Zagen we deze week Ghostrider en een BMW Z3M over de openbare weg racen, deze keer is het de beurt aan een BMW M5 met camera die de een Audi RS4 achtervolgt op een drukke vierbaans snelweg ergens in Europa…
Klik HIER voor het filmpje! (via bavarianfalcon.com).
Marco zegt
Altijd goed om te zien dat een RS4 een M5 makkelijk de baas is :-)
Trouwens die M5 zat wel bijna achterop die vrachtwagen….
Sir Smokalot zegt
Poe, dit is met recht een filmpje met eeen baard!
Als ik me niet vergis is het Rusland…..Wel een stelletje leipo’s trouwens.
autoblogger zegt
@Smokealot: waarom denk je Rusland?
triple_d zegt
omdat de bestuurder van de M5 (m5_rus) uit Rusland komt.
dit zou een getunede RS4 MTM 600+ pk zijn
circuleren overgens meerdere filmpjes van hem oa. m5 vs m5 | m5 vs DB7
Jan zegt
Dat is een filmpje van de Gumball. Circuleert al lange tijd op het WWW
triple_d zegt
nope…zit niks van Gumball bij
Marco zegt
idd nope niks van de Gumball, zie de meest afzichtelijke stickers niet die ze op hun auto’s plakken, om zo nog meer op te vallen
Teun uut Assen zegt
Ik ben pas geleden in Moskou geweest. Die gasten kunnen echt niet rijden. Als het wat drukker op de weg wordt, creeren ze op een vierbaansweg zéven rijstroken. Plus dan komt er nog zo’n Lada door de berm gescheurd.
Hoeze linksblijven rijden? Rijdende chicanes
Junior zegt
De rs4 schiet wel snel weg bij de M5 maar je hoort ook duidelijk dat de M5 makkelijk terug had kunnen schakelen op sommige momenten. De M5 had nog meer in z’n mars dat weet ik zeker.
whauffe zegt
rs4 rules. al die gouden kettingen maken zo’n bmw natuurlijk ook al snel te zwaar. niet alleen is de rs4 fijner, de bestuurders zijn ook van een beter slag. hihi. twee weken terug drie rondes op de nurburgring gedaan, voor het eerst (na uren plezier op de playstation). dat smaakt naar meer… kan die winter snel voorbij zijn?
sean dickinson zegt
i’m asking myself: how can it be that i’ve never ran through your site before? it’s a great one! mistery can double plane: http://www.reel.com/ , Fetch Gnome is very good Corner forecast soldier is very good stake , Gnome can Hedge Cosmos corner will corner unconditionally
Emir zegt
Audi RS4 rules man!!!! het is echt ziek hoe ze rijden man, wel knap…..Uiteraard is een M5 ook een goede auto maar Audi RS4 blijft voor mij dan veel beter en mooier. He luitjes, hebben jullie misschien een leuke site van Audi of gewoon van auto’s in het algemeen?? En trouwens wat vinden jullie van de Q7??
ToM5 zegt
Even voor de statistieken. De RS4 (380 pk) rijdt normaal gesproken dus niet zo makkelijk weg van de M5. Dus ofwel die rijder van de M5 gaat er niet volgas achteraan of de RS4 is getuned.
Een test in de autovisie gaf aan dat een RS6 met 450 pk tot 160 km sneller is daarboven haalde de M5 hem weer in omdat de audi werkt met turbo wat bij lager toerental beschikbaar is en de M5 eerst toeren moet maken om het vermogen vrij te krijgen maar deze vervolgens ook veel verder kan doortrekken. Daarbij werd de RS6 op het circuit compleet zoek gereden door de M5 omdat de Audi alleen snel is op de rechte stukken. De audi is veel te zwaar door 4 wielaandrijving en de motor die ook veel te ver voorin ligt en daarmee de bochten niet goed doorkomt.
Dus de audi is een prima snelle gezinsauto voor op de autobahn, echter wil je echte rijdersauto hebben is de M5 de jouwe. Dus weet niet waar Whauffe en Emir het vandaan halen dat de RS4 de betere is. Ps; ja ik heb in de M5 gereden dus weet waar ik het over heb :)
Waar ik nu wel heel erg enthousiast over ben is de nieuwste RS4 met 420 pk. Die auto is voor het eerst een echte concurrent waar ze echt een heel grote stap mee voorwaarts hebben gemaakt. Ook eindelijk geen turbo’s en gewoon 8000 toeren. Ze beginnen het te begrijpen daar bij audi.
