Zitten we allemaal als kleine kindertjes te wachten op de V-Spec, blijkt ineens dat Nissan met een nog veel heftigere versie van de GT-R gaat komen. De GT-R LM Edition wordt een straatlegale versie van de competitieauto die Nissan voor Le Mans in ontwikkeling heeft. Hij zal in zeer beperkte aantallen gebouwd worden en rond de 600 pk krijgen.
Het Japanse Best Car Magazine maakte deze impressie nadat ze het heuglijke nieuws vernamen van een bron binnen Nissan. Het lag misschien ook wel een beetje in de lijn der verwachting, aangezien er van vorige Skylines, zoals de R33 eind jaren ’90, ook Le Mans-versies verschenen zijn. De GT-R LM Edition haalt zijn paardjes uit dezelfde 3,8 liter biturbo V6 als de standaard auto en zal verder voorzien zijn van grotere remmen, lichtere wielen en verschillende aanpassingen aan onderstel en transmissie. Nieuwe bodykit zorgt voor een betere aerodynamica.
Kom maar op met de speculaties: wat wordt de Ringtijd voor dit monster? En wat gaat Porsche deze keer als excuus aandragen? (via carscoop)
Jimmie zegt
Hebben ze het uitbesteed aan Autostyle?
shivan zegt
dit is de dikste gtr ooit
shivan zegt
Dit is de R33 LM trouwens :D Er was volgens mij geen R34 LM
Volvo_440_turbo zegt
De Ringtijd zal wel met die setup gereden geweest zijn… pasop, ik heb niets tegen die GT-R, hij staat op mijn verlanglijstje, naast een EVO 10
Markus zegt
Haha, Porsches for breakfeast.
geert zegt
ze zijn porsche hier serieus aan ’t kl……
Bassie zegt
Heeft TVR aandelen in deze GTR-ugly
Het was al een lelijke japanse silicon-car, er kon dus nog een schep bovenop!
Doe mij maar een Carrera4 met 2wiel aandrijving…
dekster zegt
Ik heb een voorstel voor een nickname: Dinky Toy.
Joris zegt
bahbahbah is wel heel erg japans!
dekster zegt
Een Nissan met 600pk, porsche’s antwoord daarop is trouwens al enkele jaren oud.
RobT4 zegt
@ Bassie Carrera4 met 2 wiel aandrijving bestaat die wel????
Volgens mij staat 4 voor 4wiel aandrijving.
Emile_Benz zegt
Nou deze zal geen ringtijd (of enige andere rondetijd) kunnen neerzetten, want bij de eerste bocht vliegt hij eruit. Desnoods wordt ie eruit geramd.
z1p zegt
@ dekster:
De achterkant lijkt op een carrera gt, precies die kont en de rest er zo omheen geplakt haha
shivan zegt
@ dekster
dat was geen antwoord van porsche
deze was er toen al een tijdje de nissan r390
tibor zegt
@ emile benz
verklaar dat eens?
een rondetijd van 7.15 op de ring moet mogelijk zijn denk ik.
rubin zegt
@Robt4
Ja, de 4 verwijst ook naar vierwielaandrijving. Maar dat is juist waarom dat pdk ook wat te bieden heeft.
Emile_Benz zegt
@ tibor: Niet als hij de bocht uitgedrukt wordt…
Ary zegt
hahahah een nieuw battle tussen dekster en shivan is van start gegaan….
live op autoblog.nl te volgen
dekster zegt
@shivan
De eerste GT1 werd gebouwd in 1996, die van jou in 1998.
Ohja, de GT1 is sowieso sneller.
Waxweazel zegt
een post van de nissan GTR en onmiddellijk komen de porche (en de gehele duitse auto) fans hier wat bashen en hun jaloezie ten toon spreiden.
schitterend gewoon ! enkel hier op autoblog ! ;)
harry zegt
@ shivan
dat is geen antwoord! want porsche had toen al de schuppan 962cr en de dauer le mans 926 duss…….
verder vind ik die gtr heel bruut maar ook weer een beetje kitserig
Oly zegt
@shivan voor alle duidelijkheid er was wel een 34 GTR van Nismo.
