We gingen er eigenlijk vanuit dat Honda op de Tokyo Motorshow die over enkele weken van start gaat de productieversie zou tonen van de CR-Z, maar helaas moeten we het weer doen met een conceptcar. Twee jaar geleden zagen we de CR-Z voor het eerst opduiken (ook in Tokyo) en voor de show van 2009 heeft Honda het model wel een stuk dichter bij productie gebracht.
Zo zien we een redelijk productierijp interieur en ook de buitenkant lijkt zo goed als af. Over de techniek rept Honda nog met geen woord, maar algemeen wordt aangenomen dat onderhuids de hybrideaandrijflijn van de Honda Insight is te vinden. En dat betekent dus dat de CR-Z er niet alleen goed uitziet, maar ook nog eens heel erg zuinig is. Bye, bye Volkswagen Scirocco?
Naar verwachting zullen we de productieversie van de CR-Z in de eerste helft van 2010 kunnen verwachten. Nu alleen nog wachten op die Prius Coupe/MR2/Celica.
Bennink zegt
Zo, dat dash lijkt wel heel erg op die van de Insight… ziet er goed uit, die wagen! Ben benieuwd naar de échte binnenkort.
pizzakoerier zegt
Mijn goedkeuring kan het zeker wegdragen, het ziet er allemaal net wat blitser uit als een prius of insight…de vorm doet mij overigens (ja ik weet het ik ga lekker de vergelijkingsmongool uithangen) aan de citroen c4 denken, zou het zicht naar achter net zo belabberd zijn als in die wagen?
Yorm zegt
Waar moet ons kentekenplaatje komen voor…..?
kasper zegt
-edit: check!-
Bennink zegt
-edit: check!-
Bennink zegt
Dammit, CR… Waarrrr is die EDIT-knop?
Treff zegt
ziet er niet slecht uit! Wel een model die ze op de markt kunnen brengen!
TKoote zegt
Mooier dan de concept, maar waarom snapt Honda nou niet dat er ook mooie kunststoffen gebruikt kunnen worden voor het interieur?
Ramshoek zegt
@TKoote
VAG koppelt goedgebouwde interieurs aan mooie materialen.
Honda koppelt goedgebouwde interieurs aan betrouwbaarheid (…)
Snorremans zegt
@Ramshoek: Waarom nou direct weer die vergelijking trekken? Dat is toch dikke onzin… Ze kunnen bij Honda natuurlijk ook gewoon zorgen dat beide zaken dik in orde zijn. Honda is nou niet bepaald 1 van de goedkoopste merken…
Ramshoek zegt
Als ik naar de verschillende kiekjes bij dit artikel kijk, dan zie ik op de interieurfoto’s een handbak, terwijl de Civic en Insight Hybrids het toch veelal met een CVT doen?
Is er dan toch hoop op een lekkere hoogtoerige 2 liter VTEC ?
Laurens zegt
@Ramshoek: de eerste civic hybride had dacht ik ook een handbak. Het Honda systeem maakt het niet uit, misschien iets minder energie regenereren als je naar het stoplicht rolt en niet terugschakelt.
OT: leuk ontwerp.
Ramshoek zegt
@ Snorremans
Wat verwacht jij voor aandrijflijn? Lekker VTEC in ’t assortiment? Of alleen een 1.3 met gekoppeld IMA dingetje?
Snorremans zegt
En ohja, erg aantrekkelijk model. Heel wat beter dan die rare Insight en Prius… Het hybride rijden wordt zo wel erg aantrekkelijk.
dotternetta zegt
Ja! Mooi! Ik heb al 2 jaar een wallpaper van de eerste proto op mijn pc en die verveelt nog steeds niet :)
Jan Rap zegt
Sweet!
Hij ziet er echt heel goed uit, al verwacht ik niet dat ik er ooit in zal passen… :(
Prisma zegt
Spijtig dat ze de neus nog zo hard veranderd hebben.
Ik vond de concept wel wat hebben, maar deze heeft nu verkeerde maten.
Hoop dat we nu meer info krijgen over de Supra(MR2(3)) of Celica.
prinz pilz zegt
Alleraardigst wagentje. Vrees inderdaad dat ik er niet in pas.
The Honda Spirit zegt
eindelijk een auto waar ik die oude prelude op in kan ruilen…
Jo-zef zegt
Lijkt vooraan wel wat weg te hebben van een Maserati Quattroporte en heeft een echt priusgat! :shock: Beginnen die Jappen nu ook al zoals de Chinezen? Wat een mottig karretje, dat ze dit lelijk concept maar snel afvoeren!
robbie zegt
@Jo-zef: Knap dat je hier een Quattroporte in kan herkennen…
MattCurlew zegt
Leuk ding hoor! Alleen jammer van die triest kijkende koplampen
MattCurlew zegt
Die Q heeft ook een grote muil en triest kijkende koplampen :P
Jo-zef zegt
@ robbie http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Honda/CR-V_Concept_2009/Honda_CR_Z_Concept_2009_09.jpg http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Maserati/Quattroporte_Sport_GT_S/Maserati_Quattroporte_Sport_GT_S_015.JPG En euh, ik stelde wel degelijk “lijkt wel wat weg te hebben van” eh :)
robbie zegt
@Jo-zef: ik zie het nog steeds niet.
