De creaties van Gemballa op basis van de Cayenne en 911 kennen we inmiddels wel. De hoogste tijd dus voor iets nieuws en daarom hebben ze nu de benjamin onder handen genomen. En die is er in 2 versies, als “tamme” Gemballa GT en als Gemballa GT 4.0L RS.
Helaas is de website van Gemballa nogal karrig en heb ik geen prestaties kunnen achterhalen, maar ik het zo het vermoeden dat dat wel goed zit.
Gemballa GT 4.0L RS
Front Spoiler Lip GT
Rear Spoiler GT
Exterior Carbon Package
RACING 20″ BLACK EDITION
RACING-Brake System
Engine Kit 4.0l RS
Interior Design Bicolor
Sport-Seats type Sport
Floor Mats
Alloy Pedals
Entrance Blends
Special Carpet
Special Leather Alcantara
Gemballa GT
Front Spoiler Lip GT
Front Bonnet GT
Front Side Skirts GT
Front Rear Skirt GT
Rear Spoiler GT
20″ RACING BLACK MAGIC
Sport-Exhaust System
Sport-Suspension, adjustable
Design Interior Bicolor
Design Interior Package
Schwiftway Reduction, Racing-Shifter
Barry330cd zegt
Veel mooier zo en waarschijnlijk ook veel sneller dan de 911 en leuker ;)
yissels zegt
Vind de witte helemaal top! Niks meer aandoen.
JD zegt
Vind persoonlijk de gt het mooiste. Grappig trouwens dat de velgen die onder beide auto’s zitten exact hetzelfde zijn en toch een verschillende naam hebben. Bij de één heten ze RACING 20″ BLACK EDITION en bij de ander 20″ RACING BLACK MAGIC
JD zegt
Grrr er moest nog wat bij:
Op de chromen rand na dan.
robbie zegt
@JD, misschien heeft die Black Magic wel verborgen features ;)
Mosh zegt
Afhankelijk van de kosten van de paketten zou het misschien interssanter zijn om deze te kopen i.p.v. een 911.
Ramshoek zegt
De Cayman is in de basis een erg goede wagen en conceptueel wellicht beter dan de 911 (waarmee hij de nodige technologie deelt); Middenmotor, iets meer wielbasis.
Porsche weet dat en houdt het kleine broertje van de 911 bewust een beetje dom; de Cayman krijgt zwakkere versies van dezelfde motoren mee en is bijvoorbeeld niet leverbaar met een sperdiff.
Het prijsverschil tussen een cayman en een 911 is fors en verklaart daarmee wellicht ook de enorme winsten (genoeg om een meerderheidsbelang in het VAG concern te kopen!) welke Porsche met met name de 911 weet te genereren.
Heb je het budget voor een 911, maar ben je niet zo imagogevoelig aangelegd, dan kun je volstaan met de aanschaf van een mooie Cayman en heb je vervolgens nog voldoende budget om het ding technisch te laten opleuken door o.a. de mannen van Gemballa…
Roadronner zegt
Die velgen zijn zooo 20e eeuw…
Verder ziet de Cayman er zéér bruut uit :D
Alwood zegt
wat ziet die GT er lekker uit! :o allemachtig die wil ik! :P
Paragon zegt
Wat mij betreft maken ze van de Cayman de 911… met het uiterlijk van de 911 welteverstaan. Maar wel met middenmotor. Ies beter.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Wat is die witte GT mooiiiiii!!
Op de achterspoiler na he-le-maal goed…
Mooie oplossing van de uitlaten ook, is wel een trend aan het worden bij de tuners!
Vond de Cayman al mooier dan de 911, nu helemaal…
Alwood zegt
@Paragon
dat is het toch eigenlijk al :P op de standaard motorisering van Porsche na dan… uiterlijk heeft porsche nauwelijks verschil tussen de lampjes, wieltjes enzovoort.
Een Cayman RS zou geweldig zijn, maar daarmee helpt porsche wel het eigen 911 imago naar de knoppen.
