Indien een elfje niet bijzonder genoeg voor je is biedt Gemballa uitkomst. In Genève presenteren ze hun versie van de Porsche Carrera 911 S (997). Door er twee turbo’s in te sleutelen, aerodynamisch verantwoorde Tupperware op te plakken en 20″ race-velgen met Yokohama rubber onder te schroeven ontstaat de Gemballa GT 500.
De prestaties spreken tot de verbeelding; Gemballa maakt van de standaard 355Pk en 400Nm een indrukwekkende 500Pk @ 6.000rpm en 620Nm @ 4.000rpm. De 305mm brede 20″ achterwielen zorgen voor genoeg tractie om deze gepimpte 911 in 4,2s van 0-100Km/h te catapulteren. Deze prestaties zijn vergelijkbaar met die van de nieuwe 911 Turbo. Groot verschil is natuurlijk de aandrijving, de 911 Turbo is 4WD en deze Gemballa RWD, wat voor een hoop drifting-plezier op het circuit garant moet staan.
Hoeveel dit speeltje moet gaan kosten? Dat is nog onbekend, maar als je geïnteresseerd bent dan raad ik je aan om vast te gaan sparen.
bart zegt
deze is ook wel dik maar ik heb liever de turbo
KeeZ zegt
mmm… erg nice! Ziet er errug sleak uit (en ik vind 2 turbo’s toch leuker!).
christoff zegt
Deze is veel mooier dan de 911 of de 911 turbo.
dekster zegt
ze hebben het uiterlijk verprust het lijk nu op een oude lelijke 911
w0o0dy zegt
als ik deze tupperware vergelijk met die op de nieuwe Murcielago dan zie ik dit liever! (zonder tupperware zijn wat mij betreft beide auto’s mooier)
Z-Rider zegt
Sweet….. Ben erg benieuw hoe dit beestje klinkt….
ousman cham zegt
Deze Gembella is geenzins vergelijkbaar met de nieuwe turbo. Weliswaar is het aantal NM gelijk ( in de versie zonder turboboost, met turboboost heeft deze nl. gedurende 10 sec en vol gas 680NM ter beschikking en accelereert dan in 3,5 sec naar 100 ), maar de acceleratie van 0-100 gaat in de 997turbo in de tiptronic versie 0,5 sec sneller (3,7 sec.)! De acceleratie is dus vergelijkbaar met de 996turbo in de handgeschakelde versie. Tel uit je winst. Bovendien is “ie” lelijk.
Mark... zegt
èen lauwe car gekk,, maakt omin erugg geluid;-)