In Nederland gaan weer auto’s uit China verkocht worden. Na de Peking Jeep eind jaren tachtig, begin negentig komen ditmaal de producten van Jiangling Landwind Motor Co. uit Nanchang deze kant op.
Verantwoordelijk voor de import zijn de Nederlanders Peter Bijvelds (oud-rallyrijder) en Joep van den Nieuwenhuyzen (zakenman), die afgelopen week de import voor heel Europa naar zich toe hebben getrokken. Het eerste model dat op de importlijst staat is een SUV, een kloon van de Opel Frontera met een prijskaartje van net geen 17 euromille…
Meer info over Landwind op de officiële website.
Leo de Bruijn zegt
Mooie auto voor weinig geld. Hoe zit het met de service verlening door geheel europa? Ben zeker geinteresseerd om eens te komen kijken.
Hans van Westrienen zegt
Ben geinteresseerd in de Landwind en wil er zo snel mogelijk alles over weten. Groet Hans
A.Jänisch zegt
Mooie auto. Woon in Duitsland.
Ben geinteresseerd, maar hoe zit het met de invoer naar Duitsland ? BTW-verrekening ? enz.
Wie geeft informatie ?
autoblogger zegt
Er is nog niet zoveel info, op http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/news.details?p_ni_id=14690 is wel te lezen dat Bijvelds denkt in augustus met de eerste leveringen te kunnen starten. Ook staat er echter dat er nog geen Europese typegoedkeuring is terwijl op de autotelegraaf staat dat die er wel is…
Silvijn Hulshof zegt
Mooie auto graag wat meer informatie!
autoblogger zegt
Naar aanleiding van het item op het NOS journaal vandaag hebben we nog wat extra informatie over de Landwind geplaatst op http://www.autoblog.nl/archive/2005/03/10/meer_info_landwind_jianling
007 RoadRunner zegt
Mooie auto voor weinig geld, wou eerst de opel frontera maar deze is ook aantrekkelijk.
Notenbar Loesje zegt
Wanneer komt de auto met grijskenteken uit.
AvdHoff zegt
mooie auto ben geinteresseert, kunt u mij informatie toesturen en wat is de levertijd?
autoblogger zegt
Als je de reacties leest zie je dat op http://www.autoblog.nl/archive/2005/03/10/meer_info_landwind_jianling meer info staat, volgens Autoblog.nl is er echter nog geen levertijd bekend en informatie toesturen zullen we toch echt overlaten aan de dealer!
Wouter zegt
Kijk voor nieuwe informatie en levertijden op http://www.autoblog.nl/archive/2005/03/14/levertijd_landwind__suv_uit_ch
P.Polet zegt
Ik heb zo’n Beijing bj212a(peking jeep) en het valt niet mee om onderdelen te krijgen, deze is bouwjaar 1991. Dus hoe zal het met deze nieuwe auto gaan? O,ja als iemand weet hoe ik aan beijing BJ212a onderdelen kan komen mail even.Deze auto kwam ook uit China
jan kooij zegt
Ik heb zeker interesse in de Landwind.
Kunnen ze ook geleasd worden?
groet,
j.n.m.kooij.
g.veldheer zegt
Zeer mooie auto heb wel interesse is er al meer info
over de auto. is leasen mogelijk.
geard
Arthur zegt
Zeer aantrekkelijke wagen.Ik zou graag wat meer willen weten over de technische gegevens en levertijd van dit voertuig.
hchooft zegt
Graag wat meer informatie over deze auto en de levertijd
Koendan Panday zegt
Graag info bij welke dealer ik hiervoor kan zijn. Woon in Zoetermeer.
tjh zegt
http://www.jmclandwind.nl
voor meer info
batsleer geert zegt
is er nog eentje beschikbaar aub,,,
liefst een diesel
moet dit als personenwAgen ingeschreven worden???
KONFORM MET BELGIE ???
DANK BIJ VOORBAAT GEERT BATSLEER OOSTENDE…
Martijn Roede zegt
Leuk zo´n goedkope auto, maar hoe zit het met de techniek?
Als je naar de Loagan van Renault kijkt, die maakt gebruik
van erg oude veiligheids technieken, waardoor een crash
gewoon fataal afloopt. (Volgens test in autoweek)
Hoe zit het met garantie, moet je elke keer naar die ene dealer toe, welke misschien 50, of 100 km weg zit? Wat dacht je van de restwaarde? Wat als je over 10 jaar zo´n auto rijd zijn er dan nog onderdelen als blijkt dat de auto´s toch niet zo goed verkocht worden?
