Dat hybride auto’s zoals bijvoorbeeld de Toyota Prius evengoed getuned worden, is geen nieuws meer. Er worden dan extra accu’s toegevoegd om de actieradius te vergroten, waardoor je nog langer op milieuvriendelijke wijze kunt doortuffen. De actieradius vergroten kan natuurlijk ook met zonnepanelen in het dak, zoals hier is gebeurd. Ik moet zeggen dat de panelen niet eens storend staan. En ze vergroten de actieradus met ongeveer 10 procent…
Hoewel het een fabeltje is dat zonnepanelen allen stroom leveren wanneer de zon schijnt, blijft het natuurlijk wel zo dat ze het meest effectief zijn wanneer daadwerkelijk de zon lekker fel schijnt. Laat dit nu in een land als Nederland nog weleens een probleem zijn. We hebben het hier over een investering van 2.195 dollar, dus het duurt wel eventjes voordat je die hebt terugverdiend (via: jalopnik.com).
Jan zegt
Werkt dit echt alleen met zonnen stralen en niet met bijvoorbeeld heel fel licht? Is er geen opslagcapaciteit voor wanneer de zon dan niet schijnt.
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Het gaat gewoon om licht. Met vel licht is de opbrengst wel hoger. Het kan ook wel met lampen, maar dat is niet echt handig:P. Het gaat volgens mij om een bepaalde golflengte van het licht.
Jan zegt
Gewoon een nachtje het licht aanlaten in de garage en je kan ’s morgens de baan op.
raptor zegt
wagen is ideaal voor mensen die korte afstanden doen met véél stadsverkeer.
en over de kwaliteit valt er niets te zeggen tis compleet japans(onderdelen) kan niet beter zijn.
na mijn cursus over de prius(hoe systeem werkt en waar eventueel nodig diagnose te doen) kan ik maar zeggen dat het subliem in elkaar zit en zeer doordacht.
over het model is niet ieder zijn smaak,het is futuristisch en klassiek eenvoudig,kortom alles wat je nodig hebt zonder poespas.
Een wagen dat betrouwbaar is,wat tegenwoordig wel eens anders kan zijn…