Dit is toch wel een paar tandjes bruter dan je 14% MiTo-bijteller, of niet? Alfa Romeo is van plan 200 exemplaren van deze 170 pk sterke QV Special Series te maken, lekker dik aangekleed uiteraard.
18 inch velgen, side skirts, dikkere bumpers, en een roodgekleurd dak, spiegelkappen en remklauwen. Dat zijn in het kort de kenmerken die dit gelimiteerde klavertje vier moet onderscheiden van zijn tammere broertjes. Rechtvaardiging voor dit speciaaltje is de relatie die Alfa Romeo en het World Superbike-kampioenschap sinds 2007 met elkaar hebben. Een mooie gelegenheid voor kruisbestuiving.
Aangezien Alfa van 200 autootjes niet kan eten wordt daarnaast nog een SBK Special Series gemaakt, voor het geval je wel de show, maar niet de go wilt. Dit pakketje is voor elke motorisering die tussen de 70 en 170 pk zit beschikbaar.
964rs zegt
alleen jammer dat ie gelimiteerd is.
maar dat moet tegenwoordig natuurlijk om op te vallen
911GT2 zegt
170 PK, daar wordt ‘de rest’ niet echt warm of koud van.
tweede_woning zegt
@911GT2: je komt teveel op Autoblog en geloof me , echte liefhebbers hebben het zelden tot nooit over pk”s.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Lekker belangrijk… Waar blijft de 5-deurs??!??!
lamborgfan zegt
@svenska_aeroplan_ab: dan moet je bij fiat zijn! Zelfde auto maar heet dan grande punto geloof ik.
jonkie zegt
@svenska_aeroplan_ab: komt denk ik niet, ze hebben de giulietta al natuurlijk.
j00rs zegt
Een combinatie van mijn twee favoriete merken! Dus doe mij er maar een! Alleen een pkaatje of 10 extra was wel leuk geweest.
brasi zegt
Doet me echt pijn om te zien wat er van zo’n prachtig merk geworden is. Al blijft de MiTo een leuk ding, als je ziet wat Alfa ooit was… Hopelijk komt daar nog ooit verbetering in.
kaasboerin zegt
Ik hoef alleen dat klavertje vier.
autoblog05 zegt
-=edit: ip-ban=-
audi18 zegt
leuk, die paar extra opties, maar zou met een normale ook blij zijn. heft de alfa nou ook wat meer gevoel in het stuur dan zijn fiat broertje? want daar is het echt dramatisch
jopk1992 zegt
Lijkt wel op een DS3 (kleurstelling) zeg, Alfa toch verzin iets nieuws
stekel zegt
weinig nieuws dus want bijna al die opties heb ik op de 1.3 eco ook zitten, het enige wat ontbreekt zijn de pk’s
dappers zegt
Nog Steeds lang niet zo cool als die MiTo SaVaLi(shameless pluggen van eigen oude videomeuk;) https://vimeo.com/15705661
slipstreamer zegt
-=edit: u vindt ‘m lekker?=-
Jeroenm8 zegt
Niet echt heel speciaal. Als je een normale MiTo met een QV-Sportiva optie neemt dan ziet hij er precies hetzelfde uit.. en met het hulp van Savali heb je toch nogsteeds een Rap wagentje ( natuurlijk niet zo snel als een echte QV )
civicfk3 zegt
Kostda?
mightymike zegt
@911GT2: om in het dagelijkse verkeer voor te komen? Ik zou het niet erg vinden
supertjeduc zegt
Het valt niet mee om die multiair echt flink meer vermogen te geven
De tjet is wat gemakkelijker op te schroeven vooral met een grotere turbo
Bij Wim Prins kon je een 200 pk versie kopen
Alex_79 zegt
@supertjeduc: Je moet je bij de multiairs ook niet blind staren op de pk’s, bij die motor is het koppel veel belangrijker dan de pk’s. In de T-jets zat nog een vrij grote IHI-turbo, de MA’s hebben kleinere Garretts gekregen en ipv de bijna standaard Bosch injectie hebben de MA’s Magnetti Marelli aan boord. Men heeft de pk’s idd ‘maar’ met 15 pk opgeschroefd bij een standaard 135pk motor, maar het koppel is met 65nm toegenomen naar 272 Nm