die ik plaatste zijn van een andere Special Eition SLK55, excuus. Ik kwam deze plaatjes nog tegen van de echte “Experience Asia” versie:
Leendert zegt
mooie foto’s!!
Sacha zegt
Nog meer plaatjes van Autobild: http://www.autobild.de/projektor/galerie.php?artikel_id=10979&pos=0
En het artikel: http://www.autobild.de/aktuell/meldungen/artikel.php?artikel_id=10979
w0o0dy zegt
jammer dat ie ondanks een aantal gewichtsbespraringen toch nog zwaar is “der Tracksport wiegt vollgetankt 1469 Kilo”