Waarom? Nou er zitten een paar roestplekjes op en de compressie van één van de cilinders is wat aan de lage kant. En dus wordt ie gesloopt, want de losse onderdelen zijn nou eenmaal veel meer geld waard.
This is a mk1 car which came off the road in 2003. The car drove when it came into us prior to dismantling. The car was a show car featured in ‘Ferrari’ by Nikki Lauda and is in very good condition, but due to rust in certain areas of the body and one cylinder being down on compression the car is being broken for spares.
Hiervoor verantwoordelijk is het Britse bedrijf Eurospares, naar eigen zeggen de grootste leverancier van gebruikte Ferrari, Maserati en Lamborghini onderdelen in Europa. Ze kopen auto’s op die niet meer 100% in orde zijn en vervolgens slopen ze die auto’s compleet om vervolgens de onderdelen los te verkopen. Een kleine bloemlezing van wat ze op voorraad hebben:
Think of something and they’ve probably got it, from a £2 Ferrari sticker to £32,000 worth of F40 engine and gearbox. Miura headlights? No problem. Ferrari 328 alloys? Eighty in stock, along with 550 Maranello bonnets and over seventy different styles of Ferrari door.
Het doet pijn om te zien dat deze auto’s gesloopt worden voor de ondelen, maar aan de andere kant worden de onderdelen wel gebruikt om een ander exemplaar te redden. En voor de mensen met een sterke maag heb ik nog wat extra ‘slachtoffers’ die binnenkort gesloopt gaan worden. (via: autoblog.com)
MiuRa zegt
eeuwig zonde, maarja als er andere mee gered kunnen worden is het mischien maar het beste…
jochem zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
lincoln zegt
terecht .. leve de vrije economie ..
heb alleen een klein beetje medelijde met die Longchamp ..
lincoln zegt
en voor de zonde-zeurders .. het is allemaal te koop ..
hier .. op een serveerblaadje ..
so put your money where your mouth is ..
JPM zegt
Gesloopt is een beetje een groot woord. Ze worden gewoon uit elkaar gehaald.
Brammeh zegt
Die Diablo heeft toch al een aardige klapper gemaakt, dus kan me voorstellen dat het lucratiever is om die in onderdelen te verkopen, dan op te lappen en als auto te verkopen..
Jos zegt
En als het een volkswagen kever was is het niet erg?
Als je geen “spare parts” kunt kopen voor je oldtimer Ferrari, worden er vast nog meer gesloopt…
papa mk1 zegt
Ik ken het bedrijf wel, ze hebben de gekste dingen (gehad) ik heb er wel eens wielen gezien van een Diablo 6.0 en een F50
ford zegt
ZOOOOOOOOO zonde R.I.P. :cry: :cry:
yannick zegt
mjha… het is maar een auto en als je 1 moet offeren voor 100 te redden dan moet dat maar :-)
naamed zegt
FERRARI CArs = CROCODILE or reptiles
Ewout zegt
*kuche kuche kuche* WAT!? :|
ma-ma-ma-maar die maserati is zo mooi … :(
peppie zegt
Hoe meer milieubelastende auto’s worden gesloopt, hoe beter!
Spaar het milieu!!!!!!!
RA999 zegt
Nou nou, dat is toch geen slopen? Dit is slopen, wat hier gebeurt is gewoon nuttig kannibalisme…
Luc zegt
Ze worden als het ware hergebruikt, net zoals glas.
Pomoek zegt
400i is inderdaad een Ferrari. Maar om nou te zeggen jammer dat ie wordt gesloopt…Echt mooi kan ik ‘m niet vinden.
Solstice zegt
@Peppie: alle auto’s zijn milieubelastend.. weet je zeker dat je op het goede forum/blog zit hier?
sti-lover zegt
zonde kun je ze beter restaureren ofzo, dan krijg je der ook nog wel wat van mr ja wat kun je dr aan doen..
Aad zegt
SCHOFTEN!!! Een Kyalami en 400 i slopen om onderdelen, dan ben je echt van God los! Ik denk dat ik ze maar eens even persoonlijk op ga zoeken want dit zint op wraak.
Jorden zegt
@ sti-lover
Restaureren???
met welke onderdelen dan?
;)
sti-lover zegt
@ jorden ja ik weet het maar kvind het gewoon zo zonde voor die auto’s de technologie staat zo ver vandaag de dag kunnen ze dan geen replica’s van die onderdele make al die mooie klasiekers verloren :(
classic red zegt
@Jorden
Veel onderdelen worden nieuw gemaakt. Bij Hietbrink coachbuilding worden alle plaatwerkdelen opnieuw gemaakt wanneer nodig. Vraag maar aan Michiel van den Brink.
VonStroke zegt
Reserve onderdelen zijn uiteraard nodig, maar dit kan ik toch moeilijk goedkeuren.
Klassiekerrally zegt
Gemengde gevoelens: soms is het zelfs bij een Ferrari niet meer economisch verantwoord om ‘m te restaureren. Wanneer andere auto’s dan met de beschikbaar komende onderdelen gered kunnen worden…
Maar ’t blijft toch een beetje jammer. Helemaal omdat ik een zwak voor de 400i heb.
dekster zegt
Ik heb eens gezocht naar onderdelen voor een 330 2+2 GT en check!
