Heb jij ook zo’n last van mensen die je inhalen als je voluit rijdt met je Mercedes CL 65 AMG? Dan heeft de Duitse tuner MKB nu een oplossing voor je. Van 612 pk naar 750 pk en van 1.000 Nm naar 1.250 Nm, klinkt dat een beetje redelijk?
Wij worden er in ieder geval wel enthousiast van, want deze gekietelde CL sprint in 4,1 seconden naar de 100 en bereikt een niet misselijke topsnelheid van 350 km/h. Dit met dank aan een versterkte achteras met difflock en een aangepaste transmissiemodule, want zonder die onderdelen zou je bij volgas alleen een hoop rook en rondvliegende stukjes ijzer veroorzaken.
In het interieur word je verwend met alcantara en koolstofvezelstripjes, en omdat de buitenwereld ook best wel mag zien dat ze echt geen wedstrijdje met je aan hoeven te gaan, rust MKB hun CL uit met nieuwe bumpers, sideskirts, een diffuser achter en een gewijzigde grille. Ook ligt de carrosserie 25 mm dichter bij het asfalt. Bovendien huizen er vier handgebouwde Alpha III-velgen van 20″ in de wielkasten, voorzien van rubber in breedtemaatje 255 vóór en 295 achter.
Wat al dat lekkers mag kosten? Wel, de velgen kosten €9.690 en de verlagingsset €1.630. En voor die extra power ben je net geen €40.000 kwijt. Dit alles exclusief belastingen. Behoorlijk pittig dus, maar dan blijf je iedereen in ieder geval wel voor.
PantheraLeo205 zegt
Leuk inhaalmonster wat er dan wel weer onwijs cheap uitziet
lucas zegt
Tuningbedrijven weten AMG iedere keer te overtreffen.
De auto zelf is egt heel bruut 750 pk 1250 Nm dat is gewoon ziek.
astra zegt
1250nm… nog even wachten en je koppelt gewoon een dieplader aan je auto. (wat qua hoogte dan ook weer geen probleem moet zijn gezien alle verlagingsmogelijkheden)…
tibor zegt
ziet er idd goedkoop uit, trouwens wat me opvalt is dat die mercedes cl samen met de porsche 997 mischien wel de meest getunede auto van de wereld is.
Rouge zegt
@lucas: Als je begint met een AMG is het niet zo moeilijk om er meer uit te halen. Maar uit een standaard variant doen ze het niet. AMG wel. (Ik ben een AMG fan… ;))
Rouge zegt
@tibor: Wat dacht je van de Cayenne…..
Bart_V zegt
WTF gewoon net zoveel NM als een Bugatti Veyron
bye bye Brabus Rocket
Donstil zegt
Amg houd wat meer rekening met rij comfort als deze tunert.
Doe mij maar de CL65 met de motor upgrade. Die velgen hoef ik niet.
opelsintrafreak zegt
echt ziek 1250NM en 750PK :? niet normaal
Eric zegt
Als ze van de standaard AMG de snelheidsbegrenzer afhalen, geraak je ook aan de 320 km/h. Dus 40.000 euro’s ophoesten vind ik overbodig voor de extra 30 km/h.
Frits zegt
De kans dat ik deze met mijn AMG tegenkom aan de stoplichten is zeer klein. Dus doe mij maar de gewone CL65 AMG, ben ik meer dan tevreden mee…
lincoln zegt
zullen er uberhaupt nog wel mensen (die hier voor in de markt zijn) een Ferrari/Maserati overwegen ??
sterker nog .. dit liever dan een Veyron ..
John zegt
Lincoln ga je mond spoelen, smakeloze vent!
Meester zegt
Ferraris, maseratis en lambos zijn overbodig…. Mercedes en bmw maken net zulke snellere autos je hebt AMG en M. Sta je daar met je ferrari naast een m3tje te zweten…..
Ik heb deze wel veel liever dan een ferrari 612,f430 en maserati al helemaal.
Maar om een cl65 nog weer te upgraden is ook zo n onzin, met een cl500 rij je al 95% v/d autos eruit.
Sander zegt
wel stoer, hoeveel peut zou die verbruiken?
Brent Unslaught zegt
Mercedes is al lelijk, AMG maakt het nog lelijker en dan gaat er zo’n schuurhobbyist iets nóg lelijkers van maken. Dan zijn er ook nog mensen die er (grof) geld voor neertellen? Niet te bevatten…
Gaithy zegt
meer dan Carlsson en Brabus :D
robin zegt
zijn er nog mensne met smaak en respect hier?
iedereen kan een auto opvoeren. maar het gaat er ook om wat er achter zit. bij ferrari en andere merken van die klassen zit er wat achter de auto, geschiedenis noemen ze dat. en dit is een zoveelste poging om een auto even wat sneller te maken. dat is niet meer speciaal. en trouwens. zoveel pk en koppel, en nog niet eens onder de 4 seconden optrekken? geloof me een ferrari zweet daar ni van.