Quattroporte = ronde vormen, lange lage neus
CR-Z = hoekig, vierkant, korte schuinoplopende neus
Of doel je op het feit dat beide auto’s 4 wielen en een stuur hebben?
PS Als je hard genoeg zoekt kan je in elke auto wel iets van een andere auto herkennen…
GerreLekker zegt
Jammer van de Audi-neus…
jelle zegt
Ik vind dit echt niet mooi…
Jo-zef zegt
Neen neen, het zijn volgens mij vôoral de lijnen van de ‘bulb’ op de motorkap, waar ze vertrekken en de plaatsing van lichtblokken en rooster op de voorkant die spontaan het beeld van het fronton van de machtige Quattroporte oproepen ;) Het is niet omdat je dergelijke, tijdloze klasselimousine in geen enkel opzicht kan ver-gelijken met hetgeen hier door Honda wordt gepresenteerd, dat beiden niet op elkaar kunnen ge-lijken, niet? 8)
MattCurlew zegt
Ik snap de vergelijking enigzins wel. De C4 Coupe vergelijking is daarentegen te grappig voor woorden. De CRX was nl. de eerste met zo’n achterruit, toen kwam de 323 Coupe en daarna volgde pas de MB C Sportscoupe en C4 Coupe. Maar ja men heeft een beetje een kort geheugen als het om auto’s gaat. De ene keer lijkt een nieuwe Kia op een Ford maar als er dan een nieuwe Ford komt lijkt het op die ene nieuwe Kia.. zucht..
Waus zegt
Vindt dit eigenlijk wel een geslaagd modelletje. Ik vond het concept ook al cool, en ik moet zeggen dat de aanpassingen op het concept geslaagd zijn. Dit zit er prima uit!
wow zegt
Mooie Audi neus goed naar gekeken…….
bobbieee zegt
Honda CRX MUIHAHAAAAAAAAAA mijn 1e auto, oh wat een tijd. toen was alles nog goed, strakke meisjes, snel over de rotonde, weinig verbruik, precies genoeg ruimte… fuck hell, als de Honda CR-Z uit komt bestel ik meteen een!
Bobby Orlando zegt
De voorzijde lijkt veel op een audi, en dat is geen compliment.
Citrofiel zegt
Begin ik nou de nieuwe Japanse auto-ontwerpstijl te waarderen? :shock: Het valt me op dat ik nieuwe Japanse auto’s steeds vaker geslaagd/mooi vind, terwijl ze nog wel een onmiskenbaar Japans sausje hebben…
yanktank zegt
@wow en boby orlando
een audi heeft een lelijkere gril.
verder is het een goed uitziende auto die 10 jaar na het einde van de productie populair word onder petjes. en 20 jaar daarna een klasieker.
yanktank zegt
o ja en waarom eigenlijk verglijken met een motorfiets op de picas?
BananaFlip zegt
Laat ze ‘m maar gewoon zo op de weg zetten.
Want hij ziet er echt heel erg goed uit.
NiNja zegt
Toen ik de foto op de frontpage zag dacht ik ook meteen aan de Quattroporte, vind het dus niet raar dat meer mensen dat ook zien.
coldcwoblue zegt
In Japan wordt deze auto vanaf julie 2010 geproduceerd en NU verkocht op de automarkt, in de lente van 2010 gaat deze naar amerika en vervolgens Europa.
Cantago zegt
Ziet er gelukkig redelijk goed uit, hopen dat het productiemodel er erg op lijkt!
Dafydd zegt
oef ik rij al jaren honda crx en dan de versie waar dit model vanaf is gehaald… er is voor mij geen enkele auto die beter rijdt als een honda crx… maar voor deze zou ik zeker een uitzondering kunnen maken… wel een beetje aanpassen en tunen dan komt het helemaal goed met dat bakkie… netjes gedaan…
Commentaar zegt
Ik heb hier maar drie dingen over te zeggen:
1. WAAAW!
2. het concept vond ik toch nog beter
3. Dit wordt beslist mijn volgende auto
SD zegt
Geweldige wagen ik kan al niet wachten.
pwortel zegt
Ziet er aardig uit. Jammer dat er nooit meer een CRX 4 is gekomen.Je moet aan een mooi concept niet te veel veranderen (lees Porsche 911 !) Mijn ideale CRX: Iets ronder, kruising tussen CRX en Integra R. Nu met achterwielaandrijving als S2000. Geheel alu/carbon carosserie, 240 Pk+ uit S2000, met alle elektronische beveiligingen voor wegligging (uitschakelbaar) niet meer dan 700 kg, dus 2.9 kg/pk (!) Dan wordt het weer leuk, net als een Elise of sneller !