Succes
autoblogger zegt
@Geert: als je wil weten of er nog eentje beschikbaar is dan moet je dat misschien bij de dealer navragen: http://www.jmclandwind.nl
@Martijn: de techniek schijnt niet al te best te zijn, zie ook dit artikel: http://www.autoblog.nl/archive/2005/07/06/landwind_arriveert_in_europa_m en de reacties bij deze laatste post: http://www.autoblog.nl/archive/2005/07/07/peter_bijvelds_gaat_lekker_met#chris-0507070920
De Dacia Logan lijkt inderdaad hetzelfde verhaal, deze merken spelen puur op de prijs…
Rutger van der Maar zegt
Later zullen waarschijnlijk ook een moderne MPV-Landwind (Fengshang CV9) en een kleine SUV (Yufeng) volgen. Foto’s op: http://members.home.nl/jvandermaar/myweb3/landwind.htm
jessica zegt
Wat kost die landwind eigenlijk 3 deurs/5 deurs
grt
J Verhelst zegt
ik ben oud genoeg om te weten dat de eerste jappanners afgekraakt werden en dat dit waardeloze auto,s waren momenteel weten de autobladen niet hoe hard ze moeten roepen over de sublieme kwaliteit van deze auto,s , terwijl er bijna geen auto,s meer gemaakt worden in europa alle produktie wordt verplaatst naar lage lonen landen , dus hoezo ;wat is de kwaliteit van de landwind
jeroen / rotterdam zegt
ik ben in Erp geweest, heb een proefrit gedaan, en alle nadelen die er geschreven worden onderzocht, de auto is ietwat traag bij doortrekken, het gas gaat vrij zwaar, maar verder geen commentaar hoor, op zich een leuke auto voor die prijs, over het leasen: ze hadden een paar leasemaatschappijen gevraagd voor een offerte, de ene was nog duurder dan de ander, er zaten er een paar op 800 euri per maand, daar lease je een kia sorento voor. ze zijn nu nog bezig met een andere leasemaatschappij, en denken over een week of 3 een uitslag te hebben, waarschijnlijk rond de 350 – 400 euri per maand op financial lease.
aero zegt
http://www.nu.nl/news/591752/10/ANWB%3A_Chinese_terreinauto_levensgevaarlijk.html
kun je voor het geld dat je overhoud een goede kist kopen…
wees nooit zuinig met veiligheid!
remco zegt
Tja die auto is nietzo veilig.. als je tegen een muur aan rijd..de opel frontera hebben ze in 2002 ook opnieuw getest..dat was ook niet zo’n hele veilige…daar valt zeker niemand over?.. Het is logisch dat een goedkoop wagentje vaak uit pisbakken staal is opgetrokken dat is namelijk goedkoop. wil je veiligheid dan betaal je daar voor.. Enkele jaren terug had je niet eens een airbag en als er een agent in de buurt was deed je een gordel om..
Joep zegt
J. Verhelst: Chinezen zijn geen Japanners (ook al lijken ze op elkaar). Het gaat hier om economisch-politieke-culturele omstandigheden die niet met elkaar te vergelijken zijn.
Frank zegt
Joep…wat bedoel je eigenlijk?
Je gaat nu wel erg ver of ehhhm…verklaar je nader.
Moeten we nu de Verenigde Naties bijhalen?
Joep zegt
Simpel gezegd zijn op dit moment in China economie met politiek en nationalisme verweven op zo’n manier dat niet gesteld kan worden dat China op de weg van Japan of Zuid-Korea zit of zelfs ooit zal zitten. Erg ver gaat dit niet, maar misschien wel voor een pure autosite als deze. Tenslotte zullen op Aziatische autosites ook wel Amerikaanse automerken met Europese automerken vergeleken worden op een manier waar wij onze wenkbrouwen over fronzen.
mongoose zegt
“De eerste 10 miljoen euro zijn reeds geïnvesteerd en volgend jaar verwacht de importeur uit Erp dat er nog eens 35 tot 40 miljoen euro nodig is. Dat geld wordt volgens Bijvelds bij de bank geleend, waarbij een ‘grote Nederlandse zakenfamilie’ garant staat. Eerder werd in verband met Bijvelds/Landwind al de naam van Joep van den Nieuwenhuyzen genoemd.”
Joep, bende gij dat?
denk trouwens wel dat dit hele verhaal door de anwb is opgeblzane, zieltjes winnen?
Joep zegt
Haha nee mongoose, da’s een geheel andere Joep.
remco zegt
Marco.. was jij dan niet dubbel verzekerd bij de ANWB?.. ha ha.
Wat betreft die crashtesten ik begrijp het best als mensen zich zorgen maken.
Alleen nu is het net alsof je dodelijk verongelukt als je met die Landwind op een Modus rijdt en dat de opa die de Modus bestuurd even om zijn auto moet lopen om te kijken of er krasjes op zijn bumper zitten. Helaas voor opa dat zal niet het geval zijn.
Qua constructie is die Landwind gedateerd, maar vergeet niet hij heeft ook een bovengemiddelde massa.
De crash testen zijn goed hoor maar niet vergelijkbaar met de praktijk. De snelheid en weerstand zijn vastgestelde waarden (64 km/h tegen een 40% offset betonnen blok met aluminium).
Een van de belangrijke factoren die na bovengenoemde factoren komt is massa!.
