Maar zo hard kunnen die Lambo’s toch helemaal niet? Klopt, maar als supercar-veredelaar Underground Racing ermee aan de haal gaat dan hebben ze opeens heel veel vermogen. Zo’n 1.500 pk. En dat levert leuke video’s op!
Op het Texas Mile Event van dit jaar waren de heren tuners van UR wederom koning van de Drag Strip. Met twee Lamborghini Gallardo’s waren ze aanwezig om nou eindelijk eens die 250 mph-grens te doorbreken. Voor zover wij -en de rest van het internet- weten is dit de eerste Lambo die dit voor elkaar heeft gekregen. Net als bij deze Ferrari F430 en die Audi R8 V10 kwam het aan op flink wat turbo-power om de oranje Italiaan tot dergelijke snelheden te dwingen.
Maar het is Richard Holt gelukt. En dat zie je hieronder. (bron: UndergroundRacing)
Chevelle zegt
Zou zo’n auto nog wel te rijden zijn op lagere snelheden? Ik neem aan dat die turbo’s pas erin kicken bij zoveel duizend toeren.
Bart_V zegt
zo zie je maar weer 400 kmh rijden is geen probleem maar de remmen worden weer vergeten, en word een gallardo een ongenocontoleerde projectiel. *zucht* rednecks *kuch
Max zegt
@Bart_V: Zij doen het, jij staat aan de kant. Zegt genoeg.
jbw89 zegt
Wel vet hoor! Haha aan het begin gaat het volgens mij niet helemaal goed?:P
lambo4all zegt
nou als ze een slanke echte racecoureur hadden gebruikt in plaats van een dikke vent hadden ze nog wel hander gereden!
TDIfreak zegt
wat een sjabbie…
montfoort1993 zegt
als die man niet zo fatsig was en als ze misschien die spiegels er af haalde, was ie wellicht sneller gegaan
MC959 zegt
Niets bijzonders aan, als de Bugatti nog sneller kan met 500pk minder en bijna 2 maal zwaarder…
porsche zegt
@MC959: Maar dit is dan ook geen veyron he…
Dit blijft ‘maar’ een Gallardo
spykerboy zegt
huh 1500pk en nog niet sneller dan een veyron :S weird ass shit
gert zegt
wat is dat rare ding achter de auto?
tibor zegt
@mc959
Hij moet nog veel harder kunnen, maar dit was maar op een recht stuk van een mile lang. de bugatti haalt daar geloof ik nauwlijks harder dan 320.
Stijn zegt
@ MC959
Voor topsnelheid is luchtweerstand belangrijk, gewicht bijna niet (enkel voor acceleratie).
T-Spark zegt
Deze Lambo lijks me ontzettend onstabiel bij die hoge snelheden, nee dan is het kunstje van Bugatti knapper.
Coño zegt
@ gert
Dit is de Gallardo Scorpion
mikkiej zegt
ja.. maar.. met turbo’s, kan ik dat ook.. hoor..
en het gaat er ook om.. hoelang zoiets mee gaat.. hoor..
Fack dat, dit is echt bizar spul !
@spykerboy : ik denk dat als het een andere versnellingsbak was, dat het dan wel had gelukt. maar dit was ”maar” een 1mile stuk.
egwin zegt
Lekker belangrijk, wat heb je eraan?
John zegt
@egwin: Je kan binnen 2uur in Zwitserland zijn, altijd handig..
Wolftuning zegt
Nou jippie hij kan ruim 400 km/h…. Moet hij dan ook om de zoveel meter tanken of is hij zuiniger dan een Veyron?
Jurrian zegt
@Wolftuning: het is niet echt eerlijk om dit met een Veyron te vergelijken, aan de Veyron heeft een gigantische autofabrikant miljoenen gespendeerd in research. Maar als deze lambo not zo lang heel blijft als een veyron kan je wel stellen dat het lambo blok superieur is aan dat van de veyron.
Something zegt
@Jurrian: Je denkt toch niet echt dat dit opgefokte wagentje lang heel zal blijven of wel soms?
