Op de valreep nog even een interessante upgrade voor je M5, terwijl we wachten op de volgende generatie.
Nowack Motors, die we kennen van de Cooper S, de X5M en de X6M, heeft zich onlangs gericht op de E60 M5. Dat resulteerde in de M5 N635S met 635 pk. Leuk natuurlijk, zoals je bv hier kan zien. Maar het kan altijd beter, daarom is er nu de “N635S 5.8 Hans Nowack Edition.” Dat is een speciale editie, gemaakt als afscheidscadeau voor de huidige M5.
De bemoeienis van Nowack zorgde voor een 5,8-liter V10 met 718 pk @ 9.000 rpm, in plaats van de standaard 5-liter V10 met 507 pk. De tweehonderd extra pk werden verkregen door een flinke upgrade van de diverse motorische onderdelen, plus een ECU-update van het motormanagement. De daadwerkelijke cijfers qua snelheid en acceleratie zijn echter niet duidelijk, maar die zullen vast voldoen.
GOD zegt
wat een blok ligt daar in zeg.
geet af als de brandweer.
Citrofiel zegt
Speciaal voor de sjonnies die nu zo’n beetje de E60’s in handen krijgen en voor de sjeiks die het niet erg vinden om na een half jaartje alweer de volgende generatie te moeten kopen!
335icoupevischnustage2 zegt
@Citrofiel:
beter dan een citroen
Citrofiel zegt
@335icoupevischnustage2: Sjeez, wat een inhoudsvolle en goed onderbouwde reactie weer zeg, dankjewel… :roll:
@Cantago: Tsja, ik zat zegmaar precies op het goede evenwicht tussen de uitersten nuchter en stomdronken, dus ik had het idee dat ik nog prima wat kon zeggen maar achteraf moest ik wel inzien dat ik het niet met mezelf eens was. ;) En daarbij werd ik iets te impulsief, wat bovenstaand reactie-bombardement met zich meebracht. ;)
reinz75 zegt
@Citrofiel: kunnen ze jou niet in een zakje stoppen en onderdompelen in kokend water misschien word daar iemand beter van! zinloos bericht… afz sjonnie
Citrofiel zegt
@reinz75: Er genieten genoeg mensen van leed van anderen (daar zijn talloze tv-shows op gebouwd) dus er zullen vast mensen blij van worden inderdaad. Maar goed, nogmaals mijn excuses dan. Voortaan zal ik mijn mening voorzichtiger verpakken… :roll:
Punk zegt
no facelift?
integralechubasco zegt
nou, dat is volgens mij dus zonder turbo of compressor… allerdings nicht schlecht jungs…
BmwMPower zegt
De stap die BMW veel eerder had moeten doen.
Opboren die cilinders!
autoblogger zegt
Nog een filmpje: http://www.autojunk.nl/2010/06/nowack-motors-m5
Patrick zegt
kijk als je die two tone wegdenkt heb je toch de perfecte M5? :D
say goodbye to the new V8, say hallo to the V10!
GOD zegt
@ Citrofiel
Volgens mij heb je geen flauw idee wat dit soort speelgoed kost ofnie?
2e hands E60 M5 is al niet de goedkoopste 2ehands auto die je op marktplaats kan vinden.
Dan komen de tunings kosten er nog bij.
Dat zal niet goedkoop uitvallen kan ik je zeggen vooral vanwege het blok.
Dan heb je nog je onderhouds beurtjes, en zelfs als er verder helemaal niks hoeft te worden vervangen kun je alsnog flink aftikken bij een specialist.
En dan heb je nog die verekte draaikolk in de tank zitten.
Sjonnies zul je hier echt niet in zien rijden geloof mij maar.
Citrofiel zegt
@GOD: Toen ik de reactie had geplaatst dacht ik eigenlijk al dat ik er een generatie naast zat, of op zijn minst overdreef. De vroege E39’s zullen nu misschien door wat ‘vreemde’ types gereden worden, met de E60 zal het inderdaad nog wel meevallen. Maar eigenlijk, nu ik er wat meer bij stilsta, de M5 is volgens mij niet echt een ‘petjesauto’, maakt niet uit hoe oud hij is.
Citrofiel zegt
@Citrofiel: Wat misschien de volgende keer handig is: Geen reacties plaatsen als je onder invloed bent. Het probleem: Dan is het juist makkelijker (omdat je er minder over nadenkt)…
Citrofiel zegt
@Citrofiel: En weer schrijf je een reactie aan jezelf, faalhaas. Die reactie was duidelijk voor GOD bedoeld (dit klinkt echt raar, hoe heb je ooit besloten die nickname te gebruiken?).
Citrofiel zegt
@GOD: En die laatste zin was dus voor jou bedoeld. :lol: En het lijkt me duidelijk dat ik nu echt maar moet gaan slapen. ;)
racerx zegt
@Citrofiel:
5 series zijn sowieso geen petjesauto’s, dat is doorgaans toch echt de drie. Sowieso is een mooie originele BMW geen petjesbak.
Verder echt een dikke wagen, 718pk zonder turbo of compressor is echt meesterlijk. Wat een ‘Swansong’ voor de E60 M5.