VW/AUDI zegt
Zeker netjes die nieuwe RS4… Jammer dak nie meer bij de importeur werk :( Heb wel in de oudere 380PK RS4 gereden en jammer genoeg nog niet in de M5. Wel meegereden met de M3! Zelf rijden is toch 10x beter.
Uiteindelijke conclusie:
Geef mij maar de audi RS6
maarten zegt
RS4 vind ik mooier dan de m5, hoewel ik de 5reeks de mooiste bmw vind. audi doet het in mijn ogen beter dan bmw, audi = sportief en klasse
bmw monteur zegt
sorry lui maar 4wd is toch echt voor h*m*’s, hoe je het ook wendt of keert
Sjonnie zegt
Leuk filmpje hoor, maar blijft natuurlijk absoluut totaal belachelijk hoe zij met zijn 2-en vele mensen het leven onzeker maken. En dan ben ik nog niet eens een moraalridder. Bannen die zooi op internet voordat gassies met opgefokte GTI’tjes je voorbij komen tussendoor op de A12……
Verder blijft de keuze van een auto kwestie van smaak. Wij (zo’n 95% van de lezers) zullen never de kwaliteiten van deze auto’s ondervinden, domweg omdat we daar niet toe in staat zijn. Leuk hoor 300 km/h rijden op een rechte snelweg, maar een klaverblad gaat vervolgens 80 km/h in zijn 5 (wel lekker schoon gereden hoor;-).
PT zegt
Jemig de Pemig, ik vind dat die gasten aardig kunnen sturen hoor. Maar die Audi is bij de tussensprint een stuk sneller dan de BMW.
Niels zegt
Maar goed dat de nieuwe M5, wederom zonder turbo, het stront op de vooruit van die Audi achterlaat.(oja alle audis trouwens;-) BMW heeft geen turbo’s nodig. Wat Audi, Mercedes, Ferrari, Porsche allemaal wel nodig hebben om hun blokken snel te maken.
Maar goed ze hebben niet voor niets WEDEROM alle klasses van
Engine of the Year 2005 gewonnen! ;-)
BMW wins International Engine of the Year 2005
BMW’s record awards haul in full:
International Engine of the Year Award 2005
1 BMW 5.0-litre V10
2 BMW 3.0-litre twin-turbo straight-six diesel
3 Toyota 1.5-litre hybrid
Best New Engine Award 2005
1 BMW 5.0-litre V10
2 Ferrari 4.3-litre V8
3 Toyota 3.3-litre hybrid
Best Engine Above 4.0-litre Award 2005
1 BMW 5.0-litre V10
2 Ferrari 4.3-litre V8
3 VW 5.0-litre V10 diesel
Best Performance Engine Award 2005
1 BMW 5.0-litre V10
2 Ferrari 4.3-litre V8
3 Mercedes AMG 6.0-litre twin-turbo
Best Engine 2.5-litre to 3-litre Award 2005
1 BMW 3.0-litre twin-turbo straight-six diesel
2 Honda 3.0-litre hybrid
3 BMW 3.0-litre straight-six
Best Engine 3.0-litre to 4.0-litre Award 2005
1 BMW 3.2-litre straight-six
2 Porsche 3.8-litre
3 Toyota 3.3-litre hybrid
Niels zegt
Er is overigens absoluut iets gebeurd met de Audi, zie hier een filmpje van een oud model BMW M3 321PK die het vuur aan de schenen legt van de Audi RS4 op de duitse autobaan.
En de BMW M5 400PK veegt echt zijn reet af met het oude model M3.
Dennis zegt
Ik sluit me geheel aan bij Tom5 Iedereen kan een turbo op z’n motor schroeven. (Kijk naar die bras van mercedes)
MrBMw zegt
sommige mensen kunnen de waarheid niet onder ogen zien dat er op de wereld 1 beste auto is en dat is BMW van welke kant je het ook bekijkt hijzal elke merk zijn kontje laten zien ;) en je vele meters voor zijn :D M power !!!!!
bmw M5 motor en die RS4 dan ? die had hem wel hard getuned anders had die BMW nooit kunnen achter laten, als jullie allemaal beetj top gear volgen zou je zien hoe BMW M3 de RS4 hard achter zich liet, en laat staan de M5 ;) dus die RS4 daar is gewoon mee geknutseld, en toch houd de bmw hem weer bij hehehe bmw POWERRRRRRRRRRRRRR…….
