Onder de naam Citroën Evoqué is een paar maanden geleden de Canadese World Automotive Design Competition gewonnen. Het concept ziet er goed uit, en met al die Mini’s en Beetle’s op de weg is het nog geeneens een slecht idee om de populaire 2CV weer nieuw leven in te blazen. Op basis van een C4-chassis mogen we wel hopen dat een nieuwe versie meer dan 2pk heeft.
Onderbuur Djivy irriteert zich aan de al aanwezige trend voor retro-marketing; “iedere zogenaamd ‘trendy’ stad verzuipt in de Mini’s, in alle geuren en kleuren”. Helemaal mee eens. Misschien heeft Citroën een originele werkwijze en blijft het bij een concept, ik denk echter dat we hier nog meer van zullen horen… de lelijke eend is back!
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
mongoose zegt
voer voor de 2cv club, opgefokte eendjes zijn hot deze zomer http://www.2cvkitcarclub.nl
whats’ next? de snoek die een remake krijgt?
Citrofiel zegt
Ze hadden geen 2pk. De eerste versies hadden ‘al’ 13pk. Het 2pk staat voor het aantal fiscale pk’s voor Frankrijk. Ik ben een voorstander van deze auto, het verrijkt het straatbeeld zeker.
Pieter zegt
Ik zou hem zo willen kopen ga zo door!!!!
Desiree zegt
Waar kan ik mijn bestelling doorgeven?
Rick dos zegt
Roept u maar! Ik heb alleen geen kroketten meer……… ;)
Citrofiel zegt
Ik vond net een site met allemaal ontwerpen van Russen voor een nieuwe 2cv, mss leuk om te bekijken (lezen lukt niet :P ): http://citroens.citroen1.info/Russia/2cv.htm
E Vonkeman zegt
De eerste versie had 9 (negen) pk , het gaat dan over 1949 ! Dus geen 13 , dat was veel later pas. De laatste versie had 29 pk (21 kw) , dan hebben we het over 1990.
Ella zegt
Waar zijn de eerste te koop? Hebbe! :D
jochen zegt
even ter verduidelijking ik heb een oltimergeitje van 81 en deze 2cv6 special heeft al ongeveer 49PK dus uw stelling klopt ook weer niet.
Citrofiel zegt
@jochen: Ik weet niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen maar dat is in ieder geval niet standaard. De laatste modellen hadden rond de 30 pk, dat was het maximum wat de 2CV gehad heeft.
Jeroen Boudens zegt
Prachtig ontwerp, ik begrijp de kritiek niet !!!!
Wilja zegt
Is maar een reactie mogelijk: HEBBEN.
Leo Bolt zegt
Wat een heerlijk modelletje. Goede styling en een mooi formaatje; past goed in het stadsbeeld.
Alleen zul je wel weer schrikken van het prijsje wat er aan hangt!!!!!!!
Mark Asse zegt
Waar en wanneer is deze te koop? Heel mooi concept! Oef, eindelijk terug een 2CV hopelijk!!! Proficiat Citroën. Hopelijk is het een prijskaartje zoals de 2CV van vroeger!!!!!!!!!!!!!!!
Hans zegt
Laat maar komen, deze auto. Als de prijs enigszins acceptabel is, pakweg rond de 10.000 euro, wordt dit een gigantisch verkoopsucces en kunnen de concurrenten in deze prijsklasse de borst nat maken. Vraag is alleen of Citroën in dat geval zichzelf niet beconcurreert t.o.v. de C1. Of nemen ze die dan uit de markt?
rob zegt
Als het gewicht (houderschapsbelasting en verbruik), kosten van onderhoud en aanschaf zijn conform de eisen van 1949 dan hebben zij een kaskraker van jewelste, want daar zijn volkswagen en mini zwaar mee de mist ingegaan. Want dààrom waren ze toendertijd populaire auto’s, iedereen kon zo’n auto er op na houden, zelfs als een tweede auto. Maar met de moderne toelatingseisen van de staat met abs , kreukelzônes, airbags enz. weegt de mini al gauw 600 kg meer als het eerste model. Dan koop ik nog liever het origineel. Het gaat tenslotte niet om het succes van toen, maar om het concept.
fedal zegt
Nee, ik ben dus absoluut geen liefhebber van zoiets, net zoals ik ook geen bewonderaar was van de nieuwe kever en de mini…tegenwoordig trouwens ook alweer bijna “oldtimers”. Ik vind het diep triest als men oude iconen van de weg in een nieuw jasje steken. Als ze nu een nieuwe “2cv” willen uitbrengen, laat hem dan van binben en buiten precies zo uitzien als de oude eend maar dan moderner…veiliger.