T-Bird zegt
Die witte is wel gaaf, alleen die kleuren van het interieur van beide, een kameleon zou er buikgriep van krijgen..
jonas zegt
Ik vind die Cayman steeds mooier worden, maar je gemballa zal er wel vor iets tussen zitten :)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Nog ff een aanvulling…
Heb net nog even gegoogled naar de standaard Cayman. En die is heel mooi, sierlijk, maar gewoon net even te lief! Met deze kit, met name de achterkant, wordt er gewoon een stuk minder lief door.
En dat is precies wat hij nodig had!
M5 lover zegt
doe mij die witte maar:) fantasties ziet het er uit!
Deen zegt
zoo, die GT ziet er wel strak uit. Maar hoeveel mag zo’n grapje dan kosten?
Turbopaultje zegt
Witte GT is van buiten nog wel ok minus die vensterbank, maar dan het interieur. Das ist nicht nur ein bißchen schwul……………
Net zoals de maker zelf trouwens.
JD zegt
@Robbie
hahaha ja waarschijnlijk wel
Maar ik zou wel graag die velgen met die chromen rand onder die witte wagen zien. Dan zou die helemaal af zijn.
Ejay zegt
Normaliter ben ik niet zo’n fan van de creaties van Gemballa, maar dit is erg mooi. Met name de GT. Alleen als je het dan al doet dan mogen deze van de GT RS overkomen:
RACING-Brake System
Engine Kit 4.0l RS
Ringfan zegt
@ Mosh
Wat Ramshoek zegt!
Jesper zegt
Dit is de eerste Cayman die ik mooi vind :D:D
Luc D. zegt
Technisch gezien is de cayman relatief superieur aan de 911. En met pakketten zoals deze kan dat natuurlijk alleen maar beter worden.
Jesko zegt
Ik neem aan dat de 4.0L RS de snellere motor heeft, dus dan wil ik graag de GT met de motor(kit) van de 4.0L RS.
Michel zegt
Gemballa heeft t rustig aan gedaan met de uitlaten dit keer :P
Eric zegt
@Jesko en de andere “witte”-fans
Gelijk heb je. De witte ziet er beter uit. Nu nog de 4.0L-kit onder de motorkap.
Zou dit een opgeboorde boxer-motor zijn van de 911. Of de 3,2 6cilinder van de CaymanS?
VLS54 zegt
Die witte is goed strak, alleen dat interieur; pijn in mijn ogen…Laat dat 2-tone toch gewoon achterwege of kies mooie kleuren…
FordGT zegt
De Cayman is standaard al een leuke wagen ook qua uiterlijk. Maar nu ziet die er toch wel dikker uit.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Turbopaultje:
Hey, we hebben precies dezelfde mening over deze auto!
Ook wel eens leuk…
LOL
G. de Groot zegt
Iemand heeft dus die interieuren ontworpen, vervolgens aan de bazen laten zien, die “Ja hoor, prima, zet maar in de catalogus” zeiden, vervolgens is er iemand bij de orderafdeling geweest die de opdracht gekregen heeft zoiets te bestellen, en dan nog is het bij niemand opgekomen dat die binnenkant afschuwelijk, netvliesbrandend lelijk is? Wat een mensen daar…
Klassiekerrally zegt
Het enige dat me stoort is het kleurgebruik. Verder lijken me deze Gemballa creaties heerlijke rijdersauto’s!
Willem zegt
*Wow, prachtige race machines
ELB zegt
Hmm, zwart met subtiele gele tintjes en lekker knallend interieur!
dekster zegt
I like, wie viel macht das?
Niceee zegt
@ Eric:
Als je doet alsof je verstand hebt, dan mag je wel de goede gegevens neerzetten. 3.4 niet 3.2
En de Cayman is qua rijgedrag enz zeker superieur aan dee 911, hij rijdt veel leuker en speelser
Porsche zegt
In een woord, PRACHTIG
w0o0dy zegt
Aardig filmpje over Farnbacher loles Porsche tuning.
Hun straatuitvoering 997 GT3 RS (met RSR/cup uitlaat styling) lijkt me een leuke… alleen een ander uitlaat systeem en een aangepaste ECU en de RS komt op 450 tot 460bhp… Pretty good if that’s true.
http://www.youtube.com/watch?v=Q737gbfIAFM
De Cayman GTR lijkt ook wel in de smaak te vallen als ik de gast van Garage 419 zo hoor….