Het zou een keer tijd worden dat we meer info over deze auto te horen kregen. In Essen zagen we hem al even staan, en nu hebben we dan eindelijk meer cijfertjes van de Porsche Carrera GT ‘volgens 9ff’: de GTT900. We hebben het hier over maar liefst 900 pk en 0-100 in 3,2 seconden! Whiplashje?
En het wordt nog indrukwekkender: vanuit stilstand wordt de 200 km/h aangetikt in 8,5 seconden, en 0-300 vindt plaats in een miezerige 17 (!) seconden. De topsnelheid is begrensd op 390 km/h; wel zo veilig natuurlijk.
Om dit alles op een verantwoorde manier te kunnen bereiken heeft 9ff een koolstofvezel monocoque chassis toegevoegd, alsmede 19″ wielen van magnesium en gigantische keramische remmen. Ook een nieuwe keramische dual-disk koppeling ontbreekt niet. Een koolstofvezel spoiler achterop zorgt dat je niet gaat kwispelen bij hoge snelheden, en met het nieuwe onderstel kun je de auto elektrisch iets dichter bij het asfalt leggen.
Dit alles heeft natuurlijk niet bepaald een zacht prijsje: €452.000 exclusief belastingen. Fuck die kredietcrisis, hebben dit ding! (via 4wheelsnews)
Rob zegt
De specs zijn leuk maar wat ziet dat ding er lelijk uit zeg, het lijkt erop dat veel poen hebben tegenwoordig gelijk staat aan weinig smaak!!
Antoon zegt
En weer het origineel verkracht. Lelijke velgen en die spoiler achterop…….
Prestaties zijn wel enorm, maar merk jij het verschil met het origineel? Ik waarschijnlijk niet, dus doe mij em maar gewoon standaard :D
thijs zegt
1 woord: BRUUT
de jos zegt
Geef mij maar de Gemballa Mirage GT
Cantago zegt
Echt mooier wordt hij er niet van… Maar de prestaties liegen er niet om!
Filmpje iemand?:P
leonvanwoerkom zegt
Wat een gedrocht…. Maar leuke specs maken alles goed!!
17 seconden aan de 300km/h, dan zit dat koekblik van ons net op de 130km/h.. Toch best leuk :)
Mouzie zegt
Nice specs, ugly car!
RC zegt
Mooie bak!
W!d zegt
uh.. is de prijs inclusief of exclusief een carrera gt?
Jesper zegt
@ Antoon: Lees anders eerst het artikel even slimmerd… die velgen en spoiler zijn pure noodzaak! Vorm volgt functie, zo hoort t bij hypercars :D
Ik had voor n iets andere two-tone gegaan, maar ziet er wel lekker aggressief uit… en als-ie begrenst is op 390… zou hij dus in theorie zonder begrenzer makkelijk die SCC Ultimate Aero zoek moeten kunnen rijden :D
Fiskmas zegt
Als ze die nou is mooi mat zwart spuiten, ga ik er een testritje mee maken ;)
HammieH zegt
Volgens mij zag ik deze al 2 of 3 jaar geleden in Essen staan…
Arnoud zegt
Zoiets blijft zonde van het origineel. Hoe mooi het ook gedaan is, hoeveel de prestaties er ook op vooruit gaan.
Dat geldt, mijns insziens, even hard voor een Golf als voor een Carrera GT.
Stijn zegt
“Om dit alles op een verantwoorde manier te kunnen bereiken heeft 9ff een koolstofvezel monocoque chassis toegevoegd, alsmede 19″ wielen van magnesium en gigantische keramische remmen.”
Al dit alles had de CGT al, alleen zijn mogelijk de remmetjes nog een maatje groter geworden…
Bobel zegt
Een gave auto nog gaver gemaakt. Hoewel de emotie bij het origineel blijft liggen.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Beetje traag in vergelijk met die SCC…
Ik snap alleen niet dat die tjoenerts niet gewoon met hun jatten van de supersporters kunnen afblijven!
Dit voegt (voor mensen met enige vorm van smaak…) NIKS toe aan het origineel!
Jan Rap zegt
Stel je dit hele ding in matzwart voor, zonder aparte rode en zwarte stukken.
Dan ziet ie dr geniaal uit.
Jan C. zegt
het rood doet deze wagen niet goed. Het ziet er te flets uit, als een 20 jaar oude Seat Ibiza.
gerardo zegt
Wat een gedrocht, daarvoor ga ik echt niet aan de kant. Gaap, het wordt er niet mooier op op `s heren wegen. Wat een uitgerekte vw-kever al niet te weeg kan brengen. Ook ergeniswekkend is de slechte bereikbaarheid van de bagageruimte….
Svenska_Aeroplan_AB zegt
LOL @ Jan C.
Stijn zegt
gerardo wat heeft dit met een VW-kever te maken?