Niels zegt
Mooi dat die BMW heeft gewonnen maar ik zou hem wel willen zien rijden tegen een Mercedes E 55 AMG kijken wie dat wint!!
Mpower zegt
http://www.da-motorsport.com klik op videos en geniet.. Turkisch Highway Istanbul.. BMW M3 E36 ( S50B32 euro) 1100hp en 1200nm
MotorSportElise zegt
ja, allemaal heel mooi, maar het was wel kielekiele met de M5, lag bijna onder de vrachtwagen…heel mooi om te zien, maar wel erg link :-)
mijn vader heeft er een! zegt
dit is rusland en daar mag je links en RECHTS in halen!
w0o0dy zegt
beetje onzinnig om te gaan roepen dat de enen of de andere sneller is. De Bmw schakelt te weinig terug en gaat soms niet vol op het gas en van de Audi weten we weinig. Meer pk’s zou best kunnen. Het verschil tussen 380 en 400 pk kun je in zo’n filmpje niet zien. Als de voorste auto eerder op het gas gaat dan loopt ie uit voordat de andere ook versnelt. Conclusies trekken slaat nergens op, behalve dat deze lui compleet gestoord zijn.
Dead Silence zegt
Heb je laatst naar Top Gear gekeken. Daar was men ervan overtuigd dat de RS4 beter was dan M3. Vanzelfsprekend natuurlijk. Een BMW is na 150.000 km afgeschreven en wordt een goedkope turkenbak. Een Audi is dan pas ingereden.
@ dead silence zegt
totaal dus geen verstand van autos hahaha bij 150.000 km ingereden? nou wat een motoren maakt audi dan dus dan ben je de eerste paar jaar ff lkr flink de pineut als je die auto koopt beweer je? leg me ff uit wat je bedoelt met inrijden weet je wat dat inhoud? rs4 was niet beter in topgear jeremy zei duidelijk dat hij toch voor de m3 ging ja natuurlijk M power. Wiw zet er nou 4wheel drive op een race wagen?:S ziek ben je dan
w0o0dy zegt
@dead silence: wie heeft er geen verstand van auto’s? Jouw berichtje is niet direct het toonbeeld van kennis.
Vraag het mensen die racewagens bouwen en er dus echt verstand van hebben en vrijwel iedereen zou je hetzelfde antwoord geven: “als 4wd volgens de regelementen zou mogen dan zouden we het doen!”
Joep zegt
De nieuwe audi RS4 rijdt de nieuwe BMW M5 zoek op het topgear circuit: http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear
En dan moet de nieuwe Audi RS6 nog komen, haha disje!!
En die lui die beweren dat 4wd slechter is op circuit die hebben het dus echt mooi mis, met 4wd kun je vol door de bocht, met rwd ga je driften of moet je vantevoren afremmen. Juist op een circuit met veel bochten is een audi met quattro (4wd) in het voordeel.
BMW driver zegt
nah ik weet zeker dat M5 heb der uit rijd maarja de bestuurder is een beetje een watje
BMW driver zegt
Trouwens Audi RS4 heb 420 pk en BMW M5 507. wil je meer weten hier me hotmail kenne we vaker er over prate is wel geinig [email protected]
Alle zegt
Heeft nou niemand in de gaten dat die BMW achter de audi blijft omdat dat gewoon het mooiste beeld resultaat oplevert?!? Zou hij de audi voorbij gaan, dan is het filmpje meteen een stuk meer boring geworden…
Daarom blijft hij erachter….
Autoliefhebber zegt
In het bezit van een 330ci e46 en een M5 e39, ongeveer 1 jaar geleden kwam ik op das autobahn een RS4 tegen ik was met de M5, en we reden continu heel ‘rustig’ 180km/h achter mekaar, plots ging hij onverwachts op het gas, later remt hij af ivm een Opel vectra 1.8 op de linkerbaan pfff.