Bijna elke auto kan je opfokken om 400 te laten rijden, maar verschil is wat je zelf al aangaf : miljoenen aan research vs beperkte budget(tuners)
R. zegt
Niet slecht, aangezien Cpt. Slow daar een eeuwigheid over deed mer een Bugatti Veyron. En deze het eventjes doet in 1mile
Bart_V zegt
http://www.autoblog.nl/archive/2010/04/17/ultieme-documentaire-over-de-bugatti-veyron-hd-video
nu met de gallardo word het nog eens benadrukt hoe goed de Veyron is en nog lang geen Veyron killer bestaat
Jurrian zegt
Dat ding is echt ziek snel. op zo’n kort stuk al 400. (herinner je top gear eens, de veyron had een megagrote oval nodig ;) )
dat ding achterop is een remparachute, “just in case” denk ik. en je kan zeuren over die slingers die die maakt in het begin, maar als je met dit ding zo snel gaat op zo’n stukje heb je tenminste een flinke adrenaline kick. met de veyron kan iedereen gas geven.
het is trouwens geen coureur, maar gewoon de klant die dit ding gekocht heeft, en dus ook een radio in zijn superleggera heeft laten zetten :S
midasracer zegt
Leuk, dat doet ie 5x en dan kan er een nieuwe versnellingsbak in. Om over de remmen maar niet te spreken. Of krijg je er standaard zo’n remparachute bij afgeleverd?
Aan het gestotter te zien in het begin, is het ook niet meer mogelijk met deze auto rustig te rijden. Showboaten in de PC is er met dit ding niet meer bij.
Frank zegt
een veyron haalt geen 400km/h in 1600m, dat is het hele doel hier achter..
die gallardo loopt misschien wel 430 of 440km/h maar niet in 1600m
dus die gallardo is wel degelijk een heel stuk sneller als een veyron
Wolftuning zegt
@jurrian: Ik vergelijk hem wel een beetje ja maarja ik vind het eigenlijk nog steeds zonde dat ze in de Veyron zoveel geld hebben gestopt terwijl deze Lambo bijna net zo hard gaat en waarschijnlijk ook goedkoper is.
Ik vind Lamborghini`s ook een van de mooiste sportwagens ter wereld maar laat ze alsjeblieft dat geld wat ze in deze auto hebben gestoken, steken in het verbeteren van de huidige auto`s of een nieuwe auto van fabriceren.
Mardec zegt
@ Stijn
Meen je dat nu echt.. denk eens twee keer na kind.
Wat moet je doen op een topsnelheid te bereiken.. juist ja, accelereren.
Het gewicht is ook belangrijk voor topsnelheden. Ja luchtweerstand ook ja. Maar gewicht ook!
T16 zegt
Baas boven baas is Performance Power Racing.
Met een Ford GT met 1400 pk.
408,72 km/u in circa 27 seconde, BIZAR!
http://www.carsession.com/car-news/ford-gt-sets-standing-mile-world-record.html
http://www.spike.com/video/standing-mile-world/3360424
Lan_Evo zegt
Iedereen zit wel over de Veyron dit, dat, maar die haalt nooit de 400+ kmu in 1 mijl/1600m.
Niet dat ik dit een betere auto vind, want je hebt er volgens mij echt helemaal niks meer aan.
Dit is wel echt Amerikaanse tuning btw lol, we geven de auto 1500 pk. Je kan er niet meer mee wegrijden, je kan er niet meer mee in een rechte lijn rijden, je kan er niet mee remmen (op die snelheid dan toch, waar het wel op berekend zou moeten zijn), maar we gaan wel hard! Fuck yea! :P
///M3 EVO zegt
@something
Ik geloof dat je het “beperkte” budget van deze tuners onderschat..
Denk je dat er veel verschil is in onderhoudskosten tussen een “standaard” Veyron & een “gemodificeerde” Gallardo?
Vergeet niet dat de bezitters van dit soort machines maar één doel hebben en dat is “immer gerade aus” heel hard gaan. Alles wat ze dus aan de wagen veranderen is met dat doel in het achterhoofd. Dat er dan wat kapot gaat of het gebruik voor alle dag wat minder wordt nemen ze op de koop toe..
Something zegt
@///M3 EVO: Ik onderschat het beperkte budget van tuners niet, maar ik weet 100% zeker dat dit soort wagentjes het bij lange na niet zolang zullen volhouden als de Veyron.
Leuk dat ze nieuwe onderdelen makkelijk kunnen betalen, maar op een gegeven moment gaat dat gewoon irriteren als je telkens nieuwe onderdelen moet kopen, en dat je dan miljoenen hebt of miljarden doet er niet toe.
