Het zal hoogstwaarschijnlijk nog een jaartje duren voordat de BMW M5 Touring officieel zal worden getoond. Toch is de wagen wederom gespot, deze keer op de Nurburgring. De BMW is concurrent voor de Mercedes-Benz E55 AMG en de komende Audi RS6, het vermogen komt uit dezelfde 5.0-liter 500pk V10 motor als de gewone M5.
De nieuwe M5 Touring komt 10 jaar nadat BMW met de 3.8-liter 340pk M5 (E34) kwam, daar werden er maar 900 van gemaakt. Meer info op autoweek.com.
Jori zegt
Leuk speelgoed.
Als je met die gezinsauto volgas optrekt liggen de boodschappen het kinderzitje tegen de achterruit.
dekster zegt
leuk maar ik heb nooit echt iets gevoeld voor de m5
ik ken iemand die zo een heeft en ge moogt misschien wel settings hebben voor u vering maar dan nog is ze te hard
!¿!Mats!¿! zegt
leuke bak!
M5 rules zegt
Heerlijke auto, jammer dat-ie zo onbetaalbaar is
Junior A.K.A BMW-freak zegt
Ja een paar brede ac schnitzer velgen eronder en verlagen en je hebt een heftige station.
dekster zegt
ik ben misschien 1 van de weinige mense die top gears mening hebben
hij is echt te ingewikkeld.
stel je staat aan het rode licht met je M5 plots staat er een audi S8 naast je. die duidelijk maakt dat hij wil optrekken.
tegen de tijd dat jij je wagen afstelt voor op te trekken is het al lang groen en is de audi al honderden meters ver.
Sjonnie zegt
Idd dekster, erg van belang die stoplicht sprints. Jammer dat je het niet sneller kunt instellen……
Als er een S8 naast je staat, geef je elkaar een knipoog en trek je vervolgens rustig op. Een M5 of S8 kopen doe je niet om de bakvissen op de hoek te imponeren.
Je bent fan/verliefd op de techniek/merk/uitstraling, de echte rijkwaliteiten van deze auto’s zullen wij nimmer kunnen uittesten. Domweg omdat wij daartoe niet in staat zijn, de auto overstijgt de gebruiker… en toch pogen te bedwingen, das pas heerlijk.
Powerslide zegt
Alles goed en wel. Als ik in een M5 zou zitten met een S8 naast me zou ik het niet kunnen laten de “M” knop indrukken van Mother-+@#$-ing Mental waarmee mijn preset (full-on) ingesteld zou worden.
Die knipoog geef ik wel naar de vriendin naast de kerel in de S8 ;)
ToM5 zegt
Right you are…..
Ps: een simpele druk op de button om de 507 pk los te krijgen is meer dan genoeg. Kwestie van het gaspedaal indrukken erna
C55 AMG Combi zegt
Misschien is die man in die S8 wel homo?? en als jij vindt dat je de auto nooit kan brengen tot de grens, dan snap ik niet waarom je ooit zo’n auto zou gaan kopen…!?!? dat soort auto’s worden toch niet voor niets altijd gespot op de nurnburgring voordat ze uitkomen?
gegroet, de kerel in die station, maar dan in AMG versie
Jerome zegt
hmm die heerlijke BMW 5 Touring, een auto op verliefd te zijn vind ik persoonlijk. Maar ik vind dat die pk’s niet nodig zijn … wel leuk hoor zo’n M-motor maar ik vind de 520/525/530 (diesel) wel voldoende, dan laat je het meeste verkeer nog altijd achter je. En op esthetisch aspect vind ik dat als je zo’n sportieve look wilt je maar het sport-package moet nemen, ik denk dat dat een optie is als je zo’n 5-je koopt en ook een streling voor het oog.
Nick zegt
Een S8?
Nou, dan zou ik gewoon rustig optrekken.
Ik bedoel, leuk zo’n 5 liter V10 met 507 PK.
