Stelt u zich dit eens voor: de Giulia QV met een carrosserie die plaats biedt aan de hond, een set trackday-wielen, en de boodschappen van moeders de vrouw. We kunnen ons niet voorstellen dat Ome Serg deze variant níét aan zijn line-up wil toevoegen.
In navolging van de 156 Sportwagon en de 159 Sportwagen is de kans vrijwel zeker dat er ooit een Giulia Sportwagon uit Milaan komt. Of Alfa die naam opnieuw zal hanteren, dat weet buiten Fiat-Chrysler nog niemand, maar het ligt voor de hand. We hebben hier alvast een voorproefje, waarbij de carrosserie achter de c-stijl is doorgetrokken en netjes aansluit op het achterwerk. Smaakt dit naar meer, of smaakt dit naar meer?
Een besmettelijk Alfa-virus oplopen kan in de gallery.
Fotoshopcredit: Jochem Hinloopen
gtwillem zegt
Dan vond ik die Kia SportsSpace of hoe die ook heette mooier… Daklijn is overduidelijk knip en plak werk: slaat niet mooi aan.
Benieuwd wanneer ik hem de nieuwe Guilia bij dealer kan bekijken: de BMW loopt nu bijna op zijn eind dus moet ik voor 2016 een nieuwe uitzoeken :-)
viezefreddyw zegt
@gtwillem: Ik hoop voor je dat ie snel te bestellen is. Mocht het zo ver komen dat je er eentje bezit, let me know!
gtwillem zegt
@viezefreddyw: het zou kunnen. Als de leaseprijzen niet ineens premium zijn geworden. Vroeger was een Alfa altijd iets goedkoper dan BMW en Audi. Ook in de lease waren de 147, 156 en GT (ik kon een volle GT 1.9 JTD rijden voor de prijs van een kale A4 1.9 TDI) goed te doen.
viezefreddyw zegt
@gtwillem: Tot op de dag van vandaag zou ik altijd kiezen voor de GT, auto blijft prachtig.
Een auto met emotie wat ik mis bij een (kale) A4.
Ik ga voor je duimen voor een goede leaseprijs voor de Giulia!
T16 zegt
@gtwillem: De SW is pas in 2018 leverbaar naar verwachting.
sleepyj zegt
@T16: van welke bron heb je die informatie? Ik hoop voor AR dat ze die sneller introduceren, scheelt een hoop “nee” verkopen.
ar156sw zegt
@sleepyj: dat zou behoorlijk suf zijn ja, vooral omdat dat toch niet heel veel moeite meer kan zijn, nu de sedan af is… maar ja, er kwam ook nooit een 5 deurs mito of Giulietta SW…
gekketurbo zegt
@gtwillem: Gewoon voor de Jaguar XE gaan. Ziet er veel origineler uit en heeft mij sinds de H2H van motortrend ook overtuigd. https://www.youtube.com/watch?v=-3YFTFLmcfk
Helaas is deze Alfa niet genoeg Alfa. Hij is te soft en mist de agressiviteit die veel voorgangers wel hadden. Het is een beetje een allemansvriend…
De enige manier waarop deze auto een succes kan worden is prijs en dan moet je denken aan vanaf prijzen tussen de € 25.000 en € 30.000. En dat is best mogelijk als ze veel geleend hebben van Chrysler en een zuinige motor hebben van Fiat. Stiekem reken ik er niet op.
sergio72 zegt
@gekketurbo: Alfa wil productie aantallen en dan moet je een allemansvriend hebben. Zo niet dan is Alfa ten dode op geschreven. Vele mensen vinden de 5serie F11 en Audi modellen mooi. Dit is een mengelmoes maar dan een heerlijke! QV met 510 pk is een regelrechte RS4, M3 en C63 killer!!
gtwillem zegt
@sergio72: ja, ondanks dat wen 510pk sterke M3 killer leuk is, is het volkomen overbdodig. Op een paar liefhebbers na gaat niemand dat ding bestellen. Een echte M of AMG zal nog wel even populairder zijn dan een veredelde Chrysler. Daarnaast ben ik benieuwd of het ook een M killer is. Ik denk dat op het circuit de M3 nog altijd beter zal zijn. En op de openbare weg kan er nauwelijks iets tippen aan een AMG.
Alfa zat met de 156 GTA qua aankleding, en prestaties boven het niveau van een 330i M-Sport, maar qua prijs net daaronder. Kijk, dan kun je nog een goede business case maken. De Alfa 156 GTA en 147 GTA werden nog best goed verkocht (sterker nog, ik heb ze zelf nog verkocht!).
