Op de Oostenrijkse site Audi4ever.at zijn de eerste foto’s van de nieuwe Audi S6 opgedoken. Zoals we al eerder schreven wordt de S6 inderdaad voorzien van de V10 uit de S8. Om wel enige afstand tussen de S8 te creeren, krijgt de V10 echter geen 450 pk maar “slechts” 420 pk. Wat op zich voldoende moet zijn voor aansprekende prestaties.
Aan het uiterlijk zijn alleen subtiele wijzigingen gedaan, zoals de LED lichten in de voorbumper, 19″ wielen met 265/35 banden en vier uitlaten. De RS6 komt later en zal rond de 550 pk moeten leveren om zijn naam waard te maken (via autoblog.it). Leuke vraag is of er ook een RS8 komt en hoeveel pk die dan weer zou moeten leveren. De tijd zal het leren…
Ejay zegt
Leuke wagen, maar met 420 pk niet echt een concurent voor de M5. RS8 is dat niet de Le Mans racewagen van Audi?
Skyline Style zegt
K fietste vandaag door de stad… En kwam plotseling achter een bruute RS6 estate..(H) zo’n bruute geluid had dat ding.. Zo mooi was dat.. probeerde foto te maken met mn mobiel maar mislukte.. ach jah.. Audi is echt goed bezig..:D
autoblogger zegt
@Ejay; dat is de R8
remy zegt
nieuwe porsche turbo en gefacelifte cayenne krijgen ook LEDs in de voorbumber,
messchien wel nieuwe trend
Wouter zegt
Ejay, S6 is ook niet het ultieme wat Audi te bieden heeft. Daar hebben ze dan de RS6 weer voor. Vorige model RS6 maakt inderdaad een supergeluid.
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Autoblogger het is nu de R10 met een dieseltje…
JMe zegt
@ejay
De S6 is ook niet de concurrent van de bmw m5, de nieuwe rs6 wordt de directe concurrent. En als ik de info dan moet geloven krijgt de rs6 meer paarden onder de kap dan de m5
ToM5 zegt
De M5 zit tussen de S6 en RS6 in. Echter BMW heeft in een eerder stadium al aangegeven t.z.t een CSL versie van de M5 te fabriceren waarin de V10 gemakkelijk nog naar de 550 pk kan worden ge-upgrade zonder gebruik van turbo’s etc.
Dat wordt dan de echte concurrent van de RS6.
autoblogger zegt
@Jan-Jaap-Karel-Kees: je hebt helemaal gelijk, ik moet nog even wennen zo te zien;)
G. Arslan zegt
@skyline style
Bij Audi heet een station—>>Avant ;-)
William zegt
Is dat een (gelekte) officiële foto? http://www.autoscoops.net/index.php?subaction=showfull&id=1136589980&archive=&start_from=&ucat=7&fullstory=on&status=off&hide=&
autoblogger zegt
Die foto is een oude impressie, heb em in ieder geval al eens eerder gezien
Sacha zegt
De Televaag heeft een artikeltje: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=40263
.
autoblogger zegt
Zie nu ook dat de images bij autoscoops zijn aangepast, die stonden er gister niet;)
Sacha zegt
De Avant blijft toch het mooist. Ik kan niet wachten op de RS6 Avant.
Mark zegt
Die lampies onder de koplampen vink nix, maar de achterkant is lekker subtiel, veel beter dan (zelfs!) een standaard 5-serie!
Powerslide zegt
Ik vind de LED lichten erg cool. Hopelijk is het een voorbode om straks daadwerkelijk de LED koplampen te gebruiken van prototypes als de LeMans.
JW zegt
wacht maar tot de RS6 komt waar ze de dikke V10 weer onder de snuit lepelen en er ongeveer 550 paardjes in gaan proppen
Carius zegt
oewaah…Gaap Hij blijft erg saai om te zien vind ik. Vooral als ik naar de achterkant kijk raak ik bijna in een depressie. Misschien doet een wat spannender kleurtje wonderen? Doe mij maar het vorige model. Die vind ik mooier, sjieker en dikker. Daardoor meer karakter.
S-linefreak zegt
M5 csl wordt misschien een concurrent van de RS6 maar wat te denken als audi met de RS6 PLUS komt waar is BMW dan gebleven. BMW bouwt al lang snelle auto’s maar ze zijn te snel met het uitbrengen van de dikke M serie’s. Audi is slim die wachten op de concurrenten en lacht ze daarna uit.
wie het laatst lacht lacht het best.
O.D. zegt
Er komt geen M5 CSL. Als er een CSL komt dan is het een M6 CSL. En hoezo te snel uitkomen met die modellen? Wat een kortzichtig beeld heb je dan zeg. Het is gewoon telkens stuivertje wisselen. Dan is BMW de snellere, dan Audi, dan Mercedes.