Maar hoe wil een auto (M5 Touring) van ruwweg 1955 met 520 Nm (bij pas 6100 tpm), een auto (S8) van 1940 kg met 540 Nm (bij al 3500 tpm) over vier wielen verslaan?
Een oude RS6 Avant met 1865 kg en 560 Nm bij 1950 tpm zou misschien nog wel kunnen worden bijgehouden vanwege SMG.
Maar, je hebt i.i.g. wel een lekkere sound als je hem flink op z’n staart trapt.
De Audi’s zijn qua geluid té bescheiden, als ze nou wat minder geluidsisolatie gebruikten…
sten zegt
een bmw m5 touring met 500pk vind ik wldig.
zelf wil ik er ook wel 1 hebben en er dan een caravan achter zetten.
spiessens zegt
BMW blijft toch ongemeen lelijke dingen maken.
Ron zegt
@spiessens: gezien de verkoopcijfers is jouw mening niet erg representatief voor de rest van de wereld :P
Chorizo zegt
@Ron
Gezien de verkoopcijfers een duik nemen, blijkbaar toch wel.
Ron zegt
@Chorizo
Welke verkoopcijfers nemen precies een duik? Ik zie juist een stijging van het aantal BMW verkopen ten opzichte van vorig jaar, zeker geen duik.
(bron: http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?verkoopjaar=2008 )
Rick dos zegt
Je zou iets geloofwaardiger overkomen met juiste feiten.
Je eigen advies opvolgen zal je geen kwaad doen namelijk; maandag op school maar beter opletten.
Rick dos zegt
Of hier…. ;)
http://www.freepress.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080130/BUSINESS01/80130016/1014
Ron zegt
@Rick dos: en het bleef nog lang stil rond Chorizo… waarom zitten we eigenlijk te reageren op een topic uit 2005? ;)
Rick dos zegt
Zullen we er dan maar mee stoppen? ;)
Ron zegt
ja laten we hierbij dit topic maar afsluiten :D
Chorizo zegt
En ergens anders weer openen blijkbaar
Je kunt de feiten negeren maar ze blijven de feiten
US sales
http://www.autospies.com/news/BMW-Group-Reports-January-Sales-BMW-down-22-percent-while-MINI-goes-up-20-percent-26188/
Global sales
http://www6.autonet.ca/News/story.cfm?story=/News/2008/01/30/4801676-ap.html
http://www.goupstate.com/article/20080207/NEWS/630849082/1026/NEWS07
NB ik reageer hier enkel op omdat Ron het in een andere draad oprakelde, zo blijft het tenminste ontopic hier.
Chorizo zegt
Google!
Chorizo zegt
@Ron
Wat betreft je crosspost in de Alfa draad ; ik heb hierop gereageerd mét de links, maar om de één of andere reden is hij hier niet verschenen.
Mogelijk had autoblogger de neus vol van dit soort gezanik.
Alleszins ik wel, als je het niet leuk kan houden dan hoeft het niet voor mij.
Of je nu echt zo’n dikke nek hebt dat je denkt mensen de les te kunnen spellen, of je gewoon te lui bent om zelf op google te zoeken, maakt verder weinig uit dus dat zullen we maar in het midden laten.
Punt is dat BMW enkele procenten pluimen moet laten in de worldwide sales en meer dan 20% in de US. Dit wordt dan nog gebufferd door goede Mini sales. Gezien je het met me eens zult zijn dat BMW geen mechanisch of dynamisch gezien “slechte” producten op de markt brengt, en er een behoorlijk stevige marketing op nahoudt, lijkt het mij dat ze eens naar hun design moeten kijken, want sinds midden jaren negentig is de concurrentie (Audi, Mercedes, zelfs Lexus) het ene pareltje na het andere aan het maken en moeten BMW klanten steeds meer moeite doen om de experimenten van hun huismerk te verteren.
Btw dat is dus een argumentatie, als je een onderbouwde tegenargumentatie hebt ben ik erg benieuwd ze te zien, indien niet…trol maar vrolijk verder.
Ze vinden het hier zo te zien niet eens zo erg.