Patrick zegt
HebbeHebbeHebbe!
Dev zegt
Had dat ding nou niet standaard 1250Nm, maar vanwege de versnellingsbak die het niet aan zou kunnen moesten ze het koppel limiteren naar 1000?
Lorenz zegt
@ Rouge en tibor
en de scirocco ? :)
gedwongenleaser zegt
Lol @ iedereen die hier ferrari’s, lambo’s etc. met AMG en M modellen loopt te vergelijken. Allen maken ze mooie en snelle auto’s alleen verschillen ze qua design, qua doelgroep, orgineel vs. getunede wagens etc. etc…
OT: Jammer dat ze de mooie lijnen van de CL verkrachten. Het is nu echt een sjonnie-wagen en dat past toch zeker niet bij de klasse die een CL normaliter uitstraalt!
Gebruikjeoogkasten zegt
1250Nm aan koppel op je achterwielen…
Ze hebben zeker die aflevering van Topgear gemist van die Cl65amg,
die zo ”goed” zijn vermogen kwijt kon.(leuk als je 4wd hebt anders niet)
Tja duitse tuners leren het ook nooit.
laulau zegt
trek je met zoveel koppel de automaat niet krom????
Simpson zegt
@ laulau: daarom staat er ook dat ze ‘even’ 750pk leveren…
voor de tweede tankbeurt is alles krom of versleten :-)
Benz.. zegt
Ach, leuk dit maar we hebben natuurlijk al de Brabus S V12 S Coupé.. Ook een pk-monster en ziet er toch een stukkie beter en gelikter uit.
@Brent Unslaught
Ik wil niet eens weten wat jij dan wel niet mooi vind..?!
@Bart_V
Als je het koppel helemaal bevrijd heb je bij de Brabus Rocket, Bullit of S V12 S namelijk 1350Nm koppel!
Tja, je hebt altijd baas boven baas! ;)
jack zegt
@robin,
Probeer mij eens ervan te overtuigen wat de geschiedenis van een merk te maken heeft met het mooi of niet mooi zijn van een auto.
Want ik neem aan dat je met de geschiedenis bijvoorbeeld ferrari noemt? En wel betrekkend tot formule 1 waarschijnlijk?
hier voor je ff een lijstje met kampioenschappen.
Jaar Coureur Constructeur
1952 Alberto Ascari Niet gehouden
1953 Alberto Ascari Niet gehouden
1956 Juan Manuel Fangio Niet gehouden
1958 Mike Hawthorn
1961 Phil Hill Kampioen
1964 John Surtees Kampioen
1975 Niki Lauda Kampioen
1976 Kampioen
1977 Niki Lauda Kampioen
1979 Jody Scheckter Kampioen
1982 Kampioen
1983 Kampioen
1999 Kampioen
2000 Michael Schumacher Kampioen
2001 Michael Schumacher Kampioen
2002 Michael Schumacher Kampioen
2003 Michael Schumacher Kampioen
2004 Michael Schumacher Kampioen
2007 Kimi Räikkönen Kampioen
2008 Kampioen
Valt allemaal wel redelijk mee. Ik denk zelfs dat de geschiedenis van Mercedes vele malen verder gaat i.v.m. de dochter die de naam Maybach kreeg.
C220AMG zegt
Sorry maar ik ga toch voor een “normale” 65 AMG zonder dat getunede gedoe…
E320cdi zegt
Doe mij maar een CL65 zonder die pret aan de buitenkant, veel mooier dan die gekkigheid.
Amen @ gedwongenleaser.
@ robin:
T komt nu over alsof Mercedes-Benz een merk zonder geschiedenis is, lijkt me ’n raar statement gezien het feit dat Mercedes de grondlegger van de auto is… maar het geeft niet hoor, je mag denken wat je wilt!
@ Brent Unslaught
Maar sommige mensen zijn ook gewoon de weg kwijt. Wat is jou voorkeur als ik vragen mag?
AMGJunk zegt
pfff als ik over de linker baan wil heersen in mijn auto, wil ik geen getunede CL.
Dan rijdt ik een zwarte S65 met de vlaggetjes, dan gaat IEDEREEN opzij.