http://www.netcarshow.com/nismo/2005-nissan_skyline_r34_gtr_z_tune/
Citrofiel zegt
Dat is nog eens downtuning! Dit wordt echt een alles-killer… (oke, Veyron uitgezonderd)
royboy zegt
Ja Porsche, ga maar eens heel goed je huiswerk doen because this one is gone eat you all.!
shivan zegt
@ dekster
Porsche GT-1 (1998) Evo
Engine = Flat 6
Aspiration = Twin Turbo
Weight = 2756 lbs
Power = 544 bhp @7000
Torque = 442.5 ft/lbs @ 4250
0-60 = 3.6
0-100 = N/A
¼ = N/A
Top Speed = 192.6mph
Nissan R390 GT-1 (1998)
Engine = v8
Aspiration = Twin Turbo
Weight = 2420 lbs
Power = 549 bhp @ 6800
Torque = 470 ft/lbs @4400
0-60 = 3.9 sec
0-100 = N/A
¼ = 11.9
Top Speed = 205 mph
sneller is die niet….
STJ zegt
@Oly schrijft
Dat is een Nismo versie maar er was geen R34 LM
@harry
Nissan had de R89c en R90 in die tijd.
En ook leuk op te weten nissan heeft vandaag de Super GT kampioenschap gewonnen en alle records verbroken. Ze hebben de GT300 en GT500 gewonnen en de R35 heeft 7 overwinningen gehad dit seizoen dat is ook een record.
Lampuhkap zegt
vet ding :D
Racekees zegt
gasten, niks zeggen over hoe die eruit ziet, autostyle gepruts enz… het is ng maar een impressie gemaakt door een Japans magazine
Vinny_93 zegt
Porsche heeft al een Nissankiller…
De Carrera GT
N!SS@N zegt
3 Monsters, 3 Porsche Killers :P
Let the bashing begin!
N!SS@N zegt
@ Vinny_93
Kijk hier maar eens: http://www.supercars.net/Comp?sourceList=1391&CompList=1391-2387
Niet echt dus. Plus is de R390 GT1 ruim 5 jaar OUDER!
ruben zegt
het mooiste is dat zo’n “simpel” merk zulke wagens uit de mouw schud
Een betere ontwerper zegt
Hm, vergeleken met shivan’s foto van de R33 lijkt het mee te vallen met de rice.
Ziet er aardig uit, ik zou alleen de velgen iig veranderen.
J. zegt
Hij wordt er niet mooier op. Des te vaker ik naar deze auto kijk, des te lelijker heel die GT-R eigenlijk wordt.
In het zwart en zonder spoiler vind ik m nog steeds het mooist.
N!SS@N zegt
wat beter foto’s
N!SS@N zegt
@ shivan
Da’s geen R33 LM volgens mij. (Althans niet orgineel)
(Laatste wel niet geheel orgineel (o.a. Carbon motorkap en zonneschermen e.d.))
Volgens mij waren ze alleen leverbaar in LM-Blue…
STJ zegt
@N!SS@N
Er zijn twee R33 LM’s die blauwe is een normale V-spec LM edition zijn er 98 van gemaakt.
Die zilvere is de straat verie van de Le mans GTR zijn maar een paar van gemaakt.
N!SS@N zegt
@ STJ
Ah ja, ff ge-googled en nu zie ik het. Dacht eerst dat die zilvere wel een Nismo LM uitvoering zou zijn. Maar is de GTR (Dus is ook deels Nismo :P). Zijn er inderdaad maar 2 van gebouwd.
me ish stupid :S
Wouter zegt
Nissan was beter dan Porsche, Nissan is beter dan Porsche, en Nissan zal altijd beter zijn dan Porsche.
Waarom? Wel: €77.799 puur Porschevretend metaal en €1 voor de badge
VS €88.000 motor, plastiek, show, luxe EN €100.000 voor een badge…
Een naam wint niet, een wagen wel. Vind de GT-R ook veel bruter en cooler dan de 911.
dekster zegt
@Shivan
Street-legal version
Regulations for the GT1 category stipulated that to be eligible, a total of 25 cars must be built for road use. Porsche developed a fully road-legal version, dubbed “911 GT1 Strassenversion,” and delivered one in early 1996 to the German government for compliance testing, which it passed. The engine had to be slightly de-tuned to meet European emissions laws, although its 700&bhp;PS (400 kW) and dry weight of 1100 kg (2425 lb) proved to be more than adequate; the vehicle could accelerate to 100 km/h (62 mph) from a standstill in 3.3 seconds on its way to a top speed of 378 km/h (235 mph).
