De Alfa Romeo GT heeft aan de voorkant erg veel weg van zijn broertje de 156, maar wanneer je de GT als geheel aanschouwd, vind ik het toch een onderscheidend stoere bak.
Echter, naast stoer bestaat er dan ook altijd zoiets als stoerder. Het resultaat van een GT maar dan stoerder, is de Alfa Romeo GT X─Supero van Duitse tuner Novitec. Aan de buitenzijde vallen de lager doorgetrokken voor- en achterbumper met grotere luchtinlaten op. De blikvangers zijn echter de vleugeldeuren en de uit aluminium vervaardigde achterspoiler. Ook de zij-skirt en de luchthapper op het dak zijn blikvangers van de eerste orde…
Het is niet alleen uiterlijk vertoon, ook onder de motorkap veranderde Novitec het één en ander. Door montage van een kompressor steeg het vermogen van de 3,2-liter V6 met bijna 100 pk naar 337 pk. Daarmee sprint de X─Supero in 5,4 seconden van 0 naar 100 km/h.
Heidekonijn zegt
Tjonge, die tunergasten slagen er zelfs in mijn maag doen om te keren met een Alfa. Iek.
Dennis zegt
Absoluut erg strak gedaan. Wat dacht je van die dikke 19 inch sloffen (225/35). Die vleugeldeuren zijn errug leuk, maar uiteindelijk zeg ik toch altijd: “Velgen maken (of breken) je auto”.
Rene Koenen zegt
100 PK ? pardon dat moet 140 PK zijn…..je zal het maar erbij moeten trekken
Dennis zegt
@Rene Koenen: Hoe kom jij aan 140 pk? Standaard heeft de Alfa Romeo GT 3.2 v6 24v 239 pk. Tel daar 98pk bij op en dan kom je op de genoemde 337 pk.
olivier zegt
ach het is maar wat je mooi vind het ik vind dat ze een zwaar lijpe bak hebbe gemaakt, zag hem op de auto rai 2 jaar geleden staan heel mooi
dimitri zegt
dit is niet normaal ik rij zelf een alfa 145 klaveleaf echt snel maar deze auto
laat mij een week niet slapen zo moooooooooooi
dylan zegt
dat zijn geen 140pk erbij maar 97 de standaardversie heeft maar 240 pk