Terwijl autombilisten nog liever in de file staan dan dat ze de trein nemen, laat verladersorganisatie EVO in Zoetermeer door een jurist onderzoeken of het mogelijk is om de overheid aansprakelijk te stellen voor de schade die het goederenvervoer lijdt als gevolg van de files…
Volgens EVO werpt het rijk een permanente blokkade van Nederland op door decennialang niet te investeren in de infrastructuur. Samen met Transport en Logistiek Nederland (TLN) heeft EVO berekend dat de kosten van de files voor het bedrijfsleven dit jaar uitkomen op 492 miljoen euro. Deze kosten zullen de komende jaren nog verder stijgen als gevolg van het geplande groot onderhoud. (via)
Pieter zegt
Ja is een goed plan.
Ejay zegt
En wie betaalt dat? Wij met ze’n allen. Vrachtwagens moeten gewoon buiten de spits rijden. Dus ’s tussen 11.00 en 15.00 en tussen 20.00 en 6.00 alles daartussenin krijgt een boete van heb ik jou daar. Zelfde geldt voor het inhalen van een andere vrachtwagen. Vrachtwagens zijn nodig, maar veroorzaken zelf ook nog wel eens een file.
heidekonijn zegt
Volledig akkoord Ejay, maar wie moet de regels opstellen opdat het verkeer -dus ook vrachtwagens- logisch verloopt, en er op toezien dat de regels worden opgevolgd? De overheid dus. Veel is daar dus niet van te merken. Inderdaad wel erg jammer dat ze er nooit persoonlijk -met hun eigen centen- op kunnen worden aangevallen..
Paul zegt
wat een kortzichtige reactie van jullie zeg. weet je wat, dan zetten we lekker alle truckers tijdens de spits stil als ze nog niet op de plaats van bestemming zijn. lekker 4 uur wachten voor jan lul, denk je dat die mannen gratis zijn… tegenwoordig kan je het als transportondernemer haast niet permitteren om een truck ff stil te laten staan met die marges van tegenwoordig in de transportsector.
denk je dat de kosten van transport niet stijgen indien de trucks innefficienter ingezet moeten worden?