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_911_GT1
wg zegt
wow….
wat fokking lelijk….
Raveen zegt
@dekster
Only 2 R390 road cars were ever built, and one is stored at Nissan’s Zama warehouse. The street-legal road car is capable of running 0-60 mph in 3.3 seconds, And 0-100 mph in just 6.8 seconds. the 1/4 mile is accomplished in just 11.1 at 134 mph (216 km/h). And on to a top speed of 220 mph (350 km/h).
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_R390_GT1
Voor dezelfde 0-100 km/h en kwart mijl doet de Nissan het met maar slechts 549 pk waar de Porsche 700 pk nodig heeft.
STJ zegt
@wow….
wat fokking lelijk….
Wow…
Jij bent zeker blind!
Laurens C zegt
Jongens jongens, dit is nog niet eens het topje van de ijsberg. De GT-r is er in verhouding pas net, de échte tuners moeten nog los gaan ;)
Patrick zegt
@Wouter
Of je hebt dat eigenwijze van huis uit of je hebt iets tegen Porsche. Kijk hier even naar en dan praten we verder. In de tijd dat de Porsche 911 GT1 het tegen de Nissan R390 GT1 opnam in competitie werd de Nissan ELKE KEER verslagen door de 911 GT1
Link : http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_R390_GT1
Onder het kopje Racing results
Patrick zegt
Ontopic: schitterende wagen!!!
Mies zegt
Heel erg gaaf ding! En wat zitten we toch allemaal oude koeien uit de sloot te halen!? Het gaat erom wat er nog aan zit te komen en hoe goed die auto is. Het enige dat Nissen heeft fout gedaan is gezegd dat ze een auto sneller dan de 997TT wouden maken. Nu zijn alle fans meteen in het harnas gejaagd. Van de andere kant wel een leuke stukje entertainment/ leedvermaak!
tss68nl zegt
Echt ik lach me kapot hier ;)
Als er GT-R in de titel staat kan je op voorhand zeggen dat 75% van de berichten van jaloerse Porsche fanboys zijn.
Maak je toch eens niet zo druk. Ik vind een porsche mooi…en die GT-R ook. Als er een LM komt, dan ben ik benieuwd naar de rondetijd, en er zal ooit vast wel weer een antwoord van Porsche komen. Feit blijft dat de gemiddelde bezoeker beide auto’s nooit zal rijden, en de hele speculatie dus compleet nutteloos is.
Maar vermakelijk blijft het wel ;)
Laurens zegt
Eindelijk, eindelijk een serieuze aanval op de LeMans hegemonie van Porsche.
Hebben de privateers een keuze, en zal het meedoen misschien iets goedkoper worden. Nog een beetje sparen en LeMans, here I come!
Bart zegt
@Laurens
Pardon? De F430 is *de* wagen in LMGT2 op dit moment. Daarnaast stappen Corvette en Aston in per dit seizoen.
Laurens zegt
@Bart
Pardon ook hier! In mijn enthousiasme om de marktleider aan te vallen (doe ik graag, wordt ik voor behandeld) realiseerde ik me na het posten ook dat ik een paar auto’s (met name de Corvette) over het hoofd gezien had.
Toch heb ik een zwak voor Nissan, ik ben een aantal jaren geleden 2 keer door hen gesponsord naar LeMans geweest om hun toenmalige auto (R390) niet te zien winnen. Wel geweldige weekends, midden in de nacht boven de pitstraat uit het raam hangen om een woedende Ricardo Patrese zijn auto in elkaar te zien trappen omdat de versnellingsbak weer in elkaar gelopen was.
Reglementair behoorden de auto’s toen een soort van kofferruimte te hebben. Nissan had deze voor de race weggelaten, werd weggeprotesteerd, en had daarna koelingsproblemen met de bak, die ze nooit meer teboven gekomen zijn. Ze waren dacht ik wel de snelste op de baan. Maar “to finish first, first you have to finish”.