De 156 was een auto die door iedereen mooi gevonden werd, de prijzen waren goed, betrouwbaarheid prima, kwaliteit meer dan voldoende. Maar vooral: het ding had karakter. En ik ben benieuwd als je al die QV bumpers, keramische schijven, 26″ velgen, verbredingen en uitlaten weghaalt wat er dan nog over blijft.
sergio72 zegt
@gtwillem: Als deze dezelfde rijeigenschappen heeft als de 147/156 en 159 dan zit dat wel goed! En als je geen eenheidsworst wil en zoals iedereen dan zeg ik ga voor deze Giulia!!
gtwillem zegt
@gekketurbo:ik heb het gezien, en als ik in de markt ben voor een 335i of S4 zal ik zeker XE kopen. Maar ik kan niet met een Jaguar voor komen rijden, een BMW is eigenlijk al over het randje, godzijdank heb ik geen M bumperkit en grote wielen eronder (zoals alle vierpitters lijken te hebben) maar een Jag is net even iets te veel. Daarbij wil ik juist iets goedkoper gaan leasen, niet duurder. Ik betaal nu al bij ;-).
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Zou een waardig opvolger zijn!
gtwillem zegt
@dutchdriftking: ik heb eerlijk nog geen flauw idee wat ik moet kiezen ondanks dat ik de meeste auto’s wel ken die in mijn budget (€700-750 p.m., benzine, 20k per jaar, alleen zakelijk dus bijtelling maakt niets uit) vallen.
Alle bekende dealers al afgegaan: Audi (A3 sedan of een A4 Advance uitzwaaimodel), BMW (220i, 320i), Ford (Focus, Mondeo), Lexus (IS300h), Mercedes (CLA200, C200), Kia (Prozaad GT), Opel (Astra GTC, Insignia), Peugeot (308 GT, 508), VW (Golf, Jetta, Passat) en Volvo (V40, S60).
Ik ben op de AutoRai wezen kijken naar de wat minder voor de hand liggende opties. Ik was zwaar onder de indruk van wat je krijgt voor je geld bij Skoda (Octavia) en de Mazda 6 was een auto waar ik zelfs even blij van werd. Voor de rest weinig gezien want het was allejezus druk ;-).
sanderm3 zegt
@gtwillem: luxeprobleem
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Ik had de mogelijkheid door de weeks overdag naar de rai te gaan, dat was heel goed te doen, alles op me gemak kunnen bekijken en voelen, top dag gehad. De Mazda 6 vind ik persoonlijk echt helemaal geweldig. Ook de nieuwe generatie Skoda`s is niet gek. Gisteren zag ik de Leon station met een FR pakketje, zag er ook heel erg gelikt uit. Kortom, de keuze is reuze!
sjeppie156 zegt
Zeg niet dat het niet mooi is maar ik vind het nu op een verlengde m135i lijken
berlinetta zegt
@sjeppie156: Leg eens uit. Bij de vorige artikelen zag ik ook meerdere mensen die hem op een 1-serie vonden lijken. Ik kan met de beste wil van de wereld geen enkele overeenkomst zien tussen beide auto’s.
knipperlichtje zegt
@berlinetta: bij beide auto’s verpesten de veel te grote driehoekige koplampen de looks van de auto naar mijn mening. Dus bij het zien van de giulia moest ik gelijk aan de pre-facelift 1 serie denken. Maar echt duidelijke overeenkomsten die je als ‘jatwerk’ zou kunnen bestempelen zie ik verder niet.
sjeppie156 zegt
@berlinetta: Het is ook niet dat ik het bestempel als jatwerk oid ik krijg er gewoon een m135i gevoel bij. Niet bij de sedan trouwens! echt alleen bij deze foto’s, heeft denk ik met de aflopende kont te maken en de lange neus.
http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/bmw-m135i-gets-tuned-by-ac-schnitzer_4.jpg
sjeppie156 zegt
@sjeppie156: Tevens komt het voor mij heel mooi uit want Alfa en BMW zijn op het moment mij lievelings merken. Ben ook overgestapt van mij 156 naar een 3 serie ben gegaan
sjeppie156 zegt
@sjeppie156: Die laatste zin klopt niet helemaal :O
bozothenutter zegt
@berlinetta: den k dat het de ‘beltline’ is die over de zijkant loopt over de deurkrukken…puur BMW
Dutchdriftking zegt
@berlinetta: De koplamp lijkt er op, maar de koplamp lijkt ook op die van de A6….
bozothenutter zegt
daklijn moet meer naar bedenden rollen, en achteruit moet schuiner…voor hoe het wel moet, zie alfa 156 SW
T16 zegt
@bozothenutter:
Deze schets is ook wel erg dik:
T16 zegt
@bozothenutter: http://www.pertti.com/gta/images/156%20gta%20sw.jpg
moatie zegt
Als ik een station nodig heb wordt dit ‘m!
burninrubber zegt
Nee die achterkant is niet mooi op deze manier
berlinetta zegt
En nu nog wachten op de renders van een shooting brake, pick-up, cabrio, coupe, en 4×4-versie en het hele rijtje is weer rond.
w0o0dy zegt
@berlinetta: die coupé en Cabrio gaan er ook wel komen.. En de crossover ook.
potver7 zegt
@berlinetta: Je vergeet de vierdeurs coupé. En een MPV, een SUV (4×4 is niet nodig) én een cross-over. En een plug-in hybride (dan moet er een extra klepje in getekend worden… ;) )
philipf zegt
Maken!
motoragent zegt
Naar goed Alfa Romeo gebruik is de stationwagens weer véle malen mooier dan de sedan. Al blijft een 159 SW Ti om van te kwijlen, eigenlijk jammer dat ik geen grote auto nodig heb…
super zegt
er komt geen enkele alfa uit milaan, sedan of station…
trustmeiamanengineer zegt
Zoals hierboven al genoemd kan Alfa gelukkig beter een Sportwagon tekenen dan de photoshoppert.
