De gevleugelde 206 van Peter Pennings kennen we van de European Tuning Show, afgelopen maart. Via de mail kregen we van Peter te horen dat de 206 inmiddels verder is aangepast en de bekende 2 liter 16 klepper Peugeot motor is nu vervangen door een 2.3 VTEC Honda blok uit een Japanse Honda Accoord type R Station met 220pk standaard. Ze hebben de motor inmiddels ingebouwd en voorzien van een Turbo en Intercooler…
De auto is nog niet helemaal klaar, maar volgens Peter staat hij met de ETS 2006 weer op het podium! Meer info is te vinden op automaxx.nl (Community – Me and my ride – Pug206NXrace), daar staat dat de wagen 450pk heeft (400pk zonder lachgas) waarbij de tuning is uitgevoerd door DBM Engineering.
Foto’s s van de engine-swap staan op photobucket.com, op dezelfde site zijn foto’s te vinden van de 206 bij 100% Tuning in Ahoy.
Jori zegt
Een jappe-blok in een europese wage?!?!
Jan zegt
En dat van een Honda AcoOrd ;-)
Frans Ketelaars zegt
En hoe gaat hij weer de weg op zonder typegoedkeuring?
NITROUS zegt
Verwacht weinig problemen anders lossen we die op(h)
206 komt toch weinig op de weg omdat daar teveel risico’s aan verbonden zijn, bouw hem op voor trackdays en sprints.
groet,
Peter
daniel zegt
bagger deze zooi
jeff zegt
Ha Ha ze kennen toch niet zonder een Honda blokkie
Gideon Buurma zegt
@ Frans Ketelaar
En hoe gaat hij weer de weg op zonder typegoedkeuring?
Ik denk dat onze lieve Peter echt wel gedacht heeft aan een RDW goedkeuring. Het gaat niet om het feit dat het een Peugeot is en er een Honda motor in ligt. Het gaat erom, indien er zo’n conversie is gedaan, is het goed omgebouwd, en is alles zoals het origineel ook zou moeten wezen, dan moet je denken aan; zijn de motorsteunen deugdelijk? Remmerij, ophanging enz enz.
Ik geloof dat zo’n keuring 300 euro kost. Aangezien hij zijn blok uit Japan heeft gehaald, zal deze 300 euro allang klaar liggen voor de keuring
Gideon Buurma zegt
nog een Berichtje aan Peter, Goed werk peter, ik heb je auto al langer in de gaten gehouden, met waar je mee bezig was, wat is enigzins jammer vind is dat het een japanse motor is, in een franse auto, maar op zich vind ik het een goeie keuze, en je hebt aan onze medetuners laten zien wat mogelijk is, dat vind ik belangrijk. En je durft, je bent niet de standaart Golf rijder die z’n Vr6’je opkieteld met een chippie
Randy zegt
@Daniel en Jeff
Ik denk dat voor dit soort uitgebreide, ingewikkelde maar vooral bijzondere projecten een btje respect wel op zn plaats is. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb het allemaal nog niet geflikt wat Peter heeft bereikt met de 206
jaap zegt
Lol mijn achterbuurman. Echt super vette auto.
peuho 206 ( peugeot honda)