Wie A zegt moet ook B zeggen, en dus heeft Renm performance, de tuner uit ‘down under’, na de instap-R8 nu de V10 Spyder onder handen genomen, speciaal voor Molukkers. Maak kennis met de RMS.
Wat meteen opvalt is dat de dubbele ovale pijpen plaats hebben gemaakt voor een Veyron-style uitlaat in het midden. De wielkasten worden opgevuld met een set 20″ ATS-velgen, die op hun beurt weer worden opgevuld door grote keramische remschijven. Een geïntegreerde spoiler, carbon kevlar diffuser en spoilerlip maken de buitenkant af.
In het interieur vinden we veel koolstofvezel elementen, en een digitaal display met schakelindicator, dat het dashboard nogal ontsiert. Het rode thema van de buitenkant is hier doorgetrokken, en de standaard stoelen zijn vervangen door nog lichtere racekuipjes die met grijs leer bekleed zijn. Als je de wijzigingen bekijkt is het duidelijk dat RENM graag ziet dat de eigenaar met zijn R8 het circuit op gaat. Naast de eerdergenoemde aanpassingen kan met een druk op de knop bovendien de rijhoogte en het uitlaatgeluid aangepast worden.
Behalve alle optische modificaties is er ook onder de motorkap gerommeld: in plaats van 525 pk en 530 Nm levert de atmosferische 5,2 liter V10 nu 600pk en 585 Nm. Wat mij betreft is het een geslaagde ingreep, rood staat de R8 bijzonder goed, zoals we al eerder op het door Abt aangepakte exemplaar konden zien. Renm heeft ook een video gemaakt van hun nieuwste creatie, deze kan je HIER bekijken.
The360box zegt
Dat digitale display is Sjonnie geplaatst, doe het dan goed en niet dr ‘opplakken’. lelijk
ascari15 zegt
@The360box: Echt he, ziet er echt zwaar nep uit.
Zo van ‘het zit er op’.
norge zegt
Deze Volkswagen heeft trouwens wel decideert de slechtste afwerking wat betreft de carrosserie van het hele VAG concern Zelfs de naadjes bij een Skoda zijn strakker.
Megakix zegt
@norge: wellich heeft dat van doen met de ‘vervanging van plaatdelen in aluminium’ bij schade ? Begrijp wat je bedoeld, maar op dit nivo zal men toch wel een goede reden hebben…
janklaassen zegt
@ Norge. Haha heel grappig
janklaassen zegt
Best netjes gehouden nog, alleen I dislike een centrale uitlaat spoiler display.
Megakix zegt
De Spyder is in tegenstelling tot de dichte-R8 een design-verademing ! De dichte versie klopt gewoon niet, vanwege dat ingelaste stukje plaatstaal achter de B-stijl; iets wat de Spyder dus niet heeft en daardoor direkt smullepaapjes oogt !
gedwongenleaser zegt
@Megakix: van de zijkant oogt ie goed afgetraind, mooi strak lijntje idd beter dan de dichte versie alleen voor mij dan wel liever zonder de RENM opsmuk (velgjes mogen trouwens wel blijven zitten!)
Jochempie zegt
Als ze die detailfoto’s niet hadden gemaakt hadden we niet door gehad dat de stoelhoezen voor geen meter zitten.
Pixed zegt
Blijkbaar zijn ze zelf niet al te enthousiast van de voorzijde, daar een deftige foto ontbreekt.
DennisS65B40 zegt
Zo’n hardcore circuittijger zal de eigenaar niet zijn, dan had ie wel de dichte versie angeschaft voor gewicht en stijfheid… Overigens zou ik zelf ook de Spyder kiezen, met dit weer kunnen de sideblades me gestolen worden..
the-budel-guy zegt
Nee Nee Nee Nee Neeeee.
uitlaat -1 rode troep in het interieur -1 dienblad achterop -500 breedte van de banden +40.
kortom alles weg op de banden na
rufctr01 zegt
Ik vind de wielen, uitlaat en achterspoiler wel mooi staan. Het maakt hem wat agressiever. De R8 is totaal niet mijn smaak maar dit maakt hem wel een stuk ‘dikker’.
booije zegt
Uitlaat en wielen zijn idd geweldig, maar die spoiler…komop…het is toch geen petjes auto
NicoLauda zegt
Ik vind dit juist een van de weinige R8’S die ik wel mooi vind… Alsof de vorm nu eindelijk werkt..