Wat is dat interieur trouwens gruwelijk mooi! : http://autovisie.nl/exclusief-binnengluren-nieuwe-alfa-romeo-giulia/
gekketurbo zegt
@autoblog: misschien kunnen jullie ook iets roepen over de nieuwe logo van Alfa Romeo;
http://corsaitalia.com/wp-content/uploads/2015/06/150624_Alfa_Romeo_Logo.jpg
autoblogger zegt
@gekketurbo: as you wish ;)
http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-het-nieuwe-logo-van-alfa-romeo-78118
scottishcarspotter2000 zegt
Ik denk dat n aflopende daklijn a la BMW E91 goed zou staan
mashell zegt
Bij al dat BMW design is een Cayenne achterkant bijna verassend.
aamvoort zegt
@mashell: jij bent vermoeiend met je vag Duitsland voorspelbaarheid
Design_Driven zegt
Lekker maar een beetje te hoog achter vind ik. Snel de achterkant wat meer laten aflopen.
https://c1.staticflickr.com/1/549/18959793699_cf0da211b0_c.jpg
knipperlichtje zegt
De FIAT Croma heeft model gestaan voor deze transformatie, of zo lijkt het althans
Dutchdriftking zegt
Het station gedeelte klopt net niet zeg maar. Een langere wielbasis en dan een wat grotere koffer zou een stuk beter staan.
Forza zegt
Ik krijg echt die 3 serie E90 niet uit m’n hoofd als ik de Giulia van opzij zie.
http://i1139.photobucket.com/albums/n556/warpy1/1-1.jpg
Is geen nadeel hoor, maar zo lijken de designers van AR toch een gebrek aan inspiratie te hebben gehad.
xxxheidi zegt
@Forza: Deze keer niet zo erg, toch?
xxxheidi zegt
Door de Giulia QV sedan en station ga je spontaan van AR houden. Wat een gave apparaten zeg. Maar niet in het wit, a.u.b., dank je wel.
xxxheidi zegt
Breadvan?
gtwillem zegt
@xxxheidi: u vraagt, wij draaien:
http://www.coachbuild.com/index.php?Itemid=38
Jochempie zegt
Bedankt voor de kritische punten, ik zal eens kijken of ik wat kan optimaliseren. De verhoudingen waren min of meer overgenomen van de 159 SW, die een iets meer pompeuze achterkant had dan de 156 SW. Ik had nog vijf keer kunnen kijken naar de daklijn, maar ik moest er wat snel bij zijn.. In dit wereldje draait het om wie ’t eerst komt, wie ’t eerst maalt. Daar heeft het AR design team gelukkig geen last van, hopelijk schuren, schaven en kleien ze tot ze tevreden zijn.
lincoln zegt
Porno .. Pure porno .. Echt pure porno .. Het design is porno .. Alfa is porno .. SW is porno .. Rood is porno .. Zo .. Weet ik ook eens hoe het is om een extreem domme comment te schrijven ..
Jochempie zegt
@lincoln: Heeft verdomme een tijd geduurd, man!
w0o0dy zegt
@lincoln: en ben je nu een boel stress kwijt na dit hoogtepuntje?
lincoln zegt
@w0o0dy: leegheid .. Pure leegheid .. Zo voelde het ..
trustmeiamanengineer zegt
@lincoln: Volgens mij heb je daar al 24631 keer voor geoefend ..
toyotafortuner zegt
Oogt niet zo verkeerd.
frisoperik zegt
Gvd wat dik???
bartsmit zegt
Zelfs in de dikste uitvoering lelijk. Doe maar een 3-serie.
okmer zegt
-edit: thanks! Is aangepast-
kareladmiraalszoon zegt
Nee.
mrrallycross zegt
Heeft wel wat weg van die Kia. Misschien omdat ze allebei rood zijn en zwarte velgen hebben
bartsmit zegt
Kia en Alfa zijn als Bassie en Adriaan.
Hupke zegt
Ziet er beter uit dan de sedan, de kont vooral, maar ik ben nog niet verkocht. Waar een 159 het wel compleet voor me doet (maar het het gewicht, fwd en belachelijk kleine interieur is dat me ervan weg houd).
Think-Tank zegt
Ik kan geen van beide betalen, maar moest ik kunnen, zou ik wachten op de nieuwe RS4… Die zal in elk geval niet na 3 dagen een achterdeur verliezen en een restwaarde hebben die de geluidsmuur niet doorbreekt bij de afschrijving.