Grabercars heeft een leuk pakketje klaarliggen, het wordt aangeboden als doe-het-zelfer (DIY) maar kan ook kant-en-klaar worden afgeleverd. Je mag zelf kiezen welke aandrijving je wilt gebruiken, afhankelijk daarvan zal de auto zo’n 700 kilo wegen. Voorbeeld: met een turbocharged 1,6-Liter Toyota (170pk) gaat de lichtgewicht in 4,3 seconden naar de 100 km/u!
De auto is street-legal (vergelijkbaar met een Lotus Elise) en de prijzen beginnen bij $25,000! Dat is peanuts, je moet alleen zelf zorgen voor de verf en aandrijving…
Met dank aan floris en robin voor de tip!
Brecht zegt
Lijkt mij wel iets, alleen heeft het geen imago en geen merk?!
Dan geef ik wel iets meer aan een lotus exige s of (240r), die is toch wat populairder en heeft een mooiere lijn ;)
Die kun je ook met je eigen stijl laten maken: velgen, kleur, spoiler, enz…
Alleen kost die dan 2x tot 3x zovéél.
Armada zegt
Geinig dingetje. Ben benieuwd wat het geheel doet als je er de complete aandrijflijn van een sierra cosworth in stopt. Zal wel vrij schandalig hard gaan.
arlo zegt
net een lotus
carfreak zegt
mooie bak. Niet duur lijkt perfect tot het in delen aankomt en je het in elkaAR moet zetten
Senior zegt
Lotus is mooier, maar voor 25000$ kan je wel niet sukkelen.
Perfect als Fun car voor de niet allerrijkste handige harrys
Jellert zegt
Zeer interessant concept ja. Moet je zelf voor aandrijving zorgen als in zelf blok klaar hebben liggen of kan je uit verschillende kiezen of wat?
Hansie! zegt
Zo een Veyron motor passen :P
Solstice zegt
Was Graber ook niet een carrosseriebouwer uit Zwitserland?
CLK 63 AMG Black Series zegt
staat er een lambo achter op de 2e en 3e foto??
Fova' zegt
ook verkrijgbaar mét dak?
w0o0dy zegt
heb ooit een kitcar van ongeveer 600kg met 160 tot 170pk gereden en die was akelig snel, alleen moet je wel een serieus onderstel hebben om dat soort power goed op de weg te krijgen en moeten zaken als remmen ook goed zijn.. Maar minder gewicht betekent ook minder kostbare remmen….
Toch…. meer dan 300pk in zoiets lijkt me vrijwel gelijk staan aan zelfmoord als je daarmee de openbare weg op gaat.
kawouter zegt
Zelfmoord? Welnee: Met 160 tot 170 pk in een motorfiets van evenzoveel kilo’s rij je je toch ook niet (meteen) dood?
Poekie Lauda zegt
Ziet er uit als een nep-Lotus.
Daat moet je een Honda V-TEC blok inhangen, dan kan je pas lachen!!
w0o0dy zegt
@kawouter ten eerste: veel motorrijders maken serieuze brokken als ze dat vermogen echt gebruiken en ten tweede… een motorfiets kan niet hard een bocht om…. een auto wel! Trust me…. 170pk in een auto van 600kg is echt vlot en kan je op de openbare weg goed in de problemen brengen.
300pk bij 700kg resulteert in een sprintje van 0-100 in een seconde of 3 en door de 300pk zal de topsnelheid ook wel richting 280 gaan….
RScosworth zegt
pfff een kart met deuren en 170 pk
dat ding moet genadeloos hard gaan
mcx zegt
ja… $25.000 voor de kit zonder motor. En geen kenteken, bij keuren invoeren komt er ook BPM bovenop.
Voor ietsje meer zou ik de Ultima kit kopen.
Autofreak zegt
Haha dat moet wel door gaan, op de 4e foto (als je die allereerste meetelt) staat trouwens geen lambo zoals”CLK 63 AMG Black Series” zei maar een MC12!!!
Ik ben nu bezig met een kart te bouwen met een hayabusa motor en we zijn aan het kijken of we er nog een turbo op zetten, maar waarschijnlijk niet want als je dan gas geeft blijf je denk ik gewoon stil staan omdat je nogal last van wielspin hebt en anders zijn je banden al gewoon weg :P
Stukje Nostalgie zegt
@ autofreak, is dat online ergens te volgen?
TimMR2 zegt
best gaaf dit, betaalbaar en toch een beetje exclusief (omdat je je eigen aandrijving kan kiezen)
ik zou zeggen importeer een 2 liter turbo blok van een MR2 uit Japan, 240pk’s en lekker betrouwbaar :D
leuk voor trackdays ook :P
RenJie zegt
ik zeg Maserati MC 12.. en dat is een complient. :D
ik houd wel van kitcars, ze zijn relatief goedkoop en ze hebben echt een hele goede uitstraling. Ik bedoel; met zon bak val je echt wel op! ;)
CLK 63 AMG Black Series zegt
@jellert
volgens mij is dit geen concept
RenJie zegt
@RScosworth
dat deze auto licht is en relatief veel pk’s heeft geeft nog geen garantie voor snelheid. ik weet niet precies wat je met “hard” bedoelt, acceleratie = wel , topsnelheid = niet.
