Via autoblog.it kwam ik op de site van scdb.info (Speed Camera DataBase). Voor 9,95 EUR kun je je daar registreren en krijg je toegang tot “de grootste en meest actuele flitspaaldatabank“. Ze hebben volgens eigen zeggen informatie over meer dan 15.000 stationaire flitspalen uit geheel Europa die in je in navi kunt gebruiken. Iemand ervaring met deze gasten?
Volgens de site bieden ze info over flitspalen en radarcontroles via PocketPC, TomTom, Garmin of Navigon. Op zich natuurlijk een goed idee maar ik vraag me af hoe nauwkeurig/actueel deze service is…
slk55 amg zegt
ach waarom zo moeilijk doen als je ook gewoon een quintezz kan kopen.
Dit heb ik in allebei de auto’s zitten en ik bespaar heel wat geld dankzij dit fantastische apparaat. hij kost maar 250 euro en hij is ook nog eens legaal. wat wil je nog meer?
meer info op: http://www.quintezz.nl
GillesS zegt
Werkt dat ook in Belgie?
slk55 amg zegt
@ GillesS
bedoel je die quintezz?
ja, je moet dan wel een dvd tje kopen met alle flitpalen uit belgië (denk aan een navigatie systeem, hiebij moet je ook dvd tjes kopen waar alle wegen op staan opgeslagen) daarom is het ook legaal. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dit een ideaal apparaat is, het is niet alleen een (piepende) flitpaalmelder, maar ook nog een boordcomputer. je kan ook dvd tjes krijgen van heel europa, dit heb ik, makkelijk voor op vakantie.
Nico zegt
Ja slk55 amg, ideaal! Dan kan je met je kinderen en vrouw in de auto lekker hard rijden! Jij bent zo’n stoere gast man, waauw! Neen serieus, ben je nu nog niet verongelukt?
slk55 amg zegt
@ Nico
Wil je een beetje dimmen….
Ik rijd alleen echt hard (200+) in duitsland. In Nederland probeer ik mij altijd aan de maximum snelheid te houden. Dit apparaat is zo geweldig voor die keren dat je net even 10-20 km te hard rijd terwijl je het niet door hebt.
Ik ben dus gen gek die met 200 over de nederlandse wegen scheurt.
slk55 amg zegt
o ja ik moet natuurlijk nog even je vraag beantwoorden. Wel, ik heb in twintig jaar precies 1 motor ongeluk (uitgegleden in een bocht, door glad wegdek)
en met de auto heb ik in 20 jaar 2 (kleine) ongelukken gehad, één van die ongelukken kwam omdat een andere auto door rood licht reed.
En ik bedoel dit niet flauw of opschepperig, maar er is natuurlijk ook wel een verschil tussen een slk en bijv. een fiat panda, in de ééne auto is hetharstikke gevaarlijk om boven de 180 te gaan, maar in een slk heb je niet eens door dat je zo snel rijd.
Jesko zegt
kan een panda 180?
touaregv6tdi.driver zegt
die zeikerds heb je altijd…
Zoef zegt
Beste Nico,
Ook ik heb goede ervaringen met de Quintezz. Zulk apparaat koop je niet om te scheuren, je koopt het om normaal te rijden en toch geen boetes te krijgen. Vroeger had niemand zo’n apparaat, maar ja, toen mocht je ook nog normaal rijden. Of vind je 100 km/u soms scheuren?
En SLK: ben je dan niet gek als je in Duitsland 200 rijdt, maar wel als je het in Nederland doet? Is gekheid plaatsafhankelijk? volgens mij kan je gerust 200 rijden in NL-B zonder gek te zijn. Je moet alleen maar nadenken waar en wanneer. Maar het kan best, ik heb net een testrit gereden in de nieuwe BMW 325i Coupé (glunderglunder) en één van de opvallende dingen die opvielen was hoe weinig indruk van snelheid je krijgt – ook 160 is een rustig ritje in deze wagen. (Ik heb de garagehouder en passant een minuut stilte bezorgd toen ik ‘m vroeg hoe goed de nieuwe Coupé met een LPG-installatie kon worden uitgerust haha).
w0o0dy zegt
@zoef…. die LPG opmerking is lollig. Maar waarom ook niet? Enige nadeel van de coupé is dan de kofferbak, want ik denk dat er onder een 3 serie geen onderbouw past. LOL
En nee, het is niet de snelheid die gevaarlijk is. Het is de omstandigheden die het gevaarlijk maken. 100 kan ook best levensgevaarlijk zijn onder de verkeerde omstandigheden… Ga maar eens een grip&slip training volgen en dan zul je ontdekken dat ook 50 al te hard kan zijn.
