Swedespeed komt met een driedelig artikel over de Volvo XC70 All Terrain. Volvo staat bekend om zijn veiligheid en daar wordt deze keer uiteraard weer ruimschoots aandacht aan gegeven. De AT (All Terrain) concept-car staat op de SEMA en maakt gebruik van Volvo’s Dynamic Stability & Traction Control System (DSTC) en het nieuwe Four-C active chassis systeem. De wagen is geïnspireerd door de jaarlijkse Baja 1000 desert race in Mexico.
Aan de voorkant zit een 10,000-pound takel die in de voorbumper is verwerkt. Andere extra’s zijn 13.2 inch Brembo remmen uit de Volvo V70 R en PIAA halogene verlichting. Het vermogen uit de 2.5-liter inline 5-cilinder (300pk) komt ook van de V70 R sport wagon, voor de XC70 AT heeft Garrett wat aanpassingen gedaan zoals een GT2835R turbocharger en een ipd/MTE Stage III software upgrade, resultaat: 408pk. Voor meer info ga je naar de volledige artikelen hier, hier en hier. Of check gewoon de image gallery.
Sacha zegt
Nou, nou. Een Volvo waar Lara Croft niet in zou misstaan.
Madelon zegt
Dit vind ik nou echt een hele mooie wagen. Als ik de tijd, geld en lef kan vinden ga ik mijn V70 ook zo laten ombouwen.
w0o0dy zegt
lijkt Madelon een beetje op Lara? ;-)
HJ850 zegt
Ik hoop dat de makers zelf na een nachtje slapen ook beseffen dat dit niet echt geslaagd is.
Absurd grote wielen, totaal uit verhouding.
En dan die kleur!
En dat naar verhouding veel te klein neusje.
En veel te hoog op de achterwielen.
En die idiote lier ‘in de bumper verwerkt’. No way: er onder geplakt op een manier dat de bodemvrijheid wordt beperkt.
Helaas helaas, Volvo kan nog steeds geen stoere off roader maken. Waarom is Volvo design zo de weg kwijt? Terwijl de roots er toch zijn: maak een stoere meer rechthoekige auto, grotere neus. Kijk meer naar de 240.
Dus: deze XC; beter van niet.
Laserblue zegt
superbak!
Ik vind exact het tegenovergestelde van HJ850 ;)
Gmid zegt
Erg mooi, erg strak. En netjes afgewerkt.
Zou ‘m graag hier voor de deur willen hebben staan.