Hoe groot is de kans dat je rijdend in een Porsche Cayenne Turbo S wordt ingehaald. Die kans is op zich best groot. Die kans wordt wellicht een stuk kleiner wanneer je in je Cayenne Turbo S persé niet ingehaald wilt worden. Maar ja, tegenover een Ford GT wordt het toch een lastig verhaal. Op zich is hier geen sprake van een competitie, want een Carros-redacteur wordt bij toeval ingehaald door een Ford GT en heeft toevallig ook nog eens een camera bij de hand (toeval bestaat!)…
Het resultaat van dit motorisch samenzijn bekijk je hier (via: carros.nl)
JPM zegt
Verstond ik daar nou: Oh, wat is ie mooi. ??
Dennis zegt
Yep…
Christoff zegt
wa doe je tegen zo een GT 40. buiten met een slr of een carera GT niet veel denk ik
SimonMc zegt
Prachtige wagen…Meer kan ik er niet over zeggen.
En zeggen dat die jeremy clarckson er zo ene heeft (als hij hem onderhands al heeft natuurlijk)…
w0o0dy zegt
hij had hem al weer weggedaan, maar ik geloof dat ie em na veel gesprekken met Ford weer terug heeft genomen. Hij heeft nu geen alarm meer(dat bleef maar af gaan om niets), het tracking&tracing systeem is uitgeschakeld omdat hij handenvol meldingen per dag kreeg terwijl hij zelf met de auto reed en gebruikt de auto alleen nog voor gelegenheden…. toch niet zo’n “every day car” dus
DucSloerie zegt
Erg leuk, en de filmpjes van Carros worden nu ook via iTunes aangeboden :-)
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewPodcast?id=129054417&s=143452
heidekonijn zegt
Moeten we nu geloven dat het filmpje tegen 270 km/u is opgenomen? Dan rijden die vrachtwagen en die voyager toch wel ontiegelijk hard voor hun soort, nee?
Dennis zegt
@heidekonijn: Het is toch algemeen bekend dat die vrachtwagenchauffeurs altijd lopen te kloten met hun begrenzer… (h)
heidekonijn zegt
Damn, hoog tijd dat ik zo’n begrenzer koop en wat opvoer (heeft blijkbaar een standaard anti-zwaartekracht module?):-D
Jan zegt
Geef mij alsnog maar zo’n Turbo S, daar kan je ook nog eens mee offroad en die Ford GT blijft dan wel achter!
Dennis zegt
Helemaal mee eens Jan. Ik heb in Genève even in een dikke Cayenne Turbo S gezeten en daar zou ik best aan kunnnen wennen.
w0o0dy zegt
@dennis: zou je ook aan het dubieuze uiterlijk van de Cayenne kunnen wennen?
Dennis zegt
Zet ‘m met een strik erom voor mijn deur, roep heel hard “verrassing” en je moet eens kijken hoe snel ik aan het “dubieuze” uiterlijk van de Cayenne gewend ben. (h)
Mag ik daaruit opmaken dat je de Cayenne niet zo mooi vindt? Ik vind het een prima kar om te zien hoor.
w0o0dy zegt
@dennis:Je staat niet zo hoog op de lijst met mensen die ik een auto cadeau wil geven maar als het zover is….. ;-) Die aanname is juist. Nou vind ik eigenlijk geen enkele SUV mooi. Alleen de Range Rover Sport in nog wel strak, maar ook die haalt het qua looks niet bij “normale” auto’s of sportwagens. Het idee van 2ton staat mij per definitie tegen en een hoog zwaartepunt is ook niet fijn, dus……
PT zegt
Zo’n GT40 is wel een beest van een wagen (h)
Marco zegt
Verhaal stond ook al in Autovisie, Ton Roks was de chauffeur van de ‘Uber’ Cayenne, en de redacteur van Carros was bijrijder. Ook dat de chauffeur van de GT40, niet echt gechameerd was van het feit dat een Cayenne hem bij kon houden…
wel gaaf….
dekster zegt
als je het mij vraagt is de cayenne de meest bewonderswaardige wagen in de wereld
Marco zegt
Heb er afgelopen week, verscheidene gezien op de wintersport, en de Cayenne wordt steeds mooier en mooier….vooral als ie je voorbij blaast op de Autobahn…wat een geweld.
Ary zegt
zo die teller van 240 naar 270 gaat snel :|
tim zegt
ik zit op hockey, en een gast uit mijn team heeft een cayenne turbo, daar rijd ik wel eens in mee. die auto is echt ziek, zo strak op de weg en zo snel, die turbo s zal dus wel helemaal een top-auto zijn. ik vind het echt knap van porsche dat ze zon zware en hoge auto laten aanvoelen als een echte sportauto
mastermind zegt
Jah cayenne is een beest, En het is voor mij een droom om hem eens uit te laten…..
Heb maar uit frustratie een hele dikke geluidsset gekocht om nog een beetje verder te kunnen dromen:D
cayenne is toch wel een van de favorieten met zijn top van ongeveer 270 en zijn brute acceleratie is het de auto to have… enige 4persoons alternatieven zijn de mitsubishi FQ400 en de BMW M5….
Hulde aan het filmpje,
w0o0dy zegt
@mastermind: enige concurrenten…..? Ik zou nog maar eens goed rondkijken, er zijn echt wel meer auto’s die net zo snel+mooier zijn en een betere wegligging hebben….
autoblogger zegt
Denk dat er weinig concurrenten zijn voor de Cayenne, de FQ400 en de M5 zijn geen SUV’s dus dat vind ik niet echt vergelijkbaar…
w0o0dy zegt
volgens mij zijn de criteria van Mastermind: snel, goede wegligging en 4 zitplaatsen….Zoals de Cayenne, en niet per sé een SUV. Maar ik kan het verkeerd hebben.
mastermind zegt
Ja W0o0dy das wat ik bedoel
ik vind auto’s die normaal ook met meer personen bereden kunnen worden en niet gebouwd zijn als sportwagens veel meer kick geven. En binnen die klasse 4 deurs, is dat wat mij betreft de top. Maar nee tegen auto’s die sneller zijn dan de lamborgini murcielage ( http://www.youtube.com/watch?v=BVrtX5drnb8 ) kunnen ze absoluut niet op kwa wegligging en acceleratie.
Nee inderdaad in zijn klasse is de cayenne gelukkig niet te vergelijken en wat mij betreft de absolute top. Maar om te kijken naar 4 deurs auto’s die net zo veel doen als een sportwagen van formaat mag je de vergelijking M5 cayenne FQ400 wel trekken vind ik.
w0o0dy zegt
persoonlijk zou ik dan eerder voor iets als een RS4, S6, MB C55, E63AMG of een Legacy 3.0R spec B of een Volvo S60R of V70R gaan…. ik hou namelijk absoluut niet van SUV’s
O.D. zegt
Of lief aan BMW vragen of ze de X5 Le Mans voor je willen maken. :-P