Een verenigd Europa heeft positieve kanten, maar lang niet allemaal. Het nieuwste staaltje bemoeienis is een voorgestelde Europese maximumsnelheid. Tenzij die door een Italiaan wordt voorgesteld zou dat het einde van de onbeperkte Autobahn snelheden in Duitsland kunnen betekenen. Nou ben ik meestal voor een verenigd Europa, maar hier ben ik het niet mee eens. Want waar moeten we de SLR in het vervolg uitlaten?
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
autoblogger zegt
Slechte zaak! Nu hopen dat Duitsland zn poot stijf kan houden, net zoals Nederland inzake het gedoogbeleid.
Voor de zekerheid toch maar eens informeren wat een abonnement bij het Ascari race resort doet…
plankgas :P zegt
als ze tegelijk bepalen dat 80 zone`s verboden moeten worden stem ik voor
mark zegt
Ja je kan ook denken waarom moeten er verschillen zijn. 80 100 120 en klaar. Frankrijk heeft ook weer zn eigen ideeen erover. Maar idd, misschien moet er een stukkie baan voor de uitlaatrondjes openblijven :-)
Jan zegt
Of moet men zeggen na 22u (tot 05u) en wanneer het droog wegdek is dat je op 3vaks autosnelwegen tot 200km/u mag.
Ejay zegt
Als ze Duitsland als voorbeeld nemen…Gewoon bij droog weer doorknallen en als het regent 130.
christoff zegt
dat is ook niet mogelijk want onze autosnelwegen zijn niet geschikt om 200 km/h te halen. er zullen op veel plekken stukken beton los komen en dan gaan de verschillen te groot zijn tussen ervaren mensen (en jonge mensen die net hun rijbewijs hebben) en oudere mensen en de vrachtwagens.
Dennis zegt
De Duitsers laten zich gelukkig niet gek maken… http://www.autoblog.nl/archive/2005/04/09/we_blijven_gewoon_lekker_blaze
dekster zegt
de autobhan moet blijven zonder zijn snelheidslimits
@christof
onze wegen zijn inderdaad niet geschikt om 200 te halen maar er zijn zeker stukken (in belgie toch) waar je gemakkelijk 240 en als je daar maar 120 mag werkt dat toch op de zenuwen
christoff zegt
@dekster
idd er zijn stukken waar je nu 240 kan halen maar als iedereen da gaat doen zal ze snel kapot zijn. ik ga akoord als ze daar goed onderhouden zoals in duitsland.
Erik zegt
Waarom gaat een weg kapot door een Auto van 1,5ton die 240km/u rijdt en niet van een 50tons combinatie met 80km/u die remt voor een file.:-S. Dat is dus geen argument, 120 is hard genoeg, wie durft gaat toch harder. Trouwens je mag nog wel een beetje aan het milieu denken, een auto drinkt al 25% meer bij 150 t.o.v. 120km/u.
Jan zegt
Erik begint niet over het milieu he, zo saai en politiek-minded pfff
240km/u of 200 gaat toch zonder problemen op verschillende stukken in belgie, reed vroeger vaak van Turnhout naar huis tegen 170, het zijn inderdaad die vrachtwagens die onze wegen kapot rijden, ze zouden een wegentaks voor Internationale vrachtwagens moeten invoeren zodat de weg er wat beter gaan bijliggen in Vlaanderen (of laten we voor 1 keer België nemen)
Speedy zegt
@jan, ja laten we alvast niet over het mileu beginnen. Al die wagens die zogezegd goed zijn voor het mileu zijn een voor een lelijk.