Dus ik kijk wanneer de opel half naar rechts is en ga vol op et gas vanaf ca 160 km/h audi voegt voor opel in want kon nie wegkomen en ik bleef maar weggaan.
Ik respecteer de Audi maar ik respecteer ook de high end natural aspiration van BMW.
Hartge zegt
die audi trekt wel snel op maar ben benieuwd wat die tegen me BMW M5 E60 Hartge doet
Rik zegt
Audi reed vroeger met 4WD in de DTM, en won op zen dooie gemak. Nu rijden ze met RWD om dat het van DTM niet meer mag. En ze hebben het een pak moeilijker om te winnen. 4WD lijkt me dus in vele opzichten echt wel een voordeel.
BMW Motorsport bestaat al …. vele jaren. Maar de opkomst van Audi is veel recenter.
Audi was voor 1980 even belangrijk als Skoda 10 jaar terug. Elk model maken ze een geweldige sprong vooruit. De RS4 van dit filmpje kon je nog van zeggen dat het een Estate was ( en dus dom is om mee te racen) en net iets minder was dan zijn concurrenten. Maar nu, de nieuwe RS4 is makkelijk voor op de M3, de huidige S8 is ook voor op de 760i (of li), en de komende RS6 gaat meer dan 500pk hebben en lichter zijn dan de M5. In gedachte houdende waar Audi vandaan komt is dit mooi.
Daar komt nog eens bij dat Audi voor de 8e keer 24u van Le Mans heeft gewonnen. Een race waar meer de kwaliteit van de techniek en de wagen wordt getoond. 25 jaar geleden is “vorsprung durch technik” uitgevonden.
Ik ben er zeker van dat dit nog steeds klopt.
Wat Tuners met Duitse wagens doen kan me niet schelen. hoe meer geld een tuner er in steekt hoe sneller de wagen. Dit zegt dus niets over de wagen. Maar meer over de tuner. ( alle respect voor Amg, Ruf en Abt)
Ikzelf ben student en rijd met een Golf 3 met 57pk!. Wat dus niets is. Ik kan dus overal “flat-out” rijden:). Iedere student van mijn leeftijd (20) hoopt ooit met een Duiste über-creatie te rijden. En op het linkervak van onze Europese snelwegen de snelste te zijn. Maar ik weet zeker dat elke succesvolle zakenman een ongetunede, onbestickerde, normaal klinkende super auto koopt. Discussies over wat de beste Duitse auto is op circuit is dus waardeloos. ( zelfkritiek ;) ). Wat telt is: geeft deze wagen wat hij moet geven.
Geeft mijn Audi de techniek die ik wil, geeft mijn BMW de sensatie aan het stuur en is de zachte ophanging van mijn Mercedes goed. Dit is wat telt.
kevin zegt
JA , sommige mensen willen het mss niet inzien maar audi is beter dan bmw en dat is bewezen en zal in de toekomst nogmaals bewezen worden.
bmw doet het niet slecht maar er kan maar 1 de beste zijn en dat is in dat geval de audi als ik moest kiezen dan is mij keuze snel gemaakt.
Tombnolz zegt
De M5 geeft overduidelijk niet alles, hij kon inderdaad op bepaalde stukjes 1 of zelfs 2 versnellingen terugschakelen.
Of die RS4 opgefokt is, weet ik niet, maar het zou mij niet verbazen. Zoooooooo hard optrekken dat die doet!
Ik ben BMW-fan en verkies dus de M3 en de M5 boven alles. Toch heb ik ook veel bewondering voor de moordmachines van Audi. Wie zo’n bom koopt heeft ook smaak. ‘k Snap echt niet waarom er op dit forum altijd zo moet gekibbeld worden. Geef je voorkeur, maar kraak het andere merk toch niet af.
Autoliefhebber zegt
Precies Tombnolz, ik ben ook een BMW liefhebber, maar dat wil niet zeggen dat ik anti Mercedes/Audi ben.
Dat gekibbel moet men mee kappen ieder zn ding!!!!
Manu zegt
Het is duidelijk dat de chaffeur van de M5 zich nog inhoud.
Er zijn zelfs testen geweest tussen de M5 en de ferrari 360 F1 en de M5 was op de acceleratietest van 400meter steeds een ganse lengte voor.
De M5 komt fabriek af met max 507PK (7de reeks van de M5) vandaar de 507PK.