Je hebt die extra pk´s echt niet nodig hoor.
Gewoon een auto die er ‘King-Style’ uit ziet 8)
Henk zegt
andere velgen graag
Henk zegt
veyron heeft 1000pk en ook 1250nm koppel en 4wd
Tommy zegt
Nieuwe versnellingsbak ook neem ik aan? Want de standaard bak kan niet meer dan 1.000 Nm aan volgens mij dus hebben ze het koppel begrensd. 1.250 Nm is dus een eitje! :D
AMG Powerrr zegt
Mjummiee!!! Maargoed. 612 lijkt me meer dan voldoende om vlot mee te komen met het verkeer!
mrB zegt
doe alles maar, behalve die velgen
Robin zegt
@ jack.
zie je ergens formule 1 in mijn stukje tekst staan? anders had ik dat wel gezegt he?
ferrari is een met de hand gemaakt prachtstuk. mercedes is gewoon weer eens een auto die binnen een dag door robots in elkaar wordt gezet. dat bedoel ik. en dat vind ik zo mooi aan merken zoals ferrari.
Timmie zegt
Hihi: de Brabus Rocket blijf je niet voor: afgang!!!
donzobar zegt
wat valt er aan velgen met de hand te bouwen ?
ZwerverRoodbaard zegt
Te lelijk voor woorden en die getallen heb ik al wel vaker gehoord bij de twaafcilinders van MB.
Neluz zegt
@jack
Ferrari heb nog wel meer dan alleen als dat als geschiedenis zoek maar op wikipedia
Citrofiel zegt
Zeker weten dat het uiterlijk, naast de velgen, is gewijzigd? Ze hebben het erg subtiel gedaan dan, tov het gewone plastic…
406_v6 zegt
@donzobar,
Als je wel eens naar Discovery kijkt kun je bij de jongens van OCC zien hoe ze custom velgen maken…. weliswaar voor motoren, maar da’s niks anders dan voor auto’s.
EnzoR zegt
Gruwelijk! doe mij zo maar eentje.. blijft gewoon een vette auto
TSI zegt
nou, ik vind dit wel een prachtbakkie, net als zo’n ferrari Edo competition bijvoorbeeld, ik weet niet of je dat tot de zezlefde doelgroep ken rekenen, maar het is wel vet.
daarnaast, sommige mensen gaan hier moeilijk lopen doen, om dat de een zegt hij is lelijk, en de ander vind hem mooi, het is hun smaak, dus niet moeilijk over doen.
toch las ik ergens iets over de acceleratie, 4.1 seconden, langzamer dan een beetje ferrari(om maar wat te noemen) vergeet niet dat deze auto waarschijnlijk ruim 500 tot misschien wel 1000 KG zwaarder weegt, en dat hij daarom wat langzamer trekt, toch denk ik niet dat je je daar druk over gaat maken, als je zelf daarin optrekt bij een stoplicht, die 3 tienden merk je denk echt niet.
jack zegt
@robin,
Ken je de definitie van het woord waarschijnlijk?
Maar waar ik op doel is, is dat bij italiaanse auto’s altijd de term “geschiedenis” terugkomt als compensatie voor het leveren van MINDER goede kwaliteit t.o.v. duitsers en jappen.
En voordat er iemand over begint, ben geen fanboy van duits of jap want ik rijd namelijk zelf een italiaan;)
bitchslapper zegt
italianen moet je echt niet vergelijken met een mercedes of benz.
je hebt ook opgevoerde ferrari’s die over 800pk zelfs bijna 850pk leveren,
misschien niet zoveel koppel, maar dat is dan ook niet nodig met een stukje lager gewicht. remmen zal een ferrari ook veel beter doen dan eender welke mercedes of bmw, ook al heeft merc of bmw dubbel zo grote schijven(bij wijze van spreke), nooit zal zo je goed kunnen remmen met overgewicht.
En bochtenwerk mag je vergeten met eender welke mercedes ookal is het een blackseries. ja het is waar dat des intijds italianen nogal sneller stuk gingen dan jappers of duitsers. Maar die tijd is voorbij, noch zijn ze niet zo duurzaam, maar goed genoeg. zolang je de auto goed onderhoud en rijd zoals het hoort, gaan ze ook wel goed mee. zeggen dat een hedendaagse ferrari… sneller kapot gaat? als je voordurend zit op te trekken en van die toeren uithaalt is het normaal dat de levensduur van onderdelen minder lang gaan NET zoals elke auto. Maarja de meeste mercedes rijders doen dat niet, dus gebeurt dat ook niet.
audipowerRS zegt
mooie auto he