De bekende tuner Novitec heeft de Ferrari Scaglietti onder handen genomen. Op zich bevinden ze zich daarmee op gevaarlijk terrein, want het opleuken van Ferrari’s leidt soms tot wanstaltige vertoningen.
In dit geval blijven de aanpassingen beperkt. Novitec monteert een aangepast & verstelbaar sportonderstel, zodat de Scaglietti 35 mm lager bij het asfalt komt te liggen. De oude remmen gaan in de vuilnisbak om plaats te maken voor keramische exemplaren van 38 cm doorsnee. Deze remmen stoppen niet alleen beter, maar zijn ook nog eens 20 kg lichter.
De nieuwe RVS sportuitlaat zorgt voor een kleine vermogensstijging van 15 pk, waarmee de 5,7 liter V12 op 555 pk komt (via AMS.de).
stiggie zegt
bijna het zelfde als ik de auto had zou ik alleen die grotere remmen nemen maar het verlagen van de auto why???
en 15 pk meer zal je ook niet echt merken. en die kleur lijkt wel of hij net bij pimp my ride vandaan is gekomen en dat wil je denk ook niet als je hem kan rijden
dekster zegt
ik vind hem geslaagd
die harde remmen komen altijd van pas
Solstice zegt
De auto is wel enigszins uit proportie nu, toch jammer, want ik kan me voorstellen dat men bij Designo Ferrari daar toch best lang over heeft na zitten denken, wat de juiste wagenhoogte etc. zou moeten zijn. Die zwarte achterlichten zijn wel erg goedkoop en ’80s (Audi quattro, kent u ‘m nog?). Levert Ferrari zelf trouwens ook niet keramische remmen als optie voor deze wagen?
stasz zegt
Solstice) jazeker dus daarom slaat het ook nergens op. Volgens mij zijn ze rond die auto gelopen en tot de conclusie gekomen dat er maar weinig pimp eer aan te beleven viel. Hmmm dan maar de lichten zwart en meneer novitec we hebben ook nog een stel verlagingsveren liggen, ook maar doen dan? Kera remmen heeft ie al, ach dan maar een stickertje, ziet niemand!
Waarom eigenlijk niet van die lelijke velgen weet iemand dat:P
JPM zegt
Ik vind het niet slecht. Ik bedoel dit is toch beter dan van die duitse tuning bedrijven die er vleugeldeuren, stoere velgen en spoilers aan alle kanten op plakken en dan zeggen dat ie super veel sneller is. Dit is in harmonie met de Scaglietti gedaan. Goed werk.
fubar zegt
wat je die auto ook aandoet t word er altijd beter op(jokerp)
jaap zegt
Jammer van die achterlichten. Lijkt net zon spywagen.
heidekonijn zegt
Waar is de tijd dat Koenig nog twee turbo’s en een compressor sleutelde op elke Testarossa die er langskwam?
w0o0dy zegt
deze dus……http://www.koenig-specials.com/ferrari/ferrari-testarossa84-92.html#Anchor-50867
dekster zegt
tegen al de mensen die deze wagen lelijk vinden
je moet anders naar die wagen gaan kijken de lijn die je erin ziet is de verkeerde probeer nog eens te kijken en zoek een andere lijn
Sacha zegt
Volgens mij moet je er een keer in rijden, dan vind je ‘m ook niet meer lelijk.
dekster zegt
ik heb er eens in gereden godelijk gwn
db zegt
keramische schijfremmen van novitec kosten op de F430 €22.000, ga je toch gewoon remmen kopen in plaats van een auto van die waarde
Christoff zegt
deze is pas graaf getuned.