Het gedag van de ANWB riekt naar oplichting, maar of hier feitelijk ook sprake van is…, het is in ieder geval dubieus. Route Mobiel blijft zakelijk maar veel leden van de ANWB zijn vaak, zonder dat zij dit zelf weten, dubbel verzekerd voor pechhulp. Zij zijn daarvoor namelijk al verzekerd via de importeur van hun merk (steeds vaker zit er op nieuwe auto’s een mobiliteitsgarantie) of via hun leasemaatschappij…
Volgens een klokkenluider van de ANWB gaat het om ruim vierhonderdduizend dubbelaars, meldt De Telegraaf (PDF) vanochtend. Deze mensen betalen 25 miljoen euro per jaar. De ANWB weet al jaren dat deze zaak speelt, maar koos ervoor om “gezien de omvangrijke financiële risico’s het bestaan van dubbeldekkingen zo veel mogelijk te blijven maskeren”, aldus een interne notitie uit 2000 (bron: automotive-online.nl).
SiLVeR(C)HaiR zegt
Niet alleen in Nederland, maar ook in Belgie gebeurd dit. De Pechverhelpers bieden hun producten op zo’n manier aan dat je je wel dubbel moet verzekeren. Een voorbeeld : via mijn leasingmaatschappij ben ik verzekerd voor pechverhelping in binnen en buitenland, maar geen repatriëring van voertuig vanuit het buitenland naar Belgie. Als ik me hiervoor wil verzekeren moet ik prive zelf een pechverhelping afsluiten, want repatriering alleen is geen product bij hun. Kostprijs 70€, voor deze kostprijs ben ik dan ook nog eens dubbelverzekerd voor hospitalisatie in het buitenland, want hiervoor kan ik mijn mutualiteit aanspreken.
Maar voor 70€ zal ik nooit een takeldienst vinden die mijn auto wil slepen van Italie naar Belgie.
autoblogger zegt
ANWB gaat ook voor een special doelgroep: http://www.2525.com/log/archives/2005/08/anwb_imagebuild.html
Dennis zegt
ANWB trekt boetekleed aan: http://www.automotive-online.nl/nieuws.asp?ID=2606
Willem Pieters zegt
Drie keer is scheepsrecht:
1e keer: Roemeense auto
2e keer: oplichten eigen leden
3e leer: foute test van Landwind
Wedden dat die club binnen 2 jaar failliet is?
Frank Dings zegt
Hierbij komt de 4e fout.
Bij het blad van de ANWB is een mailing van het bedrijf “Nederlands Muntkantoor” bijgesloten. Bij dit bedrijf kun je een setje Finse euromunten bestellen. Echter wanneer je het antwoordcoupon opstuurt verklaar je akkoord je gaan met de aanschaf van alle sets euromeunten die zij hebben.
Ik vind het jammer dat de ANWB met zo’n onderneming in zee gaat.
theo van der Zalm zegt
Kan iemand mij helpen van die dure muntzendingen af te komen
ik zend de pakketjes terug maar blijf steeds weer nieuw ontvangen.
En natuurlijk ook de rekeningen.
IK VOEL MIJ BEHOORLIJK BEETGENOMEN.
Jos de Vet zegt
Theo,Over de muntzendingen.
Ook ik kreeg een “DeskundigeN Enquete 2007” van, wat zich het “Nederlands Muntkantoor” noemt.
Ik ben geen jurist maar ik denk dat het bluf is van de figuren die er achter zittenen en dat je formeel nergens aan vast zit.
Ik heb een paar jaar terug iets dergelijks gehad met een schriftelijke cursus, waarvan ik een proefles had aangevraagd. Omdat ik niet tijdig gemeld zou hebben dat ik de vervolglessen niet wilde -wat ik volgens hun nogal verscholen kleine letterjes zou hebben moeten doen- werden ze mij automatisch toegestuurd, natuurlijk met de rekening, gevolgd door aanmaningen en zo.
Ik heb ze toen laten weten dat ik de mij ongevraagd toegezonden vervolglessen voor hun keurig zou bewaren en dat ze die mochten komen ophalen tegen betaling van het wettelijk verplichte bewaarloon. Dat is ondertussen behoorlijk opgelopen, want ze hebben zich nog steeds niet gemeld om hun spullen op te halen, noch hebben ze anderszins van zich laten horen.
Ik weet natuurlijk niet wat de muntboeren zullen proberen.
Succes!
Jos de Vet zegt
Theo,
Wat verder gegoogle bracht mij bij Boycot.nu
Kijk daar maar eens.
Daarop staan ook een paar klachten aangaande het Nederlands Muntkantoor.
Men wijst daarbij op de wet “Kop of Afstand”.