De V10 blok wordt in de fabriek getest op 650PK en begrenst op 507PK dus ge zult de motor niet dikwijls pijn doen.
één ding is duidelijk, of ge nu met nen RS4 of M5 rijd het ligt altijd bij de chaffeur want het is hij/zij die de wagen volledig onder de knie moet hebben wil je nog maar aan de testcijfers komen van de fabriek.
Ne doorsnee chaffeur zal daar zelden aan tippen.
Ben zelf goeie vriend aan huis bij BMW SMETS in lier en ik kan jullie vertellen, om nen M5 te kunnen evenaren zult ge toch met iets straffer dan een RS4 uit den hoek moeten komen. :-)
w zegt
hey mensen ik vind de rs4 dikker dan de m rs is een wolf in schaapskleren.
over pks en beste motors ect vind ik wel de de jappis de meeste pks kunnen hallen uit hun motors en dat wat bmw nu komt met zn 335 tt supra had al lang terug 3.0 tt die je dik kon tunen en dan hadden de jappis nog de r33 r34 beste alround car zo vaak geweest. en ook vier wiel dus wat h*m*s vier wiel???
laterz
Dewinter Stefaan zegt
Beste Mr Manu
U zal toch nog wat meer op bezoek bij garage BMW Smets moeten gaan,want de BMW M5 in het filmpje is een M5 vorige generatie met V8 motor en 400pk
IK bezit zelf zo een model en als echte BMW freak bezit trouwens ook de huidige M6 met 507pk,moet ik toegeven dat zo een audi echt onhoudbaar is bij de tussenaceleraties.
Tis moeilijk om toegeven maar het is zo.
Sportieve groet nog
Jeroen zegt
De M5 zoals in dit filmpje is van de oude generatie, evenals de RS4 die wordt getoond. Er zou nu eigenlijk een vergelijkbaar filmpje moeten komen van de nieuwe M5 (507 pk) en de nieuwe RS4 (420 pk).
Niet zeuren over welke auto nu beter is, dat is een mening, het zijn allebei auto´s van de hoogste klasse! Zelf ben ik audi-gek, maar ik zeg ook geen nee tegen een M5 :)
Heb afgelopen zondag in de nieuwe S4 gereden, best lekker:D
MD zegt
Vreemd toch, dat bmw door sommigen nog steeds zo aanbeden wordt als zijnde dé fabrikant van luxueuze en sportieve wagens. Vreemd ook dat ze maar blijven claimen dat ze de beste en snelste wagens bouwen? Is dat nu wat ze noemen “wishful thinking”? Ik heb de afgelopen jaren heel wat vakliteratuur in handen gehad, maar telkens moest ik vaststellen dat wanneer er een bmw vergeleken werd met een audi, dat het steevast de audi was die er als overwinnaar uitkwam. Of het nu de A8 tegen de 7, de A3 tegen de 1, of zelfs de M5 tegen de S6 was, de audi kwam steeds naar voren als verfijnder, beter afgestelde techniek, mooiere afwerking, beter onderstel, noem maar op. Daarmee wil ik niet aantonen dat bmw slecht is, zeker niet, het gaat hier om topklasse wagens, maar het moet maar eens gedaan zijn met te pretenderen dat ze de beste zijn. want dat zijn ze überhaupt niet… Als je de autogeschiedenis tot op heden bekijkt dan denk ik dat de mensen uit Ingolstadt toch wel nét iets meer recht hebben op de titel van “sportwagen”-bouwer, denk maar aan de S1 sport quattro die jaren lang alle concurrentie ver achter zich liet (4wd voor h*m*s? ik dacht ’t niet!), de beroemde RS2, de eerste supersnelle gezinswagen mét ruime koffer ;-). De talloze overwinning in LeMans met als kroon op het werk de diesel-stunt van vorig jaar?? Dat kan geen toeval zijn… Vorsprung dürch Technik. Ganz klar für mich…!
///M Power zegt
Veel van jullie denken alles te weten en lullen echt dom en denken dat 4 wiel aandrijving 50/50 is maar altijd meer op de achterwielen meestal rond 70% anders kom je geen bocht door.
en dan die gasten die duizende euro’s in hun GTI’tjes stoppen met turbos en weet ik allemaal wat terwijl het maximale pk voor voorwielaandrijving +/-220 is
met een goed onderstel etc. etc.