De Veyron is het toppunt van automobiele techniek, en al die tuners denken stellen niks voor in vergelijking met de Veyron.
Wolftuning zegt
@lan evo: Daar heb je helemaal gelijk in ja. Die Amerikanen hebben maar 1 doel voor ogen: ” als we niet goed zijn in bochten dan maar op een recht stuk” (qoute: Top Gear)
Mairsil zegt
@Mardec
Ga je basis natuurkunde nog maar eens overdoen, gewicht is irrelevant voor de topsnelheid. Met meer gewicht en hetzelfde vermogen duurt het alleen langer om op de top te komen.
Enige wat voor de topsnelheid speelt is vermogen en weerstand. Op lage snelheid is de rolweerstand (en dus het gewicht) nog een beetje relevant, maar bij 400 km/u is de luchtweerstand honderden malen groter.
Something zegt
@mezelf : -denken in laatste zinnetje
Hoort te zijn al die tuners stellen etc etc
Joshua zegt
@Chevelle; bi-turbo is er volgens mij op gebasseerd dat er turbokracht beschikbaar is in zowel de lage als de hogere toeren. Bij een normale turbo pakt hij pas iets hoger in de toeren de extra kracht, terwijl dit bij een bi-turbo dus over een groter toerenbereik is.
Zieke wagen overigens, dat gaat behoorlijk snel.
fiat128 zegt
Over een jaar word je door Wubbo oksel zn bus (of magneetzweeftrein) er uitgereden, zit daar zon ov-chip student filosofie je uit te lachen: met je 1500pk weg geld twee keer lol en dan kapot!
GTR zegt
wat een gast hahaha. vind een echte muscle wel bij hem passen eigenlijk! erg knap verder!
fiat128 zegt
@Joshua
Ik denk omdat het v10 is, elke cilinderbank een grote turbo heeft?!
JurC zegt
Wow! In iets minder dan 16 sec. naar deze snelheid. Dat is echt wel rap!
JurC zegt
Dit is toch een flink stuk rapper dan jouw Ford GT, T16.
Clint zegt
@Joshua, wat betreft die turbo’s. Het is indd vaak het geval dat serieproductie auto’s met een twinturbo systeem een kleinere en een grotere turbo aan boord hebben zodat het er voldoende vermogen over het hele toeren bereik aanwezig is en zodat er geen sprake is van ‘lag’. In dit geval is dat zeker niet. Dit zijn gewoon 2 über turbo’s voor topend power aangezien de auto alleen daarvoor gebruikt wordt en je ziet/hoort het ook duidelijk bij het wegrijden.
T16 zegt
@JurC, 16 seconde is de halve mijl (800m).
Het record is de hele mijl (1600m) wat toch echt circa 2min02 – 1min38 = 24 seconde duurt voor de Gallardo.
Gallardo is mogelijk sneller dan de Ford GT qua tijd.
Echter de top speed van de Ford GT twin-turbo is iets hoger op de standing mile. (253,97 mph)(Gallardo top = 250,1 mph)
http://www.youtube.com/watch?v=Uk9vMQRIp1E&feature=player_embedded
GOD zegt
@ spykerboy
“huh 1500pk en nog niet sneller dan een veyron :S weird ass shit”
Moet je kijken op wat voor een kort stukje weg deze Gallardo de 400km/h haalde. zwaai zwaai Veyron :D
Js zegt
Voor iedereen die het heeft over de duurzaamheid van de Veyron, ga maar eens even kijken hoe vaak je onderdelen moet vervangen of service aan de auto moet doen (banden, velgen, etc). Oh, en vergeet niet dat de auto ook nog eens terug naar de fabriek moet en dan volledig uitelkaar gaat. Duurzaam? Ik denk niet dat dit indicaties zijn van duurzaamheid.
Echter bij dit soort autos is er heel veel onderhoud, en op den duur gaat er ook wat kapot. Ik zie deze Gallardo niet als minder dan de Veyron omdat de transmissie het misschien eerder opgeeft. Echter kijk ik vreemd op dat een auto van 1 miljoen+, met de “beste materialen”, en de “beste R&D” zoveel onderhoud nodig heeft.