Bart zegt
@Laurens
Helemaal mee eens. Nissan, Toyota, Mazda – die horen gewoon op Le Mans! Mazda kijkt de kat uit de boom en gaat iig de AER motoren gebruiken in de RML Lola. Vor Toyota is het ook de plek met een hybride te racen. Ik heb de Peugeot Hy al zien rijden (horen doe je ‘m niet) en was zwaar on de indruk!
Ik ben nu al aan het aftellen voor juni.
Laurens zegt
@Bart
Hybride en je hoort hem niet? Dat laatste zal eerder de turbo op de verbrandingsmotor en misschien een fatsoenlijk uitlaatsysteem zijn. Maar het hybride concept leent zich waarschijnlijk wel goed voor een LeMans auto, veel remmen en optrekken.
Voor dagelijks gebruik zie ik het nut van die dingen nog steeds niet.
Een interessante quote van deze site over electrische auto’s http://www.olino.org/articles/2007/12/13/overzicht-elektrische-personen-autos : “Fanatici beoordelen accu’s op rendement en capaciteit. Waar kennelijk niet zo bij wordt stilgestaan is dat de prijs van stroom uit een accu hoofdzakelijk wordt bepaald door de afschrijving van de accu. Deze prijs ligt namelijk meestal ver boven de prijs van de stroom die er in kan worden opgeladen.”
Ik zou wel eens een test willen zien van een 1e type Toyota Hybride (dat zo mogelijk nog lelijkere sedan model) met zo’n 200.000 km op de teller en een jaar of 8 oud, en dan kijken wat het verbruik dan is. Mijn vermoeden is dat de hybride accu dan ter ziele is, en de auto de rest van zijn levensduur die accu en bijbehorende apparatuur als ballast en brandstofgebruikverhoger met zich meesleept.
Bart zegt
@ Laurens
Je hoort normaal eigenlijk alleen al de transmissie van die diesels. Peugeot oefende een pitstop op silverstone voor onze neus met die nieuwe 908 Hy en dat ding kwam voorbij op de elektromotoren. Ik neem aan dat de een KERS aan boord hebben en slechts heel kleine accu’s.
Leuk voor de mensen die in de pit werken. Van een Corvette wordt je doof en die Peugeot hoor je niet eens meer aankomen.
edgar zegt
@ wouter: Porsche heeft een geschiedenis, Nissan oftewel Datsun niet…
en Porsche bouwt mooie auto’s…ook weer iets dat nissan niet kan!
edgar zegt
Oh ja, en als je een autovreemde persoon vraagt een sportwagenmerk op te noemen zullen ze als eerste ferrari of porsche zeggen! hoor je ze al zeggen: eh….Nissan?… HAHAHA :-D
Trevor zegt
Als het mensen nou nog niet duidelijk is dat Porsche die Nissan met een “911”model nooit zal gaan verslaan… Porsche borduurt op een model voort uit eind jaren 60 met de motor achterin.. Iets wat de wegligging nooit tengoede komt(Natuurlijk proces..) Als ze echt die Nissan willen verslaan zullen ze in mijn ogen een middenmotor moeten gaan maken… Dan verder de boel perfectioneren (a la porsche, want dat kunnen ze wel) en dan hebben ze echt een kans… Nu ?? Nee dat geloof ik niet. Of ze geld willen gaan uittrekken voor een middenmotor model?? Nu met die krediet crisis zeker niet… Ik hoop ook voor ze dat ze niet te vroeg VW hebben gekocht… A la Fortis de ABN; zeg maar… Als dat zo is.. tja of er dan ooit een Porsche zal komen die die Nissan zal verslaan betwijfel ik… NB Nissan heeft ook veel meer geld(voor ontwikkeling) beschikbaar dan Porsche… Zelfde zie je in F-1 hoe meer geld je daar in stopt hoe hoger/verder/sneller je vooruit gaat… Al jaren lang financieel in F-1 Ferrari, Toyota, Mercedes, Renault… Ook als constructeurs… Zelfde bij “gewone”autobouwers… hoe meer geld je daarin investeerd, hoe sneller je auto…
tss68nl zegt
@Edgar
Knul ;) En nadat je aardig wat centjes hebt geinvesteerd in je ‘ferrari of porsche’ wordt je zonder pardon voorbijgereden door een Datsun. ;)
ps. Meelopen met de menigte is veilig he…knus…val je niet op…ook geen commentaar op je tere zieltje ;)
harry zegt
@ N!ss@n
ooit al gehoord van de schuppan en de dauer lm…….. zijn allebij van porsche dusss…… concurentie is er zekr :)
harry zegt
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Schuppan_962CR.jpg
hier kan een nissan niet tegen op……… een schuppan….. het is van porsche duss….