“Description: Wingdoor™ Lambo Doors Conversion Kit
WINGDOORS™ Mark I 90 degree weld-on door conversion kit. Complete hardware kit including hinges, bolts and screws to convert existing regular doors to WingDoors™. Will allow you to open your doors both vertically and horizontally. Unique patented design
Fit: 1968 Ferrari 330 GT
“
Coolguy zegt
Die Ghibli! :'(
peter zegt
Wat een onzin, een echte vent draait zijn eigen onderdelen! Ik zeg: alle klassiekers moeten worden behouden… beetje roest…
Maarten v/d Biggelaar zegt
Pffff…Niks voor ‘ die Ludolfs ‘ ? Die zullen er vast wel raad mee weten….Ha Ha !!!!
Cerbera zegt
@Coolguy
Welke Ghibli?
Ik zie em niet…..
Martin116 zegt
Ook de Merak uit Top Gear staat er….
dekster zegt
@Coolguy
Dit is een Ghibli
dit ook
Maar de auto die je op die foto zien is een Kyalami ;)
HJD zegt
ach… als er door het slopen van deze auto 3 andere ferrari’s rijdend worden gemaakt, doe maar hoor!!
DJD zegt
neeee! ik wil geen stierenslachting!!! laat die Diablo leven!
bram zegt
ik koop de kentekens ok?
G. de Groot zegt
Als je alle onderdelen die kapot gaan gaat vervangen met replica’s heb je uiteindelijk een replica-auto. Het is dan ook goed dat deze bedrijven de orginele onderdelen op deze manier kunnen blijven leveren.
Peter1966 zegt
Op zich heb ik er geen problemen mee dat de onderdelen van de betreffende auto’s verwijderd worden om hergebruikt te worden. Zoals iedereen al schreef, hierdoor worden er weer andere auto’s van de ondergang gered. (Hoewel het erg zonde blijft van deze mooie klassiekers…) Het probleem dat ik hiermee heb is dat het betreffende bedrijf het niet doet om de andere auto’s te redden, maar puur uit eigenbelang. Hoe meer er verdiend kan worden hoe beter. Dat is hun motto.
CasperH zegt
Ach, als een auto echt niet meer te redden is vind ik het prima dat onderdelen die nog bruikbaar zijn in de handel worden gedaan. Persoonlijk vind ik het wel zonde dat een auto die alleen een cilinderrevisie en wat plaatwerkaandacht nodig heeft volledig gesloopt word.
Tombnolz zegt
’t Is zoals Yannick zegt: er mag er gerust eentje opgeofferd worden om er vele anderen mee op te knappen, maar dit is een beetje omgekeerde wereld hé. Ze slopen nog hele goeie exemplaren…
Trabbi zegt
‘Ondelen’, mooie verspreking!
stein zegt
wat maakt het eigenlijk uit? het is toch maar een auto
en de onderdelen worden weer op nieuw gebruikt voor andere autos dus het is helemaal nietz onde
Ferrari's FTW! zegt
@Stein:
Helemaal niet zonde?
Kijk eens naar de auto’s, zien die eruit alsof ze total loss zijn?
Naar mijn mening niet en dan vind ik het toch zonde dat ze uit elkaar gehaalt worden.
iemand zegt
Ze pimpen gwoon andere auto’s op met onderdelen van een ‘zieke’ auto.
Zie het gewoon als een donor :D
Supermug zegt
Je gooit toch ook geen schilderij van Rembrandt weg omdat je de kader mooi vindt. Dit is gewoon ziekelijke geldklopperij.
Ik wens die man vreselijke ziektes toe.
Dat ze een kompleet platgereden 355 voor onderdelen gebruiken vind ik logisch maar…aaaaaaargh.
Bjornyy zegt
Sniff sniff R I P lieve autootjes
Vinny_93 zegt
Ik vind het eigenlijk alleen zonde van die Lambo, best mooi verzamelingsobject maar als die onderdelen nog te verkopen zijn…
gijs zegt
doe mij die motor maar, ik zet hem graag in mijn woonkamer om als tafel te gebruiken:D
matje veer zegt
Dat ze een kompleet platgereden 355 voor onderdelen gebruiken vind ik logisch
wat wil je dan nog gebruiken?
De mensen die zo’n auto weg doen, dat zijn de bad guys. Blijkbaar hebben ze zo’n mooie machine alleen voor ‘de heb’ en kan de auto op zich ze niet veel schelen, tenminste niet genoeg om de auto in de oude staat te herstellen….
Chris zegt
lincoln schrijft (3 May 2008 om 18:44 ):
terecht .. leve de vrije economie ..
heb alleen een klein beetje medelijde met die Longchamp ..
ehm, CLOSE,. but no cigar.
Longchamp staat idd op dezelfde bodemplaat, maar heeft een FORD aandrijflijn, en is ook overduidelijk DeTomaso.
Dit is dus echt een Kyalami, Maserati dus…
a frans w feith zegt
is sneu werk om een ferrari te slopen of om in hedendaagse termen uit de drukken gestript komt globaal op hetzelfde neer waren de herstelkosten dan zo hoog om maar tot sloop over te gaan zal enzo niet leuk hebben gevonden gaat al net zo als met russische zeelieden die kopen oude auto,s op en demonteren ze helemaal omdat onderdelen daar nogal prijzig zijn blijkbaarikzelf heb er 4 stuks schaalmodellen om vergissingen te vermijdenwant ik ben niet vermogend genoeg om er een voor de deur te zetten zal trouwens een hoop bekijks hebben dacht ik zo,n bolide maar ik kan best zonder heb helemaal geen auto meer te duur en gebruik hem toch niet en is daarom ook naar de sloop gegaan alles werkte nog weet niet wat er verder mee gebeurd is mijn zaak ook niet heb vrijwarings bewijs en de rest zal mij een zorg zijn
thomas zegt
die diablo is al kapot