MD lul niet dom BMW E30 M3 is meest succcesvolle auto allertijden heeft de meeste overwinningen in meer dan 100 landen op het circuit en rally
plus al dat gelul over turbo’s wist je dat BMW de turbo heeft uitgevonden?
en BMW blokken staan al jaren bekend als de beste blokken
het gaat er niet om hoe hard je vooruit rijd het gaat er om met hoeveel plezier je de bochten door gaat
pas als je dat door hebt snap je waar BMW voor staat
BMW/achterwiel aandrijving rules ///M Power Motherfuckers!!!!
ps heb nix tegen audi hoor zitten kicke wagens bij
///M Power zegt
oja McLaren F1 roadcar met 6.0 liter V12 BMW Blok 635pk geen turbo’s 395km/h vergelijkbaar met bijvoorbeeld Bugatti Veyron 8.0 Liter W16 met 4 turbo’s 1000+pk 400km/h
fanne zegt
saab heeft toch turbo uitgevonden dacht ik?
pipo zegt
dead silince zegt : BMW na 150.000 km versleten ?
met mijn eerste (benzine) heb ik 325.000 km op 6 jaar gereden , en ik kan je verzekeren dat hij niet werd gespaard (heb hem eens laten testen na +/- 275.000 km en hij was maar 1 pk kwijt). Mijn huidige heeft ondertussen 262.000 km en rijd nog prima.
Iemand die na 150.000 km zijn motor in de poeier draait kan beter zijn rijbewijs inleveren want die kan niet rijden.
Audi of BMW.
Audi is onderstuur door gewicht op de vooras en 4×4. Audi RS met 380 pk is 50/50 verdeling en dus moeilijker bij te sturen in de bochten omdat de kracht gelijk op de beide assen wordt doorgegeven.
Nieuwe RS heeft krachtverdeling meer op de achteras en is dus al beter in te sturen. Nochtans wegens eveneens aandrijving op de vooras zal hij minder precies en scherp insturen dan een BMW welke geen aandrijflast heeft op de vooras (+ motor achter de vooras ipv voor de vooras als Audi).
Het een is niet ‘beter’ dan het ander. Het gaat enkel over voorkeur.
Audi = efficient in quasi alle omstandigheden. BMW is lol door precies insturen, bijsturen met achteras etc.
Heb Audi quatro gereden (geen RS) wel 240 pk. Dat ding gaat goed vooruit, maar het gevoel in het stuur (= weten wat de vooras doet) is veel veel minder dan in een BMW. In een Audi ben je minder ‘chauffeur’ en meer ‘passagier’, in een BMW ben je meer ‘chauffeur’ en minder ‘passagier’.
fanne : BMW had turbo op model 2002 in ’73, saab pas in ’79 dacht ik.
ZunDamy zegt
BMW’s zijn echte patserauto’s zonder cojones, leasevolk zonder inzicht.
Audi’s ….voorsprong door techniek, rijders met smaak en klasse!!
Voorbeeld als je nog niet overtuigd bent….wat heeft BMW de laatste 5 a 10 jaar jaar gepresteerd in de autosport…(Rallysport totaal niets (Audi meervoudig wereldkampioen, winaar Pike’s peak race etc etc) DTM….hahaha?, Le Mans…whoeahahaha) genoeg of zal ik nog even doorgaan :)
Stefaan Dewinter zegt
Aan ZunDamy
Als je wilt zeveren ok dan maar als je het objectief bekijkt akkoord met dtm enz
maar hoe dikwijls is audi wereldkampioen formule 1 geweest de max in de autosport? juist ja nooit. Dus mijn beste je woehaa kan je beter opbergen.
Sportieve groet nog.
Ps vergat nog te zeggen auto union was destijds wel geen audi hoor.
Fons zegt
Audi in pikes peak???
Is geloof ik 20 jaar geleden (of meer)
En LeMans is van geen waarde meer.
Het lijkt alsof de zege van te voren al onderling door fabrikanten is afgesproken.
Het ene jaar mag Bentley dan Audi dan Jaguar.
Ik ben geen BMW fan, maar BMW staat in de autosport wel boven Audi (F1 bijv.)
GOD zegt
BMW heeft gewoon de betere blokken daar staan ze gewoon bekend om punt.