MRStephan zegt
Spinnen/slippen als je op wilt trekken en als je aan het afremmen bent nadat je net 400 km/u hebt gereden… mmm doe het mij allemaal dan maar wat langzamer ;)
Jokkebrok zegt
Lekker hoor, die tuning van Underground Racing!
corvettez06 zegt
@bart v er is al een veyron killer ten 1e de ssc aero , en als aller 1e de corvette sledge hammer vriend, en ja de ssc aero is technisch in orde , een bewezen feit.
niko zegt
@ gert
een parachute om sneller te vertragen.
Megakix zegt
…lache voor Lambo…alleen sneu dat die mannekes het altijd zo spannend vinden om een beetje snelheid te maken ! Helm op (hahahaha) en wegglijden tijdens acceleratie (buwahahahaha) en vervolgens nerveus de recordpoging wagen…watjes, ècht…
PeugeotGTI zegt
Binnen 1600 meter naar de 400
Da’s wel snel :shock:
Alleen is er blijkbaar niet meer normaal mee te rijden
Gekkenhuis dus
Dimglor zegt
Knap hoor! En dan nog een “oude” Gallardo…
Misschien eens proberen met de nieuwe Murcielago sv ;)
AMG Powerrr zegt
95% van de mensen heeft al moeite de standaard 530pk in bedwang te houden, deze mannen doen er even 1000pk bij. Hulde voor de lefgozer die hiermee voluit durft te gaan!
FedorB zegt
Waar gaat dit over? Wat heb je aan een auto die nadat je de 400 gehaald hebt niet normaal tot stilstand gebracht kan worden. Dat doe je op de autobahn maar 1 keer.
Daarna ben je dood.
w0o0dy zegt
Voor de mensen die het niet snappen even wat cijfertjes:
Veyron 0-1600m 25,24sec en een eindsnelheid van 334km/u
Veyron 0-3200m 41,12sec en en eindsnelheid van 382,19km/u
Deze Gallardo is gruwelijk snel met een eindsnelheid van 402km/u op 1600meter, de Veyron haalt het bij lange niet op de DUBBELE afstand!!! Hallo??? Anyone home?
Mr. Dj M. zegt
Niet nuttig voor echt gebruik buiten een dragrace, maar kick is het wel! ;)
Cantago zegt
Wacht even, met een “oude” en “trage” Lamborghini even sneller gaan dan een Veyron, in minder dan de helft van de afstand? Dat is ronduit absurd! Wel jammer dat de stabiliteitscontrole en ABS en dergelijke niet tegen zulk snelheidsgeweld zijn opgewassen…
C6_R zegt
Knappe prestatie voor de lambo maar het kan altijd harder natuurlijk! 266mph op diezelfde texas mile:
http://www.youtube.com/watch?v=ksxEwo7ySm4
C6_R zegt
@C6_R: of miami mile, what’s in a name!?
///M3 EVO zegt
@something
Met de stelling dat tuners niets voorstellen tov de Veyron doe je ze in mijn ogen danig te kort.
Met de tijd die VW in de ontwikkeling van de Veyron heeft gestoken wil ik best geloven dat ie iets betrouwbaarder is.. maar toch denk ik dat een goed getunede wagen + goed onderhoud er weinig voor onder zal doen.. en met onderhoud bedoel ik dus niet dat je iedere week een nieuwe aandrijfas moet bestellen..
De Veyron het toppunt van automobiele techniek? Als je het over het VW-magazijn hebt misschien anders niet..
Something zegt
@///M3 EVO: Think what you want to think:) i rest my case
Joshua zegt
@clint/fiat128: thx voor de verduidelijking :)
Quk zegt
dat ”rare ding” gert is een parachute…
Is normaal bij die snelheden zie je toch ook bij dragsters.
Alleen om steeds je chute op te vouwen is natuurlijk ook om lijp van te worden.
En dat je remmen het niet houden lijkt mij normaal bij het afremmen van zo’n snelheid die verglazen als een malle dan temp. gaat als een malle omhoog. Moet je toch F1 shit op je voiture schroeven en die rijden ook geen 250mp/h dus of dat werkt…
pedro_179 zegt
Domme mensen hier zeg. hoe je het ook bekijkt de veyron
is de absolute top als je bekijkt hoe zwaar die is.
En er komt trouwens nog een snellere bugatti aan dan de veyron
anky zegt
ben op zoek naar het nummer van dat kleur oranje zoals bovenaan op foto… wie kan mij helpen…