Lotus komt met een ultralichte sportwagen die geheel ontwikkeld is voor het gebruik buiten de openbare weg. Deze zogeheten Circuit Car, zoals Lotus de auto vooralsnog noemt, is gebaseerd op het aluminium onderstel van de Elise. De competitie-auto wordt aangeboden als single-seater, maar optioneel kan voor twee stoelen worden gekozen…
De open sportwagen zonder voorruit maar met rolbeugel is bedoeld voor de in Engeland razend populair Track Days en Club Racing. Lotus biedt het apparaat met supercharged 1.8 VVTL-I Toyota-motor aan, waarmee de bolide in negen tellen van stilstand naar 160 km/h snelt. Voor de liefhebbers is tevens een atmosferische 1.8 Toyota-motor beschikbaar. Daarmee spurt de circuitracer in minder dan vier tellen van stilstand naar 100 km/h en doet elf tellen voor de sprint 0-160 km/h. De Circuit Car gaat in december van dit jaar in productie. Lotus wil er 100 stuks per jaar van bouwen (bron: autotelegraaf.nl).
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.