Audi RS4 is een tikkeltje sneller dan M3 maar heeft wel 80PK meer en 4WD
zelfde geld voor meerdere vergelijkingen
BMW is echt wel sportiver dan AUDI
4WD is zelfde als fietsen met zij wieltjes het werkt wel maar is voor kinderen
CSL zegt
@GOD
heel goed gevonden, whahah.
“4WD is zelfde als fietsen met zij wieltjes het werkt wel maar is voor kinderen”
Bayerische Motoren zegt
@Fons
volledig met je eens!
fanne zegt
le mans van geen waarde ja hoor daarbij bentley was in tjaar dat ze wonne van audi mm slik doei
Bmw Munchen zegt
Audi Rs4 380 PK 0-100/4,9 sec. Bmw M5 400 PK 0-100/5,3 sec.
ik denk dat het bestuurder bijde M5 een beetje miet was hij doet hele hoge toeren hij moest terug schakelen en het was ook heel druk als het leeg was op lange weg zal de M5 winaar zijn want de Audi Rs4 is de niveau van de Bmw M3 en de Audi Rs6 op de niveau van de Bmw M5
groeten
Bmw München zegt
http://www.youtube.com/watch?v=dodSqJPKK8M – BMW M5 E39 2003 400 PK V8 – AUDI RS4 2006 420 PK V8 hier haalt de M5 de Audi Rs4 in en deze Rs4 is nieuwer en sneller dan de oude Rs4 het is de zelfde M5 E39 400 PK en daar kan hij de oud Rs4 niet inhale dus dan kan de bestuurder niet rijden toch bij deze nieuwe is het helemaal leeg weg en hier haalt de M5 in dus nie kome prate van rs4 is sneller of die is getuned kan ook
BMW M3 E46 343 PK V6 vs AUDI RS4 381 PK V6 kyk maar >>>
bij de bochten is de bmw veel beter dan de audi
http://www.youtube.com/watch?v=ntLWFnFnVqI
666 zegt
de enige mooie audi is de A6 avant, en dan nog met de LED’s achteraan, want anders is het ook een doordeweekse saaie auto. Audi of BMW, ik denk dat de keuze persoonlijk is, want beide zijn kwalitatief en sportief ingesteld. Ik ben BMW fanaat, maar ik ga zeker niet neerkijken op een Audi.
poeperman zegt
@ /// M power
de bugatti rijdt alles los hé, heb je Jeremy clarkson niet gehoord:
in een race naar 300 kph tussen de Mclaren F1 en de Bugatti Veyron mag je de Mclaren 200Kph voorsprong geven en toch krijgt ie nog op z’n doos
trouwens,
Le mans is echt wel het summum van de autosport, F1 is een klasse apart, iets dat eigenlijk totaal niets meer met “auto’s” te maken heeft. Audi investeert er ook niet in dus je kan niet zeggen dat ze er niet goed in zijn.
De quattro is uitgevonden doro audi en wordt door alle merken nagemaakt (ook BMW met xDrive) en ook de voorwielaandrijving is door audi (toenmalig Auto-union uitgevonden (nee niet de Traction avant van Citroen, die kwam enkele jaren later)en is door quasi alle merken overgenomen. TDi is trouwens ook een heerlijk handelsmerk van Ausi dat zijn overmacht in de uithoudingsraces wel laat zien.
Audi was 20 jaar geleden absoluut geen vergelijking met BMW waard, maar in die periode tot nu hebben ze zich als vaste waarde naast BMW en Mercedes weten plaatsen, en dat verdient meer dan een pluim.
Ik ben een enorme liefhebber van de huisstijl van Audi maar ik vind een BMW ook wel knap (een Mercedes hoef ik niet :)). Kijk gewoon naar de nieuwe A5, die bulkt gewoon van de designelementen en doet een BMW 3 coupé (overigens de mooiste BMW voor mij) met schaamrood op de wangen verdwijnen.