En wat is er mis met bereikbaarheid van de koffer?
Roadronner zegt
@gerardo
Ga jij je maar fijn zorgen maken over de bagageruimte in een CGT ;) 1 kerst-tip: overweeg eens een Dacia Logan MCV! 8-)
YK zegt
Een andere combinatie two-tone en velgen zou het plaatje een stuk beter hebben gemaakt. Nu lijkt-ie een zo’n HOTWEELS autootje… :roll:
Jochempie zegt
Haha een auto tunen die niet meer gemaakt wordt.
Catch2 zegt
Tantu vet ouwe.
Sowieso mooie wagen. Misschien zelfs wel ondergewardeerd tov Ferrari
Nigel zegt
OMG wat is dat:| het is niet normaal lelijk achja we kunnen dus weer een porsche Carrera GT afschrijven.
Creative zegt
0-300 in 17 seconden!!!! woooooo dat zijn vliegtuigspecs!!!!!!!!!!!
CrazyHenkie zegt
De normale CGT heeft toch wél gewoon spatborden voor de deuren?
En ja, de wagen in één kleur is mooier, dit lijkt zo ´ik weet niet echt wat ik wil´, desalniettemin mooie wagen! ik vind die velgen zelfs best mooi (al niet mooier dan de originele), ik zou desondanks toch voor het originele uiterlijk gaan, dan maar begrensde top van 370 ofzo :P
C. Lehder zegt
Heb m ‘live’ gezien op Essen. Not my cup of tea. Vooral de open wielkasten bij het voorwiel en de velgen vind ik optisch geen toegevoegde waarde.
Vraag me af of de open wielkasten wel zo handig zijn met in het verlengde de luchtinlaat voor de achterwielen…. Iemand enig idee?
Richard Brunsveld zegt
Monster!
edgar zegt
functie gaat hier duidelijk voor vorm! Man wat lelijk! die velgen zouden zo onder een truck kunnen als ze iets groter waren…
Buyck zegt
Porsche is op vlak van design echt niet goed bezig echt lelijk!
ik zegt
tblijft een geweldige auto voor een uit 2002 en zo helemaal
BMWMSERIES zegt
wat een dikke auto :d donders
Markus zegt
Waarom nog auto’s verbouwen die al jaren niet meer geleverd worden…?
V8 Vantage zegt
Stuk strakker dan dat walgelijke Gemballa geval!
Solstice zegt
Hij is wel ongelooflijk lelijk. Wanneer leren die toenerts nou ’s van het exterieur af te blijven? Verstand van motoren hebben betekent nog niet dat je ook smaak hebt…
Thomas zegt
Zeg maar daaaag met je Gemballa Mirage GT. Dit dingetje is lekker sneller.
Jorden zegt
Gemballa Mirage GT blijft Nr.1 ! ! !
Stukken leuker als het origineel en deze.
Bestiun zegt
echt een hoogstandje kwa techniek.
Fre zegt
Hier ben ik absoluut niet over te spreken.
De carrera gt is mijn absolute droomwagen (de standaard natuurlijk)
Deze auto is dan ook porsche’s interpretatie van de perfecte auto.
Helaas zijn er maar 1270 stuks van gemaakt, waarvan al een groot deel gecrasht is. En een groot deel van de overigen word helemaal verkracht door de tuners. Wat maakt het uit dat deze auto 390 kan, waar ga je dat rijden. Wat maakt het uit dat deze auto 0.4 sec sneller naar honderd gaat…
Het uiterlijk is volledig verkracht, en de sublieme motorsound waarschijnlijk ook.
In plaats van dat de tuners deze prachtige wagens omzeep helpen, zouden ze die in ere moeten houden…
Rick dos zegt
Zijn de acceleratietijden van deze GT geen Veyron waarden?
thomas zegt
bah wat een lelijke velgen, die dingen zie je normaal op bussen en vuilnis wagens maar zelfs dan glimmen ze nog.
gerardo zegt
@roadronner:
Bedankt voor de tip!Ik wist wel dat er iets zinnigs uit je kon komen!
A-Alpina zegt
Ziet er zeer gelikt uit zeg. 900 pk en de topspeed begrenst op 390km/uur… Awesome!!!
En deze heeft tenminste niet zo’n lompgrote bodykit, dat helpt ook aan bij het totaalplaatje.
ELB zegt
@ Buyck : lees jij wel goed?
En de Gemballa is nog steeds mooier. Als zou ik never mn GT laten verspijkeren. Blijft zonde.
robin l zegt
zo de knetter wat een een onwijs lelijke car heb nou niemand van die gasten die dat ding gebouwd heeft iets van hmmmm dit gaat niet goed,de standaard 1 van mn dromen dees 1 van mn nachtmerries
makio zegt
WAAROM EEN BEGRENSER:S