De massa, snelheid en weestand zullen er voor zorgen dat het ene voertuig het andere voertuig zal doen verplaatsen ( schuiven, wegslingeren, indeuken, etc.). Als je dus tegen een stilstaande Modus aanrijdt heb je een voordeel in je massa. Feitelijk is dat dus niet echt het probleem voor de Landwind.
Het probleem ontstaat wanneer de weerstand een blok beton is, dan zie je dat de massa van de auto de voorkant in elkaar drukt, dit is een bekent fenomeen ( Inertia ) een goede autoschade hersteller weet dit.
Dat zie je nu ook bij de kia carnival en zeg maar heel veel auto’s van voor 1995 ja ook bij de veilige merken.
Conclusie: Het model is gedateerd…. Maar dat wisten wij al… en die auto moet je niet op een betonnen muur of op een boom rijden…die kans is niet zo heel erg groot… voor alle automobilisten geldt: uw auto is geen tank! Wees wijs zoek nooit de confrontatie op met een grotere auto dan die van u. Rijdt nooit met een vrachtauto voor u en eentje achter u! met uitzondering van harmonica liefhebbers, die mogen dat wel ha ha.
robbe zegt
ik moet de auto niet hebben hoe onveilig
goedkoop ok maar toch liever duur en veilig
Jeroen zegt
Ja Remco
Ik zou haast willen zeggen Stop jij maar je hoofd in het zand.
Helaas is het zo dat iemand anders ook jouw Landwind binnen kan komen rijden en daar kun je dan niks aan doen.
Behalve wel een degelijke auto kopen.
Het is ook allemaal te typisch. je laat m via een achterdeurtje europa binnenkomen en als het dan onveilig is getest doe je het gewoon met een 15% lagere snelheid over.
en je weet dat de krachten exponentieel toenemen. dus dat het er dan nog niet best uitkomt zegt MIJ iig meer dan genoeg.
Bovendien een veroordeelde oplichter als Joep van de Nieuwenhuizen zit er achter.
I rest my case.
remco zegt
@Jeroen
Kan jij het technisch ook onderbouwen?.
1. Ja iemand kan die landwind binnenrijden.. dat kan bij een volvo of mercedes ook!.
2. Degelijke wagen? hummer?…nee die is niet getest!!,een Renault modus!..kijk dat is een veilige kar lees maar in de ncap test!.
3. Nee, de auto heeft een typegoedkeuring. Maar de ANWB wil dat er andere maatstaven gehanteerd worden dan normaal. We rijden toch ook niet een mercedes met 90 km/u tegen de muur om vervolgens te zeggen dat de inzittende een chrash test niet overleven.
Oplichter?.. tja kan zijn maar het gaat toch om een auto?.
Ran Koendan-Panday zegt
De media maakt een auto of breekt het.
Het lijkt erop dat de Westerse media en automobiel verenigingen zoals de ADAC en ANWB deze auto niet eens een kans durven te geven. Misschien zijn ze bang dat de te dure Europese merken nu minder gaan verkopen?
De mensen die een Porsche Cayenne of Touareg willen kopen kijken hier toch niet naar. Voor wie is dit dan interessant? Iemand die ruimte wilt en er niet veel geld voor wilt uitgeven of iemand die echt van vierwiel aangedreven terreinwagens houdt? Ik weet het niet, maar dat doet er niet toe.
Waar het om gaat is dat als iemand een goedkoop alternatief wilt met techniek die niet echt van deze tijd is, dat zijn\haar eigen keus is. Iemand die in een oldtimer rondrijdt wordt immers ook niet van de weg geplukt.
Ik denk dat ‘men’ eigenlijk bang is dat een grote wagen betaalbaar wordt en Nederlanders eindelijk gaan inzien dat ze al die jaren te veel hebben betaald voor hun kleine ‘compact cars’.
David zegt
Wat een pracht auto.
Eddy Muyres zegt
Ik wil even reageren, bezit reeds een jaar of zeven een Opel frontera van B.J. 87 dus de auto waarvan de landwind zijn roods heeft
Geweldige auto orginele accu !!!! Roest aan deurstijlen maar dat had mijn
Volvo 240 estate ook na die jaren.
Auto rijdt fantasties zwabberd een beetje maar dat ligt ook aan de brede banden Het verbruik valt reuze mee maar dan moet je niet harder als 145 rijden , in het terein is het een echte kei daar moet ik wel bij opmerken dat ik de lange 5 deurs versie bezit en deze ten opzichte van zijn korte broertje toch iets meer power en gewicht heeft,ben serieus aan het overwegen een Landwind aan te schaffen maar ik denk dat deze Frontera nog wel een jaar of 10 meegaat en dan zien we wel weer .
Leon van den Bogaert zegt
Heb een 2.4 liter bwjr 2008 gekocht met 420 km, nieuw dus voor 10.500,– euri. Mooie auto plus nog anderhalf jaar volledige garantie
Menig maal andere auto schrijft in 1e jaar dit bedrag af