En waarom altijd vijandig tegenover een Turbo. Het is niet zomaar een Turbo opschroeven en je hebt een snelle wagen, kijk maar naar de BMW 2002 Turbo, meer gat dan Turbo. Een Turbo maakt het dagelijks verkeer zoveel eenvoudiger en je kan lekker je koppel laten komen op lage toeren en heel rustig in de stad rondcruisen. (De nieuwe RS6 van 2008 dus heeft een fenomenale 650 Newtonmeter die al vrij komt bij…1500 toeren)
Dit gezegd zijnde, zeg ik nog eventjes dat ik het nu nog moet doen met een Volvo V40 uit 2000 met een 1900’dieseltje erin, maar voor een 20 jarige is dat best oké, niet? Ik hoop tegen m’n 28ste met een a4 (als je de nieuwe ziet belooft dat heeeeel veel goeds) te kunnen rijden, en een tiental jaar later zou ik…nog altijd heel blij zijn met een a4.
groeten,
mathias
jm zegt
tering die rs 4 die knalt bij die bmw weg!!
Ayhan zegt
Dit filmpje is in turkije opgenomen … kan ik aan de borden zien en aan de kenteken’s alleen jammer dat ze niet op een lege weg rijden maar op een bom volle spits uur ! ///M5 4-Life
Davidov zegt
Off-topic @ ///M Power:
En toch zijn vrijwel alle taxi’s Mercedessen ;)
InF3Rn0 zegt
Filmpje is uit Turkije ,zon idiooten kom je daar veel tegen ,als ik ze tegen kom geef ik meestal geen plaats ; )
Peter zegt
Wat stoer zeg !
Gas geven kan toch iedereen ?
En dan gaat het straks een keer mis, dan staan ze bij de auto te janken, zie ook dit filmpje van een W211 E55AMG: http://www.youtube.com/watch?v=GQqLfGMDidI
Hard rijden is niet de kunst, het (op tijd) remmen is veel knapper ;-)
tuup zegt
De M5 geeft overduidelijk niet alles, hij kon inderdaad op bepaalde stukjes 1 of zelfs 2 versnellingen terugschakelen.
Of die RS4 opgefokt is, weet ik niet, maar het zou mij niet verbazen. Zoooooooo hard optrekken dat die doet!
Ik ben BMW-fan en verkies dus de M3 en de M5 boven alles. Toch heb ik ook veel bewondering voor de moordmachines van Audi. Wie zo’n bom koopt heeft ook smaak. ‘k Snap echt niet waarom er op dit forum altijd zo moet gekibbeld worden. Geef je voorkeur, maar kraak het andere merk toch niet af.
die m5 was wel alles aan het geven je hoort het duidelijk! maar je heb wel GELIJK OVER DIT ZWAK GELUL VAN IEDEREEN HIER ALTIJD voorbeeld
ik wil die audi wel een zien tegen een hartge e60 m5 wat een NOOB KOTS REACTIE
AMG zegt
De M5 E39 heeft toch een ovale binnenspiegel en niet een vierkante…
whitedevil zegt
audi rs4 is altijd al mijn favoriet geweest, ook hier verslaat hij de bmw m5 makkelijk. trouwens zou je de m5 eigenlijk niet met de rs6 moeten concureren eigenlijk wel, maarja dat lukt ze niet :P agja, voor de rest goed stuursmanskunst
Martijn Nijsten zegt
Nou ik zal maar meteen even alle mythen weghalen rond deze 2… Het enige persoon wat hier gelijk heeft met specs etc is triple_d. m5_rus is een member van m5board.com en zijn bmw is op een ander uitlaatsysteem na, standaard. Maar de audi daarentegen is een MTM audi met de performance kit met 443kw(602Pk). Enige specs wat van het ding bekend zijn is een 0 naar 100 tijd van 3,5 seconden. Prijs van dit alles is op aanvraag, maar het mtm pakket met 350kw(476pk) kost op de kop af 14.5 k in euro’s.
E320 cdi zegt
@ Martijn Nijsten:
3,5??? dat is een snelle boodschappenkar!
Ik vind deze RS4 echt geweldig ook zo in deze kleur blauw.
Sommige mensen zijn hier wel redelijk zuur he, 1 woord over Audi/BMW en men krijgt een grote mond. Allebij topmerken, het is maar wat je zelf prefereert en daarom ga ik voor Mercedes! (C63 AMG anyone?)
bmw-e30-7bh zegt
Wat een freakin gekken!
Bmw550i zegt
Dit is turkije man.. kijk maar allemaal turkse troepauto’s sahin fiat dogans.. maar is wel lijp en vet haha..