NLBUURMAN zegt
ontopic: prachtige wagen, ik mag de nissan GT-R sowieso graag, maar dit slaat echt alles!
offtopic: dit is het antwoord van Nissan op:
Mies zegt
@harry
Ja zo ken ik er meer een Schuppan wordt zo niet door Porsche zelf gemaakt. Het zijn (ex) race-auto’s die door andere dusdanig worden aangepast dat ze roadlegal zijn. Ooit van dat appels en peren verhaal bij de groenteboer gehoord?
wg zegt
@nlbuurman
jij durft een nissan te vergelijken met een 959?????????? de eerste echte supercar???
let me get one thing straight… een van de kenmerken van een 911 is zn robuste kwaliteit… geen goedkoop plastic.. hoe langer je erin rijdt, hoe meer je dat gaat waarderen… daar hoor je autonerds nooit over want ze zien alleen tv-programma’s en kijken naar cijfers… en het verschil op dat gebied tussen een nissan en een porsche is gigantisch…
en dan het uiterlijk… wat je ook roept.. deze gt-r blijft gewoon een opgeleukte supra…. op en top een plastic model, met de uitstraling van een opgetunde middenklasser in almere en de smaak van een afhaalchinees…
bozewolf zegt
En het uiterlijk, wat je ook roept, is een van de weinige dingen bij een auto dat toch subjectief blijft.
Wat dat betreft zijn de 911 (“platgeslagen Kever”) en een GT-R (“wtf is dat voor raar ding?”) allebei lelijk.
Verder vind ik die LM zoals die hier wordt voorgesteld mooier dan de standaard auto. Die dikke intvlek in het midden van de voorkant is weg en hij ziet er meer agre uit. Best ok. Snel zal die ongetwijfeld ook zijn, oei oei.
ruud zegt
pfff, wat een gelul hier allemaal zeg.
wanneer gaan we een porsche vergelijken met een niksaan.
hou op zeg.
over de GTr heb ik maar een ding te zeggen LELIJK.
Gtr zegt
jah, maar die niksaan maakt ook gehakt van jouw porsche hahaha
Wouter zegt
Edgar; wat zeg jij als ik Skyline zeg? Of ga je dan met je vingers in je oren ‘NANANANANANA’ roepen?
Google eerst eventjes vooraleer je iets zegt. Als je sportwagen zegt kan je eerder Nissan skyline zeggen, die blokken kunnen standaard opgefokt worden tot 1000+ PK
Als je Luxesportwagen zegt zeg ik ook Ferrarie of Porsche.
Blitz zegt
@Edgar
Nissan geen geschiedenis??? Jij weet dus absoluut niks over Japanse autos of Japanse racerij…. Dus ik begrijp ook niet waarom je zulke nutteloze opmerkingen maakt…. zeker weer een fanboy… and dat Porsche mooie autos maakt en Nissan niet is alleen jou persoonlijke mening… geen feit… En we moeten nog een aantal jaar wachten tot dat de tuners die GTR door hebben… dan zullen er extreme exemplaren op de markt komen… Zoals Amuse and Mines… and misschien Top Secret.. :) JUN kan er natuulijk ook wat van, maar dit zegt jou zeker toch niks.. LOL Dan is er natuurlijk ook NISMO, de Vspec en nu deze!! YAY!!! veel om naar uit te kijken… waar zal Porsche meekomen? :)
mc959 zegt
@ Wouter & Blitz
Als jullie met getunede bakken komen, dan is er deze van 9ff GT9R met 1120 pk op basis van Porsche en deze heeft een middenmotor; dit wil ook niet alles zeggen, maar ’t zou leuk zijn hiervan de laptime op de ring te kennen en btw beste laptime ooit op de ring 6:11.13 Porsche 956 Gr. C Stefan Bellof 28 May 1983 en dit is 25 jaar geleden!!!!
frarissimo zegt
Nissan en in iets mindere mate ook Honda vertegenwoordigen de passie en beleving van de Japanners.
