SsangYong, dat in Nederland behoorlijk groeit, heeft in Seoul op verkapte wijze de opvolger van de (inmiddels) op jaren komende Musso laten zien. De productieversie van de Concept Car ‘SV-R’ volgt begin 2006 op de Nederlandse markt. Of hij weer Musso gaat heten, is niet bekend. De SV-R is een vlot ogende Sports Utility Vehicle, 4,62 meter lang en met driehoekige koplampen en een forse grille. Hij ziet er stevig uit en heeft onder de kap een 2696 vijfcilinder motor met 176 pk vermogen en 350 Nm koppel, afkomstig van Mercedes. De wagen heeft permanente vierwielaandrijving. Er is ruimte aan boord voor 7 personen en dat zijn er twee meer dan in het huidige model meekunnen.
De SsangYong XCT is een sudiemodel die een indicatie geeft hoe de nieuwe Korando er uit komt te zien. Voordat het model in productie gaat wijzigt SsangYong de auto nog op bepaalde punten. De tweede generatie Korando komt in de tweede helft van 2006 op de Nederlandse markt, zes maanden na de opvolger van de Musso. Het prototype is een robuuste crossover, uitgerust met tweeliter viercilinder dieselmotor (145 pk). Een compacte wagen, nog geen 4,5 meter lang, maar met een lange wielbasis van 2,74 meter. Dat garandeert volgens het merk zowel voor- als achterin veel ruimte. Opvallend is dat de auto vier portieren heeft. De huidige Korando moet het stellen met twee deuren.
De 4×4 wordt door SsangYong als SUC, Sports Utility Coupe, op de show gebracht, met een duidelijk jonge doelgroep als uitgangspunt. Met name de centraal geplaatste uitlaatpijp is een aandachttrekker.
Bron: autotelegraaf.nl.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.