Waarschuwingen voor flitsers komen via mijn navigatie en dat is reuze handig. Ik rij vaak te hard, zeker als er weer eens iemand net onder de limiet aan het treuzelen is…. dan is zo’n melding die je er op wijst dat het duur kan worden juist vaak een reden om het iets rustiger aan te doen. Ik zou dus durven stellen, zo’n apparaatje is veiliger dan zonder!
@nico: leuk hoor iemand aanvallen, maar denk wat langer na voordat je iemand voor *** probeert te zetten.
Brad_P zegt
waarom zou dat nu vreemd zijn LPG steken in een bmw? zit in mijn x5 ook, en de verdeler heeft al meer dan 90 cayenne S ook uitgerust met deze milieuvriendelijke brandstof.
Jammer dat je het niet op een 335i kunt zetten omwille van de niet directe injectie. Lekker cruisen zonder het grote geld kwijt te zijn aan de pomp. Ideaal toch?
yeesh zegt
Ik krijg het schijt van dit soort apparaten!
Ik probeer altijd de maximum snelheid te respecteren en hoffelijk te zijn in het verkeer, waarom andere mensen dit niet doen kan ik niet bij. het is toch duidelijk dat het veel veiliger is? Voel je je dan beter als je een beetje sneller kan rijden? is het tijdgebrek? (vertrek vroeger!) ik kan er echt niet bij.. Fill me in on this..
Naar mijn gevoel moeten er veel meer controle gevoerd worden op het automisbruik.. als er duidelijke regels zijn waarom houd zich er bijna niemand aan?
maarja.. ik zal wel heel erg naïf zijn..
slk55 amg zegt
@zoef
in nederland is het gevaarlijker om 200 te rijden. Dit omdat de andere weggebruikers meestal rond de 120 rijden, je bent dan wel een beetje gek als je daar met 200 doorheen gaat scheuren. In Duitsland is dit echter anders, hier rijd de gemiddelde weggebruiker rond de 160/170 op stukken waar je onbegrensd mag. meestal zij de wegen zo breed dat er altijd wel een lege (linker) baan overblijft, In duitsland kun je dus veel makkelijker 200 rijden dan in Nederland. Ik geef toe ik heb ook wel eens in nederland 200+ gereden maar ook hier weer ligt het aan de omstandigheden, zoals verkeers drukte en het weer enzo.
@yeesh
Ik probeer ook altijd de maximum snelheid te respecteren, maar soms dan heb je gewoon simpelweg niet door dat je zo hard rijd (dit ligt aan de auto waar je in rijd). hiervoor is de quintezz dus een foede oplossing. als hij gaat piepen dan weet je dat er een flitpaal komt, en ben je je weer bewust van je snelheid.
david zegt
Nico, aan mierenneukers zoals jij hebben we ook niet veel. Als je slk55amg zijn posts leest op andere topics dan kun je afleiden dat hij een verstandig chauffeur is. En daarbij soms denk je dat je je aan de maximumsnelheid houdt maar misschien ligt de limiet lager dan je denkt?? hé, kan allemaal maar ja mensen zoals jou vinden iemand met een legaal (!) apparaat dat andere mensen geld laat uitbesparen aan nutteloze boetes al direct gangsters ofzo.
C30CDIAMG zegt
In nederland zijn er nog genoeg momenten waarop je 200+ kan rijden. Maar volgens mij is inzichtelijk vermogen niet aan te leren, en iedereen vindt zichzelf natuurlijk de beste bestuurder, dus dit wordt een eindeloze discussie die niets aan iets bijdraagt.
Persoonlijk vind ik dat je niet slim bent wanneer je geflitst wordt door een paal. MOBIELE FLITSERS, die wil ik tracen!
Nico, je moet niet suggeren. Je had ook kunnen denken dat slk55 een dame is, 25 jaar, onderneemster, zelfstandig, heeft een vriend-maar woont nog niet samen, en is het achternichtje van Jos Verstappen