CLK 63 AMG Black Series zegt
bedoel je nou de groene of…..
Jela zegt
Noble- voorkant, K1 Attack- zijkant en Mclaren F1- achterkant (met wat andere lichten) Voor een 25 000 eurootjes is het toch wel de moeite…
Jellert zegt
Ik bedoelde concept ook meer als algemeen woord als in leuk een bijna kant en klaar imitatielotus.
Deon zegt
@ CLK 63 AMG
Jellert bedoelt concept niet in de zin van “concept-car”, maar meer met de betekenis van “interessant geheel/idee/ding/wat je er ook wilt lezen”
teminstee…..toch jellert?
Nick zegt
Ziet er uit als een nep-Lotus.
Daat moet je een Honda V-TEC blok inhangen, dan kan je pas lachen!!
Inderdaad, ik heb zelf eigenlijk nooit gesnapt waarom Lotus het Toyota (Yamaha) 2ZZ-GE blok heeft gebruikt, terwijl de 1.8 liter B18C/B18C7 lichter en sterker is, beter klinkt, zuiniger en schoner is (nog liever voor het milieu) en nog betrouwbaarder is ook.
Honda B18C Type R (Accord Type R/Integra Type R)
Maar, dan heb je nog de 2.0 liter F20C (of K20A, maar die is minder sterk) die nóg lichter en nóg sterker is dan de B18C/B18C7 vanwege het vele gebruik van lichtmetalen legeringen.
Honda F20C (S2000)
De B18C/B18C7 is ook nog flink aan te passen door bijv. scherpere nokkenassen, lichtere cilinderkop, krukas en vliegwiel, aanpassen EGR, nieuwe fuelmaps, strippen van hitteschilden, supercharger/turbocharger en intercooler en dubbele (i-)VTEC, zoals Lotus al jaren doet (aanpassen) bij de 2ZZ-GE.
Omdat er heel veel verschillende VTEC motoren zijn, zou er evt. een nog lichtere Lotus gemaakt kunnen worden met een 1.6 motor zoals de B16B met 185 PK.
Honda B16B (Civic SiR/Type R)
En bijv. de Europa kan een wat rustigere versie nemen zonder al te veel verlies in prestaties zoals de 2.2 liter F22C.
Besides, de Honda motoren zijn zowiezo altijd (wat) meer “race-oriënted” dan Toyota. Dit is altijd zo geweest, en zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven.
Ik denk zelfs dat ze goedkoper zijn om aan te komen. Vooral in grote getallen.
CLK 63 AMG Black Series zegt
@autofreak
ik bedoel de 2e en de 3e!
Nick zegt
Ja, apart wagentje. :D
Jellert zegt
Kijk deon begrijpt mij. Zal ik nog langskomen?
Jellert zegt
Ah foolproof redenatie gevonden. Ik zei interessant concept en niet interessantE concept(car).
Jurrian zegt
Voor dit geld zou ik persoonlijk bij caterham gaan kijken, maar dat is waarschijnlijk smaak. ik hou wel van dit soort wagentjes, lekker gefocussed en miniem, lekker hoog speelgoed gehalte. wat betreft het blok zou ik bijzonder geintresseerd zijn in een hayabusa blok.
casanova zegt
Achterwiel staat lekker op foto 2/3
Rick dos zegt
Geinig hoor. En dat voor weinig geld.
….maar wat ik me afvraag is; verkopen dit soort auto´s uberhaupt wel?
CLK 63 AMG Black Series zegt
@Jellert en Deon
ok ik begrijp je nu ook
CLK 63 AMG Black Series zegt
jullie bedoel ik
glo95 zegt
ik denk dat dees in amerika street legal is. Lijkt me stug dat deze op de foto in nederland zou mogen rijden zonder lichten
Autofreak zegt
@ Stukje Nostalgie: Nee, helaas niet dit is eigenlijk een geheim projectje, het is voor school, opleiding autotechniek MBO, en de school denkt dat we met een grasmaaier motor en een klein framepje aan het werk zijn, dus misschien als het klaar is dat het op internet gezet word want er worden tussentijds wel foto’s gemaakt.
@ CLK 63 AMG Black Series: Ik zie het nu inderdaad pas, een groene murcie!! :D
Autofreak zegt
@ casanova: wat is er mis met het achterwiel dan??
Poekie Lauda zegt
@ Nick
Ja dat heb ik ook nooit begrepen, er rijden genoeg lotussen rond die een Honda V-TEC blok hebben, dus we zijn niet de enige die dat vinden.
Misschien moeten we ff een mailtje sturen:P
w-j zegt
de wiesman spiegels op die auto, das wel grappig;)