Fantastiche wagens je moet alleen wel de typisch Japanse styling houden.
En Porsche, tja fantasielozer kun je auto’s niet kopen.
Stef zegt
Een feit is dat iedereen zijn eigen mening heeft en mag hebben over het uiterlijk van beide wagens. Dus wat jij mooi vindt is niet wet !
Wel een feit is, dat de styling van Porsche toch al jaaaaaaaren hetzelfde is, begin die auto’s echt kotsbeu te worden.
Ohja, zoek maar eens wat de oude Skyline’s nog presteren tegenover de modernere Porsches. Zo een oude R33 GT-R V-Spec, rijdt toch wel dezelfde tijd als een Porsche 997 Carrera S van 2004. Die Niksaan is wel zo een 7 jaar ouder, heeft een dikke 50pk minder dan de Kever, en ja over de prijs zullen we maar zwijgen zeker, want voor de prijs van die Kever heb je waarschijnlijk al een nieuwe GTR.
Maar ja denk wat je wil, geef mij die GTR maar, of een goeie ouwe Skyline is ook goed !!
Frank zegt
Reuze nieuwsgierig wat de tuningscene gaat doen, aangezien de japanse wagens uitermate geschikt extreem te tunen zijn. Deze oude skyline kan er ook wat van (0-306km/h in 7.57 sec.): http://www.intertet.org/index.php?post_id=226958
Nissan had er trouwens meer leuke wagens. De 300ZX twinturbo (zoals ik zelf heb) kan ook aardig rap zijn (420km/h met het standaard blok): http://www.junauto.co.jp/democar/jb-z32/index.html?en
Niets mis met japanse auto’s. Echte autokenners zullen het beamen (al zouden ze er zelf geen kopen), die ze afkraken hebben een zware gebrek aan kennis of gewoon afgunst.
Heb ook niets op Porsche tegen (hebben ook een goede race-historie), maar ze zijn soms wat overrated en te duur.
Philie zegt
Iemand ooit Jeremy Clarkson’s Motorworld aflevering gezien toen hij was in Japan om met de Skyline R32 GT-R te rijden.
Amai toen was hij vol lof over de Porsche 959… (sarcastisch bedoeld)
Weet het niet hoor maar ik denk niet dat er ooit een confrontatie is geweest tussen toen de R32 GT-R en de 959, maar die 959 kreeg toch wel een pak slaag hoor van die Nissan !!
Niks kon op tegen de R32 GT-R !!
Tijdens de 24 uren Francorchamps 1991, zei Porsche dat Nissan het niet zou halen met hun R32 GT-R omdat die 4×4 was… Ze hebben toch mooi alles wat daar rond reed vernederd, inclusief een heleboel Kevers, ooh bedoel 911’s ;-)
Als ze binnekort tegoei uitpakken in LeMans, denk ik dat ze een mooi resultaat gaan behalen hoor !!
Ik vind het gewoon gedurfd van Nissan dat ze tegen een merk zoals Porsche het opnemen, en zaag niet over Nissan heeft geen ervaring in racerij of sportwagens want dan heb je het dik mis !!
mc959 zegt
@ Philie
Wow, 1 keer de 24 uren van spa gewonnen! dat is zeker te vergelijken met de 16 titels dat Porsche in Le Mans gewonnen heeft…..
En als je met iets anders afkomt, zal ik ik je altijd verslaan met betere resultaten bij Porsche….
wouter zegt
euh waarom een gtr met een porsche vergelijken,ik bedoel nissan 4zetels porsche 2.Een gtr weegt een pak meer dan de porsche’s en de prijs is een pak goeikoper dan de porsche’s.Als je een gtr vergelijkt doe het dan met iets waardat je ook voor de zelvde prijsklasse met een vierzit ofzo er aftrekt zoals mss clk 65 amg black serries
Fernand Gaemers zegt
We hebben een Porsche 993 2s tiptronic S, en we rijden met een oudere Porsche nog 997’s naar de buitenkant en laatst hadden we de GT3 op de bumper maar die was toch wat TE snel haha. Maar ik ben Porsche-liefhebber, maar ik moet zeggen: ”Als ik een Japanse auto/sportauto moest kopen was het de Toyota Supra of de Nissan Skyline R34.
F”