De Duitse tuner Hamann is dol op BMW, dat zagen we afgelopen tijd al bij de 5-serie touring en de nieuwe 3-serie. Wat later dan gepland is nu ook de BMW 7-serie aan de beurt. Waarschijnlijk komen de tuning-paketten voor dit model altijd wat later want de doelgroep komt vaak pas kijken als de wagen voor het eerst van eigenaar is gewisseld…
Topmodel van Hamann is de TC 7.1-Variant (760i) met een 510pk sterke V12-motor. Het max koppel van de 7,1-Liter twaalfcylinder is 728Nm, de luxe sedan gaat daarmee in 5 seconden naar de 100 en heeft een topsnelheid van 312 km/h.
Ook zijn er diverse optische mogelijkheden om de wagen “te verfraaien”, zoals voor- en achterspoilers en vijfspaaks velgen. Indien gewenst kan de wagen ook lager gezet worden. Zie voor meer info de PDF van de Hamann 7-serie, of check hamann-motorsport.de (via auto-motor-und-sport.de).
Peter zegt
Wat ontzettend lelijk zeg ding zeg! Een paar cm verlagen en 20″ velgen is voldoende.
stefan zegt
@peter) Ik klaag hier ook altijd over zonde hoor zo’n 760i. Zie hem al staan over 10 jaar bij marktplaats voor 10000 euro…
Ejay zegt
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat er geen M7 komt. Uit de directe concurenten Mercedes S AMG en Audi S8, blijkt dat er wel een markt is voor snelle grote zakenauto’s. BMW zou hierop toch een keer moeten inspringen en deze Need-For-Speed Underground creaties de markt afnemen.
Sacha zegt
Ejay, de M afdeling van BMW is heel puriteins. Enkel auto’s die echte sport potentie hebben worden onder handen genomen. Derhalve ook geen M X3 en M X5 versies, geen M1, geen M touring tot voor kort, etc. AMG is wat minder kieskeurig. Het is dat de 5.5l V8 niet in de A klasse past, en dat die daarna de Eland-proef niet meer doorstaat, anders was er ook een A55 AMG.
Hendrik zegt
Sacha, waarschijnlijk gaat het er niet om welke potentie de auto’s hebben. Maar welke visie BMW t.o.v. de M versies en de 7-Serie heeft… BMW Motorsport is er niet om snelle auto’s te maken(zoals AMG dat doet) maar om een sportieve auto te maken. Zo’n zware auto is niet sportief te maken; wél snel, dat bewijst de 760i ook al. AMG versies worden niet gebouwd om ronderecords te rijden, maar om bij verkeerslichten snel weg te komen. (ps. in mijn visie heeft de 1-Serie massa’s aan sportieve potentie, en verwacht persoonlijk ook nog wel een model boven de 130i)
Sacha zegt
Dat zeg ik.
Olivier zegt
Ik ben het der helemaal mee eens het ziet der niet uit. die van AC Schnitzer is veel sportiefer en mooier. voor de rest moeten ze ook is met een M7 komen dan zou het pas echt een waggie met stijl en klasse worden.