Citrofiel zegt
@Citrofiel 30 June 2010 om 0:40: Zo duidelijk was het anders niet hoor, aangezien je ‘je’ gebruikte. Maar nu ga ik afsluiten voordat ik hier uren ga discussiëren met mezelf. ;)
Cantago zegt
@Citrofiel: Hoe doe je dit? Één keer reageren op jezelf kan nog wel… Maar dit?:P
Citrofiel zegt
@Cantago: Eén keer was per ongeluk, die andere twee keer moest ik mezelf corrigeren. :lol: Sorry autoblog, ik zal proberen dit niet meer te doen. ;)
@GOD: Ik zou het niet eens proberen te begrijpen als ik jou was. ;)
Pallas zegt
@Citrofiel: De diepste inzichten krijg je in gesprekken met je zelf is mijn ervaring.
Citrofiel zegt
@Pallas: :lol: Dat is goed, maar voortaan zoek ik een ander medium dan autoblog om die gesprekken te voeren. ;)
Cantago zegt
@Citrofiel: Nou vooruit dan, en nu niet meer te veel drinken he! Achja, beter drinken en op Autoblog zitten dan drinken en op de snelweg bivakkeren;)
racerx zegt
Nu dan ingelogd…
GOD zegt
@ Citrofiel
Oudere M motoren hebben kleppen die gesteld moeten worden en dat soort ongein en daar gaat veel meer tijd in zitten.
En met het uurloon dat zon specialist heeft ga je al snel in een hoekje huilen :lol:
Plus de E39 M5 heeft een “ouderwetse” 5.0 liter die ook graag een slokje lust.
De E39 M5 kost kwa onderhoud en bezine hoogst waarchijnlijk nog meer dan de E60.
Durf ik geen geld op te wedden maar denk het wel.
Alles waar ///M achterop staat kost echt veel geld.
GOD zegt
@ Citrofiel
Wow moeilijk gedoe zo op de late avond.
Lees het morgen nog wel een keer ;)
Cantago zegt
Die velgen zijn echt vreselijk! En die zwarte blokjes vooraan zijn ook niet echt getuige van een geweldig design… Maar zonder turbo oid 700+pk uit het <6liter blokje? Daar kan Mercedes nog iets van leren!
Dimglor zegt
Ik vind die velgen er nu eens echt niet bij passen… Zo lelijk… De rest kan mij dan weer wel bekoren ;)
lambo4all zegt
718 pk @ 9.000 rpm
en de rode lijn staat zeker bij 8500 toeren?
Chilli_red zegt
Alleen de motorische upgrade en niet de uiterlijke opsmuk. Dan zou ik hem doen…
Megakix zegt
Ineens is de M5 ècht lelijk ! M-Sport laat alleen een paar kleine dingetjes in het uiterlijk wijzigen, deze is overdone, en Frans-halfgaar….
Triple Six zegt
@autoblog: check de types/ namen eens goed bij “now viewing” M5-M3?
Enjay zegt
Motorblok graag, aangepaste uiterlijk nee.
Auto-Nerd zegt
Hoe goed, of juist niet natuurlijk, is dit voor een motorblok?
AudiQuatro zegt
718pk uit een atmosferisch blok? dik respect voor die mannen!!
nielsje188 zegt
bwegh! dat doe je nu toch niet meer?! nah ja, wel knap uit atmosferisch blok!
M3Power79 zegt
Als dit ( en zo ziet het er naar uit ) uit een atmosferisch blok is dan verdienen die mannen een dikke pluim! Voor de rest moeten ze er wel afblijven
majinstar zegt
Ik wacht ook nog steeds op de volgende generatie, wanneer komt de G40 uit ?
GOD zegt
@ Citrofiel
“Die reactie was duidelijk voor GOD bedoeld (dit klinkt echt raar” :lol:
“hoe heb je ooit besloten die nickname te gebruiken?”
Ik zocht een zo kort mogelijke naam.
kon kiezen uit lul, kut of god.
welke had jij gekozen? ;)
Citrofiel zegt
@GOD: Ehm, duidelijk. ;)
Cantago zegt
@GOD: Als je als man moet kiezen en niet in God gelooft… Achja, snap je punt;) (ps, BAL was ook een optie?:P)
Mr. Ferrari zegt
Ik had lul gekozen.
M-lover zegt
Hmmm, voor een keer geen kunstmatige beademing… dit is specialistenwerk! Wil er wel eentje, maar laat dan aub buiten de aandrijflijn alles standaard!
cliff15 zegt
Lekker laat Autoblog… Dit is echt zo’n oud nieuws :D
Maar Nowack is altijd wel dik. Zo ook deze !. Als ik een M5 had zou ik hem gelijk langs Nowack sturen.
autoblogger zegt
@cliff15: waar doel je op? Je hebt wel gelezen dat dit een “N635S 5.8 Hans Nowack Edition” is? In tegenstelling tot de gewone N635S, die al een tijdje geleden is onthuld.
cliff15 zegt
@autoblogger: Oeps.., Te snel gelezen.. :( . Excuses. ;)
AMG Powerrr zegt
9000 rpm? Dat moet wel als F1 klinken (in een opgevoerde familiebak).. om het zo maar even te zeggen.
nickdenbakker zegt
misschien een rijtest?
GOD zegt
@ Cantago
Bal was inderdaad ook een optie :lol:
Cantago zegt
@Citrofiel: Achja, je geeft altijd goeie, onderbouwde reacties, dus voor één keer kon het wel;)
@GOD: Onthouden voor de volgende keer;)
reinz75 zegt
Gerard Onno Derksen bijvoorbeeld:)
je moet wel een beetje creatief zijn…
reinz75 zegt
ik had voor Aap gekozen als ik jou was..