Waar ligt de grens nog tegenwoordig? Als je het geld maar hebt kan jij de snelste auto bouwen of gewoon kopen. Moet het vooral gevaarlijk dan kan je ook gaan voor een 1015pk achterwiel aangedreven Mercedes.
RENNtech en zelfs Brabus vinden het wel welletjes bij 800pk. Ik twijfel er niet aan dat ook zij nog véél meer uit de Mercedes V12 kunnen halen, ze doen het gewoon niet. Het heeft geen zin. Behalve nog iets sneller van een zoab-loze autobahn af glijden kan je er niks mee. Toch zijn er gekken die hier behoefte aan hebben. Zij wonen in een Emiraat of doen wel eens mee met de Texas Mile. Dan kom je met een Mercedes natuurlijk beter voor de dag dan in de zoveelste Porsche of Lamborghini.
Binnenkort wil MKB de auto gaan testen op Nardo. Een topsnelheid van 370km/u zou mogelijk moeten zijn. Die is dus nog niet officieel, acceleratiecijfers zijn er wel: 3,6s 0-100km/u, 8,9s 0-200km/u, 21,5s 0-300km/u. Kan je je Mercedes SL 65 AMG Black Series 3 maanden missen, dan bouwt MKB hem in die tijd voor €116.800,- om tot MKB P1000.
martinus zegt
Die 200 PK extra zou ik toch niet op de weg krijgen.
Ik zou slechts sneller door m’n rubbers heengaan.
Nutteloos maar vet dus.
RenesisHP zegt
@Alwood.
-edit: check, bedankt!-
Klein foutje. ;)
Ot. 1015pk klinkt wel ziek. Toch ben ik in dit geval behoorlijk benieuwd naar het aantal Nm’s.
RenesisHP zegt
U like burning rubber? Use condoms. :D
wietse46 zegt
waar is de spoiler
xilver zegt
@wietse46: spoiler komt uit de achterkant vanaf dat je 120 km/u rijdt, Top Gear had er nog de bemerking bij gemaakt dat als een flik jou SL Black ziet met spoiler op dat hij automatisch weet dat je te rap aan het rijden bent :D
xilver zegt
Lol de SL Black Series had al standaard issues met te veel power/koppel. De banden moeten gewoon zoeken achter grip en dan gaan ze er eventjes 1000pk uit halen. Wil dat wel eens zien wanneer die wagen voluit optrekt vanaf nul…Blijft overigens wel een heel mooie auto, lekker agressief!
RenesisHP zegt
@xilver: en @PCCB:
De genoemde problemen zijn typisch 65 AMG(algemeen dus). ;)
xilver zegt
@RenesisHP: True, altijd al een ‘probleem’ geweest bij de 65 AMG’s, nu erg vind ik het helemaal niet :D Is altijd wel leuk als zoiets aan een stoplicht zwaar optrekt, spectakel gegarandeerd!
RenesisHP zegt
@xilver:
Zelfs de “mindere” 55 AMG had er last van. :D
PCCB zegt
@RenesisHP: Vandaar dat ik ook over de ‘SL65’ sprak en niet enkel de BS! :)
RenesisHP zegt
@PCCB:
Ehh. Oeps. Verkeerd gelezen. ;)
RenesisHP zegt
@RenesisHP:
Bij nader inzien.. Er zijn meerdere 65 AMG modellen. ;)
PCCB zegt
De SL65 bleek zo al overdreven last te hebben om zijn vermogen (en vooral koppel) op de baan te zetten. Dit zal voor deze nog een tikkeltje erger worden. Vrij nutteloos, denk ik dan. Die foto’s met wheelspin doen alvast niets goeds vermoeden.
KoenMB zegt
Enerzijds lijkt het mij nutteloos, anderszijds dan weer geweldig om te weten wat een potentiaal je motor wel niet als je ‘maar’ een standaard 6.0 AMG zou rijden. :p
Timmie zegt
Dit is puur wedloop-gedrag. Per se de krachtigste willen hebben (nou ja, bij deze wagens kijkt het publiek vaak eerst naar het vermogen…). Dan ben ik er zeker van dat ze het deksel op de neus krijgen als ze een Brabus-versie tegenkomen.
martinus zegt
3 Maanden zonder je nieuwe SL om er om de week nieuwe banden op te kunnen laten zetten? :/
agarde zegt
Die velgen hoeven van mij niet. Maar voor de rest.. :D
wietse46 zegt
ik bedoelde meer zo iets om al dat koppel op de weg te drukken
xilver zegt
@wietse46: Dit is toch ook al geen slecht begin
spykerboy zegt
wel vet ding… maar of het al dat geld waard is?? je kan zelf ook 2 grote Greddy turbos erop schroeven en dan kan je dat ook al krijgen ;)
Dimglor zegt
Mja.. is waarschijnlijk redelijk undriveable….
En waarom steken ze er zo’n lelijke velgen onder? De standaard Black Series velgen zijn vele malen mooier…
Scirocco zegt
Zoals JC al vertelde was de gewone Black Serie al waardeloos om te rijden omdat hij gewoon teveel pk heeft. (lees: slecht de pk’s op de weg kan krijgen)
Nu met 1000pk word dat alleen maar erger….nee niks voor mij. Ik zou toch voor een SLS gaan, zonder tuningzooi..
Martijn Nijsten zegt
Het is idd waar dat je onder de 120km.h niets hebt aan het extra vermogen. Maar op snelheden boven de 120 is dat toch echt een ander verhaal.. Dan krijgt deze Merc dat vermogen toch wel op de weg.
D-Racer zegt
2 woorden: HOLY SH-T! En niet in een positieve manier… Hoe krijg je al die koppel op de weg!?
bob zegt
Wat een lekkere gore logge bandenrokert!
In de hens met die rubbers!
jorden zegt
Als je dit koopt ( dan had je ook kunnen investeren in een MKB :P )dat moet je wel een hekel hebben aan itilianen, je laat dus een 599 GTO en Murcielago SV staan voor een opgevoerde SL!!!
Pordon zegt
@jorden: En dat is dus precies wat ik zou doen als ik het geld had. Vindt een SL-klasse in al zijn vormen veel mooier dan de paarden en stieren uit italië.
xilver zegt
@jorden: Ik denk ook wel kwalitatief gezien dat een SL beter is als een Ferrari (ik heb het dan niet over afwerking maar over betrouwbaarheid/brandbaarheid) of Lamborghini. En dat moet ik dan zeggen als zware Ferrari-fanboy. Ik ga liever een CL65 AMG kopen dan een Italiaans merk omdat ik weet dat die zeer betrouwbaar zijn en jarenlang meegaan. Een Ferrari zou er bij mij pas inkomen als tweede wagen, iets dat je niet elke dag hoeft te gebruiken.
jorden zegt
@ Xilver
jij hebt het over een CL65 amg.
Het gaat hier over een SL65 AMG BS, die plus het opvoer paket 6 ton moet kosten…
Denk niet dat er iemand is voor wie een auto van 6 ton geen 2e,3e of 23e auto is.
peter zegt
ik zou zeggen, van 0 tot 100 in 3 sets achterbanden :P
mooie naam ook MKB, hier kan je ook gelijk wel zo’n MKB tankpasje bij nemen denk ik……