De laatste details van de nieuwe Porsche 911 GT3 beginnen langzaamaan binnen te druppelen. Zo hebben we al aardig wat spyshots gezien van de auto die ergens in dit voorjaar moet uikomen, en nu is ook de brochure er van uitgelekt.
Wij vermoedden een 3.8 liter met 400 pk, maar het wordt een 3.6 met net iets meer pk’s, namelijk 415 pk! Dat is toch een nette 115 pk per liter. Autoblog.com meldt verder de volgende specs:
3.6L 6-cylinder wasserboxer w/6-speed gearbox
415 bhp @ 7600 rpm (115 bhp/liter)
299 lbs./ft. @ 5500 rpm
8,400 rpm redline
Unladen weight (DIN) 1395kg
193mph @ Top Whack
0-62mph 4.3 seconds
0-99mph 8.7 seconds
Voor de mensen die graag het metrische systeem gebruiken: het maximum koppel is 405 Nm bij 5500 rpm. Meer images op forums.rennlist.com.
tish zegt
zalige specs
320CI zegt
een top van rond de 310km/h uit een 6 cil toch heel erg knap als je rekent dat BMW of Mercedes daar een dikke V8 of V10 voor nodig hebben
Alwood zegt
mooi
Sir Smokalot zegt
Wel aardig dat de auto in de brochure “wit”:http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/25/wit_is_terug_en_its_all_good is trouwens :-)
stiggie zegt
ken iemand die de oude gt3 heeft en die is best wel snel en deze is dus nog sneller
w0o0dy zegt
wel jammer van dat kontje met cellulitis ;-)
Jeremy zegt
115pk per liter, dat is een prachtig specifiek vermogen!!!
w0o0dy zegt
ik dacht dat de gt3 een turbo had…(?) dan is 115pk/liter niet veel, zonder turbo is het wel een hele goede waarde.
Indo zegt
Nice specs!
De GT2 heeft een turbo, de GT3 is ongeblazen, dus dit zijn hele mooie waardes.
Joost zegt
115 pk-tjes per liter! Dat is echt netjes
dekster zegt
ik ben niet vertrouwd met de porsche philosofie
de GT3 is toch de porsche die meer voor minder geeft?
wrm is de GT3 trager dan de turbo?
Sacha zegt
Op het circuit is de GT3 altijd sneller dekster.
dekster zegt
geef mij maar de turbo dan sacha
KeeZ zegt
De vorige GT3 reed iig een stuk fijner dan de turbo. Deze ziet er nice uit… beetje jammer dat die brochure niet is gescanned maar het is aardig duidelijk. Afwachten op een echt exemplaar….
dekster zegt
ja maar ik rijd veel oplange afstanden (bv oostenrijk of zweden)
en ik zou niet grg in een gt3 zitten op zo een afstand
O.D. zegt
Inderdaad…..de GT3 is een échte sportauto en de Turbo is veelzijdiger. Dat is meer een GT.
Sacha zegt
dekster, waar moet ik ‘m naartoe sturen? :-)
KeeZ zegt
Daar hebben jullie zeker gelijk in, lange afstanden of hele dagen in de GT3 zijn slopend. Voor elk doel de ideale auto denk ik… de GT3 is er om genadeloos hard te scheuren :-)
SamSam zegt
Porsche bouwt fantastische bolidessss, levensgevaarlijk en superscherp
dekster zegt
porsche’s zijn niet levensgevaarlijk
ze prikkelen je zintuigen (ze laten je niet zo dirrect klaarkomen zoals ferrari of slr) het is gwn iets appart en ik kan het weten
heb test gereden met een 911 carrera S toen ik bij de dealer ging
w0o0dy zegt
de 911 tot aan de jaren 90 was wel degelijk levensgevaarlijk (als je over de limiet ging). Huub Rothengatter (zelf ooit coureur in de F1, overigens zonder succes) heeft ooit met meer dan 100km/uur achteruit gereden omdat zijn 911 in de regen door aquaplaning achterstevoren was gegaan….. op een vrijwel rechte weg…. eng genoeg? lol, wel totaal andere auto’s dan de hedendaagse 911 hoor!
autoliefhebber zegt
De eerste 911’s hadden zelfs een stuk lood voorin om de gewichtsverdeling te corrigeren. Nu hebben ze een berg electronica om de zaak op de weg te houden. Als het geen Porsche was zou je je eigenlijk doodlachen.
mongoose zegt
prachtig, hete specs en wat een schoonheid!
autoblogger zegt
Bijna twee weken later: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4617&cache=no
GT2-FAN zegt
De GT3 is een stuk langzamer dan de GT2!! Porsche heeft de GT2 speciaal gemaakt voor de circuit!